En kopsaa joumania, mutta olen samaa mieltä.
Itse aikoinaan katsoin formulaa jopa innokkaasti. Sitten se meni maikkarilla maksukanavalle ja himo loppui siihen. En katsonut vuosiin enkä edes seurannut koko lajia lopulta enää yhtään.
Itsellä oli tuolloin Canala plus -paketti ja on vieläkin. Sitten kun näitä yhteisiä eri kanavien lajipaketteja alkoi tulla, huomasin yllättäen, että kas, täällähän näkyvät formulat ja olen taas alkanut jossain määrin seurata lajia. En tosin kovin aktiivisesti.
Aika on nyt toinen verrattuna siihen, kun formulat menivät maksukanaville. Nyt maksukanavilla on jo kohta enemmän seurattavia lajeja (hiihdot, mäkihyppy), jotka olivat aikoiaan automaationa ylen kanavilla. Voi olla jopa niin, että maksukanavien käytäjistä saamme kokonaan uuden lentiksen seuraajajoukon, kun maksukanavaa käyttämään tottunut löytää uuden lajin, jota seurata.
Itse hurahdin aikoinaan snookeriin juuri näin. Taivaskanavat avasit lajin, joka oli aiemmin ihan outo. Nyt sitä on pakko seurata ja siellä on jo läjäpäin tuttuja ja suosikkipelaajia O'Sullivanin lisäksi.
Niin, että asioilla on aina vähintään kaksi puolta ja tässäkin mieluusti kaivelisin esiin tämän positiivisen mahdollisuuden. Tosin tuo liiton tiedotteen äklöttävä unelmahöttöjulistus on enemmän oksettavaa. Jokainen järki-ihminen tajuaa, että tuollainen hehkutus ei ole samaa, kuin todellisuus.