Verkkovirhe

VaLePa Mestaruus- ja Mestarien liigassa 2017-2018

Viestejä
4,831
Seurasin Laolalta. Tuli vaan mieleen, että tämmöinen Mestareidenliigan ottelu ei sitten ole minkään nettimedian mielestä seurannan arvoinen. Aika montaa lajia kyllä seuraillaan. Olikohan IL tai IS edes paikalla. Perkiöltä tulee tietysti juttu, jota muut sitten lainaavat.
 
Viestejä
3,659
Sakke kirjoitti: Seurasin Laolalta. Tuli vaan mieleen, että tämmöinen Mestareidenliigan ottelu ei sitten ole minkään nettimedian mielestä seurannan arvoinen. Aika montaa lajia kyllä seuraillaan. Olikohan IL tai IS edes paikalla. Perkiöltä tulee tietysti juttu, jota muut sitten lainaavat.
Miksi pitäs olla joku nettiseuranta kun voi livekuvaa kattoa netistä?

Ja onnittelut valepalle mahtavasta pelistä!
 
Viestejä
913
PR-arvon ymmärrän nettiseurannassa ja muissa hössötyksissä. Muuta sisältöarvoa en niille näe. Selostuksen puutekin melkeinpä vain plussaa omissa kirjoissani kun Laolalta seurasi.

Itse pelistä, olenkohan liian epäkorrekti jos sanon että keskimääräisesti ei ollut kovin hääviä peliä kotijoukkueelta. Avauserää en tosin nähnyt. Jotenkin tuntuu ettei vakiokaarti jaksa syttyä pelaamaan kuin vasta pakon edessä. Riittäähän se lopputuloksen kannalta, mutta ihan puolustusvalmiutta ja -liikettä katsoen oli kovin vaisua, siinä missä vastustajalla oli energisen näköistä peliä. Myös hyökkäysten rakentaminen keskivaiheilla oli vähän halutonta. Torjunnalla oli aikaa pistää tupakaksi odotellessaan Valepan laitahyökkäyksiä (Sivula ja Kunnari torjuttiin 10 kertaa). Keskellä oli hyvää tekemistä kun sitä löytyi (hävityissä erissä ei löytynyt oikein ollenkaan).
 
Viestejä
1,512
Noniin, yön yli nukuttu melkoisen trillerin jälkeen. Heti alkuun on todettava, että itse en ole koskaan ollut noin jännittävässä pelissä kuin eilen. Tunteet menivät ylös alas.

Mesko harmitteli haastattelussa toisen erän 19-14 johdon menettämistä. Tämä olikin varsinainen käännekohta ottelussa. Näin ei tietenkään saisi käydä, mutta sen jälkeen ottelu oli täysin PAOK:in hallinnassa aina neljännen erän puoleenväliin saakka. Valepa oli jo todellisessa sillassa, ja suurin osa katsojista varmasti luuli paok:n nappaavan 1-3 ryöstön. Todella hienosti Valepa nousi kuitenkin, ja viides erä olikin enää sitä kuuluisaa kosmetiikkaa.

Yksilöinä Sivula, Kaurto, Sundberg, Esko onnistui. Ringseisiltä todella hyvä vastaanottopeli (80%) mutta puolustuksia olisi kaivattu enemmän. Kunnari oli hieman jäässä sekä hyökkäys- että vastaanottopelissä. Carmodyltä harvinaisia virheitä, torjuntoja odotetaan enemmän. Saksalaisia vastaan Ollilta tarvitaan isompaa panosta, ja tähän myös uskon.

Kaksi pistettä, kolme oli otettavissa, mutta lähellä oli myös nolla, joten kahteen voi olla tyytyväinen.

Ps. Nämä kaksi pistettä tulee olemaan ratkaisevassa asemassa todennäköisesti kun lohkovaihe on pelattu ja aloitetaan pudotuspelit.
 
Viestejä
3,462
Pussinpohja kirjoitti: PR-arvon ymmärrän nettiseurannassa ja muissa hössötyksissä. Muuta sisältöarvoa en niille näe. Selostuksen puutekin melkeinpä vain plussaa omissa kirjoissani kun Laolalta seurasi.

Itse pelistä, olenkohan liian epäkorrekti jos sanon että keskimääräisesti ei ollut kovin hääviä peliä kotijoukkueelta. Avauserää en tosin nähnyt. Jotenkin tuntuu ettei vakiokaarti jaksa syttyä pelaamaan kuin vasta pakon edessä. Riittäähän se lopputuloksen kannalta, mutta ihan puolustusvalmiutta ja -liikettä katsoen oli kovin vaisua, siinä missä vastustajalla oli energisen näköistä peliä. Myös hyökkäysten rakentaminen keskivaiheilla oli vähän halutonta. Torjunnalla oli aikaa pistää tupakaksi odotellessaan Valepan laitahyökkäyksiä (Sivula ja Kunnari torjuttiin 10 kertaa). Keskellä oli hyvää tekemistä kun sitä löytyi (hävityissä erissä ei löytynyt oikein ollenkaan).
olen myös epäkorrekti :whistle:

Mesko unohti keskihyökkäyksen hävityissä erissä. Onneksi rupesi "työntämään" sitä kahdessa viimeisessä erässä.

Ollin hyökkäys (kovuus) PAOK vastaan ei enää riittänyt. Kovasti mietityttää riittääkö jatkossakaan :S Itse odottelin Mäkistä kentälle, mutta miten muu joukkue olisi sen käsitellyt.

Torjunta puolustuspelissä (varsinkin vastustajan 4 hyökkäystä vastaan) oli aseeton. Meskon ja Upin torjunnat vähissä ja viistohyökkäysiä Ringesis ei saanut ilmaan.

Sitten oli jännitys vai mikä niin tuntui että pelattiin käsijarru päällä. Vastusta kyllä sitten osasi nauttia.
 
Viestejä
5,147
Onhan se tosi huonoo kun seuran ja Suomen lentopallohistorian ensimmäisessä miesten Mestarien liiga pelissä ottaa 3-2 voiton. Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää että näissä karkeloissa ei helppoja pelejä ole. Ja voitto on aina voitto. Itse ainakin olen todella tyytyväinen Valepan otteisiin vaikka olisi ehkä enemmänkin ollut tarjolla. Yllättävän negatiivista on voitosta huolimatta ihmisten kommentointi täällä
 
Viestejä
3,462
metriheikki kirjoitti: Onhan se tosi huonoo kun seuran ja Suomen lentopallohistorian ensimmäisessä miesten Mestarien liiga pelissä ottaa 3-2 voiton. Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää että näissä karkeloissa ei helppoja pelejä ole. Ja voitto on aina voitto. Itse ainakin olen todella tyytyväinen Valepan otteisiin vaikka olisi ehkä enemmänkin ollut tarjolla. Yllättävän negatiivista on voitosta huolimatta ihmisten kommentointi täällä
Tälläinen tämä 100 vuotias härmä on :evil: Suurinta juhlaa täällä on se, että kätellään (ja katsotaan) yli 1000 hlöä ja ollaan hillitysti. ;)
 
Viestejä
3,462
ei taidettu olla pussipohjan kanssa ainuat

https://www.is.fi/lentopallo/art-2000005478396.html

;)
 
Viestejä
4,831
Onneksi on J. Perkiö. Muuten ei kukaan lajin ulkopuolinen tietäisi että tmmösiä pelejä pelataan.

Mielipiteitä on ja saa olla erimoisia. Itse olen mielipuolta, että loistava peli ja loistavaa draamaa. Torjuntaanlyöntejä tulee, jopa se ihan aito Giba on lyönyt joskus torjuntaan, ei vain tää Kurun vastaava.

PAOK oli hienosti rakennettu joukkue, jossa joka pelipaikalla oli laatukaveri. Mutta taipuivat silti. Ei pitäisi olla valittamista kellään.

Jos joku sen toiseksi suurimman globaalin lajin (kansallisten liitojen määrässä) härmäläinen joukkue olisi voittanut lohkovaiheessa jonkin kreikkalaisen, turkkilaisen tai saati saksalaisen joukkueen, niin tällähän 100-vuotiskekkerit olis pikkujuttu. Vaan kun ei pääse kokeilemaan edes.
 
Viestejä
1,801
Hämeenlinnan ottelusta jäi hienot muistot. Sana historiallinen on nyt yhdistetty VaLePaan useampaan kertaan. Historiallinen pääsy liigan lohkovaiheeseen, historiallinen ensimmäinen voitto mestarien liigassa...alkaakohan historia toistaa itseänsä.

Hämeenlinnn ottelu oli muuten hieno mutta "päätykatsomot" ihmetyttivät. Ne eivät olleet katsomoita vaan rivi muovituoleja lattialla. Niistä ei nähnyt kuin edessä istuvan selän. Onneksi sivuille mahtui. Varmaan olisi harmittanut jos lattialla olisi joutunut istumaan. Hieman harmitti myös alimitoittu kahvituskapasiteetti. Ilmeisesti VaLepa ei saanut tuoda omia sumpinmyyntipisteitä halliin vaan voiton siitä hommasta keräsivät hämeenlinnalaiset. Makkaraa sentään myivät tutut karvanaamat Sastamalasta.
 

Sponsori

Hyvin sujuu ilman Upiakin. Vesanen on niin hyvä että ihmettelen miksi ei kukaan ole tälläistä pelaajaa kiinnittänyt
 
Viestejä
5,147
"Lempäälän pyöveli" tulee hätiin aina kun Valepalla on tarvetta ja hoitaa ruutunsa ilmeettömän tehokkaasti. On kullanarvoinen kaveri joukkueelle ja Kurttilalle
 
Viestejä
5,828
Mun on pakko ihmetellä, että miks Mikko Esko pelaa aivan koko ajan? Eikö mies muka tarvi lepoa ollenkaan? Mikä tämän kakkospassarin rooli on, kun mies ei pääse koskaan pelaamaan? Toisekseen Kunnaria myös voitaisiin huilauttaa enemmän, koska onhan vaihdossa Mäkinen ja Suihkonen, jotka ei kuitenkaan näihin peleihin mitään turhia kavereita ole.
 
Viestejä
1,512
fiftie kirjoitti: Mun on pakko ihmetellä, että miks Mikko Esko pelaa aivan koko ajan? Eikö mies muka tarvi lepoa ollenkaan? Mikä tämän kakkospassarin rooli on, kun mies ei pääse koskaan pelaamaan? Toisekseen Kunnaria myös voitaisiin huilauttaa enemmän, koska onhan vaihdossa Mäkinen ja Suihkonen, jotka ei kuitenkaan näihin peleihin mitään turhia kavereita ole.
Kunnarihan huilasi käytännössä koko pelin, muutama kova hyökkäys, muuten peippejä, ei juurikaan vastaanottoja ja syötötkin leijana jolloin ei kroppaan tule rasitusta.

Lehtimäellä ei käytännössä roolia ole, muuta kuin harjoituksissa. Monessa lähteessähän on kerrottu Meskon olevan jopa elämänsä parhaassa kunnossa, ja siltä vaikuttaakin.

Hieno homma tuo Vesasen sisääntulo. Ei tarvii Upia peluuttaa tällä viikolla ollenkaan (Loimu, Ducks ja Tiikerit) niin pääsee freshinä tärkeään Mestarien Liigan kamppailuun.
 
Viestejä
5,828
Niin, mutta en käsitä mikä tarve Kunnarilla oli esim. tässä pelissä olla ylipäätään kentällä? Olisko Valepa hävinnyt muka ilman Kunnaria? Mikko Esko on kyllä kovassa kunnossa, mutta ei kuitenkaan ole mikään nuori urheilijana, joten luulisi levon olevan hänellekkin tarpeellista. Mielestäni ois ollut ihan järkevää kaivaa jostain sellainen toinen passari joukkueeseen, jonka voi laittaa kentällekkin joskus.

Kunnarin tehot tänään ei myöskään tilastojen mukaan mitenkään järisyttävän kovat ollut tällä kertaa.
 
Viestejä
1,512
fiftie kirjoitti: Niin, mutta en käsitä mikä tarve Kunnarilla oli esim. tässä pelissä olla ylipäätään kentällä? Olisko Valepa hävinnyt muka ilman Kunnaria? Mikko Esko on kyllä kovassa kunnossa, mutta ei kuitenkaan ole mikään nuori urheilijana, joten luulisi levon olevan hänellekkin tarpeellista. Mielestäni ois ollut ihan järkevää kaivaa jostain sellainen toinen passari joukkueeseen, jonka voi laittaa kentällekkin joskus.
Niin, sitähän ei voi etukäteen tietää. Mitä jos Mäkisen vastaanotto olisikin ollut reikäjuustoa ja eriä olisi tullut 4-5? Ja vaihtorumba pyörii jne. Edelleen olen sitä mieltä että "helpohko" 3-0 voitto Olli kentällä on tehokkaampaa.

Aika näyttää olisiko toiselle kovemmalle passarille ollut tarvetta. Siinä kohtaa kun Meskon nilkka pyörähtää ratkaisevassa vaiheessa kun pelataan pääsystä Mestarien Liigan final fouriin, voi alkaa miettiä että olisi. Mutta näitä asioita kun ei etukäteen tiedä. Tällä hetkellä vaikuttaa että joukkue on kasattu oikein.
 
Viestejä
5,828
No, eipä oo kovin kova luotto vaihtopelaajiin, jos pitää miettiä, että tohtiiko niitä ottaa kentälle. Esim. tämä Mäkinen on esiintynyt maajoukkueessakin jo, niin luulis tason riittävän pelata Loimua vastaan liigassa.

Itse oon sitä mieltä, että Eskon nilkan ei sovi pyörähtää missään vaiheessa kautta. Muuten se on siinä, koska tähän toiseen passariin ei ole ilmeisesti minkäänlaista luottoa.
 
Viestejä
1,512
fiftie kirjoitti: No, eipä oo kovin kova luotto vaihtopelaajiin, jos pitää miettiä, että tohtiiko niitä ottaa kentälle. Esim. tämä Mäkinen on esiintynyt maajoukkueessakin jo, niin luulis tason riittävän pelata Loimua vastaan liigassa.

Itse oon sitä mieltä, että Eskon nilkan ei sovi pyörähtää missään vaiheessa kautta. Muuten se on siinä, koska tähän toiseen passariin ei ole ilmeisesti minkäänlaista luottoa.
Kurttila varmasti tietää mitä tekee, ja jos ei, niin Olli ja Mikko ainakin tietävät ;)
 
Viestejä
3,462
tosikko kirjoitti:
fiftie sanoi:
No, eipä oo kovin kova luotto vaihtopelaajiin, jos pitää miettiä, että tohtiiko niitä ottaa kentälle. Esim. tämä Mäkinen on esiintynyt maajoukkueessakin jo, niin luulis tason riittävän pelata Loimua vastaan liigassa.

Itse oon sitä mieltä, että Eskon nilkan ei sovi pyörähtää missään vaiheessa kautta. Muuten se on siinä, koska tähän toiseen passariin ei ole ilmeisesti minkäänlaista luottoa.
Kurttila varmasti tietää mitä tekee, ja jos ei, niin Olli ja Mikko ainakin tietävät ;)
taitavat kaikki kolme silti uudessa tilanteessa? Vanhat hyväksi koetut ei olenyt avuksi :whistle:
 
Viestejä
3,462
minulla on mennyt ohi (vai parhaat pelaa?) Sorvojan tilanne kun Vesanen takoo palloa mestaruussarjassa. Voisiko joku valaista. kiitos.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös