Verkkovirhe

Vain yksi amattitaitoinen selostaja riittää matsiin

Savon pelaajat ovat vissiin selostajan perhetuttuja, kun kentällä hyörii "Jokelan Joonas", "Siirilän Tomppa" jne. :rolleyes:
"lentopalloperhe", tuttuja kaikki ..kaikesta huolimatta kunnioittaisin kyllä jokaisen paikkaseudun vaivannäköä että yrittävät edes hoitaa tätä selostusta..👍
Itse nautin täydestä radiohiljaisuudesta 😁

Monelta selostajalta unohtuu, että lähetystä seuraa muutkin kuin kotijoukkueen faniporukka. Harmitellaan ”oman joukkueen” virheitä ja puhutellaan pelaajia etu- ja joskus lempinimillä. Välillä tosi nolon kuuloista. Onneksi äänet saa pois. Omia suosikkeja selostajina on Valtteri Jääskeläinen, jolla on lajitietämystä ja keskittyy olennaiseen.

Monelta selostajalta unohtuu, että lähetystä seuraa muutkin kuin kotijoukkueen faniporukka.
Itse kuvittelen loogisesti, että kotijoukkueen faniporukka on paikanpäällä katsomossa ja lähetystä katsoo vierasjoukkueen faniporukka + muut.
En edes muista milloin viimeksi olen katsonut "oman joukkueen" kotipeliä Ruudusta, on muuten aikaa. Joko olen paikanpäällä, tai sitten muualla niin, ettei pysty katsomaan peliä telkkarista. Mutta tietysti jokainen tavallaan.

Monelta selostajalta unohtuu, että lähetystä seuraa muutkin kuin kotijoukkueen faniporukka. Harmitellaan ”oman joukkueen” virheitä ja puhutellaan pelaajia etu- ja joskus lempinimillä. Välillä tosi nolon kuuloista. Onneksi äänet saa pois. Omia suosikkeja selostajina on Valtteri Jääskeläinen, jolla on lajitietämystä ja keskittyy olennaiseen.
Hevosmiesten tietotoimisto kertoo että nämä ns selostajat ovat pää-asiassa kahvi/makkara palkalla , joten useinkin siis kotijoukkueen kannattajia , joten ei ole ihme että laatu vaihtelee ja " meidän joukkue" tekee sitä sun tätä. Koitetaan kestää.
Eilen Savon pelissä oli kyllä ihan asiantuntija kommentaattorina. Kamera voisi kyllä seurata näitä pelaajavaihtoja kun niitä ei aina selostajatkaan huomaa ,niillä on usein merkittävä rooli pelissä.

Selostaakohan Flink Salon pelit makkaran ja kahvin hinnalla... tosin parempia selostajia löytyy myös. Yksi parhaista on tämä sahuri joka harvoin on äänessä

Mikäs teitä harmittaa siinä jos selostaja kannustaa kotijoukkuetta? Minusta ihan luonnollista harmitella kotijoukkueen virheitä, tuntuu kyllä nyt tosi tyhmältä aiheelta mistä taas valittaa
Kyllä selostajan kuuluu olla puolueeton varsinkin jos ja kun peli menee laajemmalle katselulle!
Ei ole meidän joukkuetta on vaan kotijoukkue.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.