- Viestejä
- 5,891
Juu kyllä Pohjois-Amerikassa markkinointi osataan ja siellähän urheilu onkin monelle enempi viihdettä. Tästä en vaan itse juuri välitä, kun urheilu ei ole vain pelkkää viihdettä itselleni.NHL on hyvä esimerkki, kuten nyt Tampereella nähdään: Täydellisesti suunniteltu PR-tapahtuma koko lajin eteenpäin viemiseksi. Eikä tämä ottelu Suomessa ole ainoa laatuaan.
IS jutussa mainitaankin USA:n ammattilais-sarjojen markkinointikoneistot nostavat lajia ja pelaajia ihan eri luokassaan eteenpäin. Lentopallossa ei ole ketään tai mitään vastaavaa PR toimintaa. Se on toki pelaajia ylimääräisesti kuormittavaa, mutta henkilöbrändit ym kuuluvat ammattilais-sarjaan, johon ei Suomessa olla totuttu lentopallon puolella.
Jos CEV tm budjetoisi vuosittain varoja vastaavaan PR toimintaan, voisi vaikutus olla merkittävä meille pienille maille. Taitaa vaan olla lentopallon huippujohdolla kiertää pestit pienellä porukalla ja asioiden kehitys pysyy pienen piirin sisällä.
Esimerkiksi NBA:ssa ei ole omistajat valmiita lyhentämään runkosarjaa tulojen menetysten takia, vaikka urheilullisesti se olisi paljon järkevämpää tehdä niin.