Tästä ollaan ihan samaa mieltä. Hyvä, että tulit lämpöseen ja alkoi selvitä asiat.postimies kirjoitti: Ylimeno joka pysyy kentässä,Ne katotaan kanssa.ruutipää niistä voi kanssa tulla piste.
Pallon pitää osua fyysisesti rajaan, eli periaattessa jos hyökkääjä pystyy niittaamaan pallon litteäksi rajan ulkopuolelle, se lasketaan onnistuneeksi lyönniksi.koukkupolvi kirjoitti: minun täytyy kysyä niinkin yksinkertaista asiaa kun,että milloin pallo on kentällä ei ole nykyin tullut sääntöjä enään niin tarkasti seurattua
vuosia sitten pallo oli sisällä kun pystyjana leikkaa pallon keskipisteen ja osuu rajaan(teoriassa)
Halotaanpa vähän hiuksia , eli sillä hetkellä kun pallo koskettaa lattiaa niin sen täytyy koskettaa myös viivaa ollakseen sisällä. Elikkä jos "yli lyöty" pallo koskettaa viivaa vasta mennessään litteäksi, niin se ei ole sisällä. Tämä tieto on tullut suht' korkealta taholta.UVV kirjoitti:Pallon pitää osua fyysisesti rajaan, eli periaattessa jos hyökkääjä pystyy niittaamaan pallon litteäksi rajan ulkopuolelle, se lasketaan onnistuneeksi lyönniksi.koukkupolvi sanoi:minun täytyy kysyä niinkin yksinkertaista asiaa kun,että milloin pallo on kentällä ei ole nykyin tullut sääntöjä enään niin tarkasti seurattua
vuosia sitten pallo oli sisällä kun pystyjana leikkaa pallon keskipisteen ja osuu rajaan(teoriassa)
Aivan, mutta sillä poikkeuksella, että pallon ei tarvitse silti koskettaa viivaa ollakseen sisällä. Riittää, että koskettaa kenttää, johon myös viivat toki lasketaan.aarre kirjoitti:Halotaanpa vähän hiuksia , eli sillä hetkellä kun pallo koskettaa lattiaa niin sen täytyy koskettaa myös viivaa ollakseen sisällä. Elikkä jos "yli lyöty" pallo koskettaa viivaa vasta mennessään litteäksi, niin se ei ole sisällä. Tämä tieto on tullut suht' korkealta taholta.UVV sanoi:Pallon pitää osua fyysisesti rajaan, eli periaattessa jos hyökkääjä pystyy niittaamaan pallon litteäksi rajan ulkopuolelle, se lasketaan onnistuneeksi lyönniksi.koukkupolvi sanoi:minun täytyy kysyä niinkin yksinkertaista asiaa kun,että milloin pallo on kentällä ei ole nykyin tullut sääntöjä enään niin tarkasti seurattua
Tosin kenen silmä sitä eroa huomaa, tuleehan sitä isompiakin väärin näkemisiä.
hmy:
Ja tämän lisäksi katsojat ja pelaajat ymmärtämään, että päätuomari ei välttämättä läheskään aina näe itse tiukkoja rajapalloja, koska joskus näkökentän peittää kentällä oleva pelaaja eli pallo jää pelaajan taakse piiloon. Tällöin on mentävä rajatuomarin näytön mukaan, oli näyttö sitten kuinka väärin tahansa...Jussi Juonio kirjoitti: Oi, oi mitä saivartelua, kunhan saataisiin edes oikein ne tapaukset, joissa pallo on liki puoli metriä yli ja näytetään sisään tai päinvastoin.
Täyttä asiaaWebster kirjoitti:Ja tämän lisäksi katsojat ja pelaajat ymmärtämään, että päätuomari ei välttämättä läheskään aina näe itse tiukkoja rajapalloja, koska joskus näkökentän peittää kentällä oleva pelaaja eli pallo jää pelaajan taakse piiloon. Tällöin on mentävä rajatuomarin näytön mukaan, oli näyttö sitten kuinka väärin tahansa...Jussi Juonio sanoi:Oi, oi mitä saivartelua, kunhan saataisiin edes oikein ne tapaukset, joissa pallo on liki puoli metriä yli ja näytetään sisään tai päinvastoin.
PS. En siis itse ole pillipiipari vaan heidän kanssaan monasti tullut juteltua :evil:
Juu, eihän tuo ole oikeastaan edes hiustenhalkomista vaan ihan loogista, eli virhe tapahtuu heti sillä hetkellä kun pallo koskettaa lattiaa viivan ulkopuolella, joten se että "litteäksi" lyöty pallo millisekuntia myöhemmin koskettaa viivaa ei tosiaan meinaa mitään.aarre kirjoitti:
Halotaanpa vähän hiuksia , eli sillä hetkellä kun pallo koskettaa lattiaa niin sen täytyy koskettaa myös viivaa ollakseen sisällä. Elikkä jos "yli lyöty" pallo koskettaa viivaa vasta mennessään litteäksi, niin se ei ole sisällä. Tämä tieto on tullut suht' korkealta taholta.
Tosin kenen silmä sitä eroa huomaa, tuleehan sitä isompiakin väärin näkemisiä.
hmy:
Sanoppa muuta. Kyllä vetivät rajatuomarit Hollihaassa komeasti kotiinpäin sekä Loimun että Hurrikaanin peleissä. Onneksi päätuomarit uskalsivat korjata törkeimmät virheet.Jussi Juonio kirjoitti: Oi, oi mitä saivartelua, kunhan saataisiin edes oikein ne tapaukset, joissa pallo on liki puoli metriä yli ja näytetään sisään tai päinvastoin.
Eihän siellä ole kuin yksi nolla liikaamikko laurell kirjoitti: No niin!
... Huomio kiinnittyy toisen hakkurin torjunta-ulottuvuuteen, joka on aivan uskomaton muuhun porukkaan verratuna! :woohoo: