Olet kyllä aika lailla hakoteillä. Tässähän on kyseessä käyttäjän kokemukset ja jos niistä on ollut hyötyä jollekin niin kyllä sitä voi mainostaa eikä siinä ole mitään kyseenalaista.
En menisi väittämään julkisesti mitään tuotetta humpuukiksi sillä perusteella miten itse koen asian.Oman käyttökokemuksen jälkeen voi kommentoida omia kokemuksia.
Vapaa markkinatalous toimii näin.
Ja uskot mainoksen perusteella että Mikko Esko tosiaan on 1) käyttänyt kyseistä tuotetta 2) todella sitä mieltä että se on suosittelemisen arvoinen? En sano etteikö tämä olisi mahdollista, mutta mainosten kohdalla ihan terve pieni kriittisyys on hyvä kyllä säilyttää.
Itse selvennän vielä siis, että tällaisista Vitaepron, Fitlinen ym. vitamiini- ja ravintolisistä ja niiden hyödyistä on hyvin vähän mitään näyttöä ja kyllä niistä aika iso osa menee ihan suoraan humpuukiosastoon. Huom. en ota kantaa onko juuri Vitaepro tällainen. Voihan kyseessä olla vain hyvin brändätty monivitamiinivalmiste, joiden syömisestä harvoin on suurta haittaa. Mainitsemasi kalaöljyt eli Omega-3 rasvahapot sen sijaan on yksi niistä ravinteista joita kannattaa toki syödä purkista jos kalaa ei syö säännöllisesti.
Urheiluun liittyen markkinoitavien lisäravinteiden mainostaminen ja käyttö ehkä kreatiinia lukuunottamatta (ja toki heraproteiinia ja jotain elektrolyyttejä jos ne sellaiseksi haluaa laskea) on ylipäätään kyseenalaista, koska näyttöä on hyvin vähän.
Itseäni siis tässä ihmetyttää edelleen se, että Mikko Esko ei julkisuuskuvansa perusteella vaikuta pätkääkään ihmiseltä, joka söisi saati mainostaisi vähän harmaalla alueella olevaa terveysvalmistetta. Ärsyttääkö asia minua, eipä oikeastaan, ja VaLePaan tämä ei liity yhtään mitenkään. Kunhan vain ihmettelin.