Tarkoitus ei ollut väheksyä lentopalloaktiivien toimintaa ja kovia panostuksia missäänpäin suomea niin Länsi-, Etelä-,Pohjois kuin Itä-Suomessa. Kuinka hienoa olisikaan että eri puolella Suomea olisi aktiivinen korkealla sarjatasolla pelaava joukkue. Näin ei ikävä kyllä ole. Nyt tuntuu (tietysti VaLePa-fanin mielipide) että ainoastaan V-konsepti on ainoa joka on toimnut.Onnittelut VaLePalle Cup-voitosta, joka tuli ehjällä esityksellä 👏 Ja hyvin ovat Cup-lopputurnauksen järjestelyt toimineet viime vuosina, siitä tunnustus.
En kuitenkaan ymmärrä millä perusteella väität, että Savo Volley on epäonnistunut profiloitumaan koko Savon seuraksi/joukkueeksi? Ja minua kummastuttaa se, että melkein kaikki SaVon toiminta, markkinointi, ottelutapahtumat eri paikkakunnilla ym. arvostellaan hyvin usein negatiivisesti. Oman joukkueen fanituksessa ei ole mitään pahaa - päinvastoin - mutta ikävän iso osuus tämänkin keskustelupalstan kaikesta kommentoinnista on toisten mollaamista ja vähättelyä.
Historian saatossa on ollut useita menestyviä seuroja, mutta mikään puu ei kasva taivaaseen enkä usko VaLePankaan dominoinnin loputtomiin jatkuvan.
Vaikka Cup-lopputurnauksen järjestelyt ovatkin hoituneet hyvin VaLePan johdolla viime vuosina, et voi kyllä vakavissasi väittää, ettei vastaavaan mikään muu organisaatio kykenisi.
Pientä realismia ja nöyryyttä kannattaisi itse kenenkin koittaa opetella, ja ottaa ilolla vastaan erilaiset uudet ideat, toimintatavat, markkinointitempaukset ym. Seurojen tulisi surutta kopioida toistensa onnistuneita juttuja ja hakea inspiraatiota myös muista lajeista. Ei lentopalloväen tulisi itse asettaa esteitä lajin aseman kehittymiselle Suomessa, siihen riittää haasteita muutenkin. Typerintä on ”ampua alas” jonkun toisen uudet ideat ja kokeilut vain siksi, että sen on keksinyt joku muu.
Mutta. Cupin jälkeen kevään loppukiri alkaa. Voipi olla että sastamalaiset pudotetaan pleijareista heti alkuunsa ja meikäläiselle ilkutaan verkkovirheessä...