Verkkovirhe

Suomen Cup 2024

Viestejä
102
Pölkyllä etelän turnee 3.10. Nurmo 4.10. Vampula ja 5.10. EuRa. Ei tarvi mennä yksittäistä cup peliä pelaamaan. Hyvä olla laaja rosteri turneelle.
Onko tämä oikeaa tietoa vai höpinää? Mikäli on, Pölkyllä 8 päivän sisään 5 vieraspeliä, 2 eri pelireissua. Eikö vähempikin riittäisi.
 
Viestejä
40
Mitähän ne 2-sarjajoukkueet mahtavat saada pelistä liigajoukkuetta vastaan? Jotakin järkeä voisi olla, jos pelaisivat 1-sarjajoukkuetta vastaan.
Samaa voisi kysyä mestarien liigasta: mitä suomalainen liigajoukkue saisi pelistä vaikkapa Vakifbank Istanbulia vastaan?

Suomen cup: Kakkossarjajoukkue saa hyvän vastaanotto-ja puolustustreenin, jos liigajoukkue peluuttaa ykköskoriaan. Sekä myös poikkeavan tapahtuman. Ehkä muutaman uuden harrastajankin👍
Liigan kakkoskorin pelatessa saattaa olla tasaisempaa, koska niissä pääpiirteittäin nuoria staroja ja pelin kuva muuttuu erilaiseksi.
 
Viestejä
426
Muutaman kerran kun olen peluuttanut 2-sarjajoukkuetta liigajoukkuetta vastaan, ovat kokemukset olleet vain ja ainoastaan positiivisia. Kovaa peliä, näytönpaikkoja tavoitteellisille nuorille urheilijoille ja kotiottelutapahtumilla hyvä läjä rahaa joukkueelle. Ei tuollasia kokemuksia tule nuorille alasarjapelaajille välttämättä ikinä ja niiden merkitystä ei ole syytä väheksyä. Liigajoukkueelle tarjoutuu mahdollisuus peluuttaa jumppanurkkaa ja kokeilla kenties joitain uusia pelillisiä asioita.
 
Viestejä
3,946
Muutaman kerran kun olen peluuttanut 2-sarjajoukkuetta liigajoukkuetta vastaan, ovat kokemukset olleet vain ja ainoastaan positiivisia. Kovaa peliä, näytönpaikkoja tavoitteellisille nuorille urheilijoille ja kotiottelutapahtumilla hyvä läjä rahaa joukkueelle. Ei tuollasia kokemuksia tule nuorille alasarjapelaajille välttämättä ikinä ja niiden merkitystä ei ole syytä väheksyä. Liigajoukkueelle tarjoutuu mahdollisuus peluuttaa jumppanurkkaa ja kokeilla kenties joitain uusia pelillisiä asioita.
Liigajoukueissa miehissä arkipäivää useimmille, jos ja kun löytyy se junnuporukka/2-sarja omista. Tuli seurattua Lempon molemmat pelit Akaata ja Valepaakin vastaan, aika isot on erot liigan ja ykkösenkin välillä...
Toivottavasti cupista kuitenkin jää hyvät kokemukset valtavista tasoeroista huolimatta. Junnuja kehiin niin ehkä vähän tasottuu.
 
Viestejä
1,536
Liigajoukueissa miehissä arkipäivää useimmille, jos ja kun löytyy se junnuporukka/2-sarja omista. Tuli seurattua Lempon molemmat pelit Akaata ja Valepaakin vastaan, aika isot on erot liigan ja ykkösenkin välillä...
Toivottavasti cupista kuitenkin jää hyvät kokemukset valtavista tasoeroista huolimatta. Junnuja kehiin niin ehkä vähän tasottuu.
Niin, Valepa ja Akaa toki liigan oletettua kärkipäätä.
 
Viestejä
157
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta uudistettu Suomen Cup näyttäisi olevan ok 63 mukana olevalle joukkueelle. Ja sitten on taas se yksi, jota en nyt ajan ja tilan puutteen vuoksi manitse...
 
Viestejä
5,140
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta uudistettu Suomen Cup näyttäisi olevan ok 63 mukana olevalle joukkueelle. Ja sitten on taas se yksi, jota en nyt ajan ja tilan puutteen vuoksi manitse...
Sinä sait muotoiltua omat ajatukseni sanoiksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi. Itse aloin hahmotella omaa ajatelmaani kirjoituksen muodossa samasta aiheesta mutta parin minuutin naputtelun jälkeen huomasin että tästä paatoksestani ei tule loppua......... Joten luovutin.Kiitos tästä.(y)
 
Viestejä
102
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta uudistettu Suomen Cup näyttäisi olevan ok 63 mukana olevalle joukkueelle. Ja sitten on taas se yksi, jota en nyt ajan ja tilan puutteen vuoksi manitse...
Et ole väärässä, näyttäisi olevan OK. Pelit kertovat lopulta miten tasokkaita kamppailut olivat. Kuten aina elämässä, kehitysaskeleita tarvitaan. Yksi kehityskohta maantieteellinen jakauma, se täytyy saada laajemmalle koko Suomeen, nähtäisiin täällä Pohjoisessakin laadukasta lentopalloa. Ehkäpä ensi kaudella voisi olla jopa kaksi joukkuetta täältä susirajalta lisää.
 
Viestejä
3
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta uudistettu Suomen Cup näyttäisi olevan ok 63 mukana olevalle joukkueelle. Ja sitten on taas se yksi, jota en nyt ajan ja tilan puutteen vuoksi manitse...
Noooh, se että täällä on muutama kärkäs kommentoija, ei varmaan ole = seuran ja joukkueen linja asiaan.

Mutta toki jos tällä teemalla ylipäätään halutaan vielä vähän leikitellä, niin tasavertaisen tutkimuksen ja tuomion pohjaksi tarvitaan toinen ottelupari jossa vähintään sama 774 km tai enemmän enemmän yhteen suuntaan, jotta voidaan selvitellä myös heidän faniensa kanta asiaan.
Jos sinä mittailet välimatkat, niin minä lupaan selvitellä mielipiteen asiaan kun ottelupari on selvillä :)

Itse kannatan tätä uutta Suomen Cupia, valtavan hieno juttu!
 
Viestejä
2,178
Bongaajaa lähinnä hymyilyttää monenmoiset hyvien puolien perustelut sille, että jotkut liigajoukkueet pelaavat cupin toisella kierroksella 2-sarjajoukkueita vastaan. Ja jos pelimatkaa kertyy yhteen suuntaan 800 km, se on vain huonoa arpaonnea. Ja jos Cup-pelin voi yhdistää liigapelien yhteyteen, niin siitäkin saa nätisti aikamoiset lisäkulut hotelli- ja ruokailukustannuksineen. Mutta tokihan sitä saa esittää omat mielipiteensä ja mukavahan niitä on lueskella :D.

Tärkeintähän noista enemmän tai vähemmän alkupeleistä on seuloa neljä joukkuetta lopputurnaukseen ja en ole asiaa tarkistanut tämän vuoden Cupin osalta, mutta tokihan sekin kuuluu pelata mahdollisimman kaukana täältä peräpohjolasta katsottuna. Olisihan se mukavaa vaihtelua, jos Cupin lopputurnaukset pelattaisiin joku vuosi vaikkapa Rovaniemellä SantaSportilla. Tottuisivat etelän joukkueetkin hieman matkustamiseen :D
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2,178
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta uudistettu Suomen Cup näyttäisi olevan ok 63 mukana olevalle joukkueelle. Ja sitten on taas se yksi, jota en nyt ajan ja tilan puutteen vuoksi manitse...
Hah, jälleen mitä mahtavinta analyysia perusteluineen. Kyllä Bongaaja tietää mistä kirjoittaa ja ihan omilla aivoilla ajatellen ja vain omia mielipiteitä edustaen. Jos Tero Antero edustaa punapaitojen mielipidettä niin ei siinäkään mitään :D

PS. Ja tökeröt henkilöön kohdistuvat yritykset kertovat vain kirjoittajan omista vajavaisuuksista :)
 
Viestejä
2,178
Sinä sait muotoiltua omat ajatukseni sanoiksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi. Itse aloin hahmotella omaa ajatelmaani kirjoituksen muodossa samasta aiheesta mutta parin minuutin naputtelun jälkeen huomasin että tästä paatoksestani ei tule loppua......... Joten luovutin.Kiitos tästä.(y)
Ehkä Meriheikille tuli mieleen ylläpidon muistus asialliseen kirjotteluun pyrkimisestä. Ja taisit nöyrtyä viime keväänä jopa anteeksipyyntöön, ylläpidolle siis :D
 
Viestejä
40
Bongaajaa lähinnä hymyilyttää monenmoiset hyvien puolien perustelut sille, että jotkut liigajoukkueet pelaavat cupin toisella kierroksella 2-sarjajoukkueita vastaan. Ja jos pelimatkaa kertyy yhteen suuntaan 800 km, se on vain huonoa arpaonnea. Ja jos Cup-pelin voi yhdistää liigapelien yhteyteen, niin siitäkin saa nätisti aikamoiset lisäkulut hotelli- ja ruokailukustannuksineen. Mutta tokihan sitä saa esittää omat mielipiteensä ja mukavahan niitä on lueskella :D.

Tärkeintähän noista enemmän tai vähemmän alkupeleistä on seuloa neljä joukkuetta lopputurnaukseen ja en ole asiaa tarkistanut tämän vuoden Cupin osalta, mutta tokihan sekin kuuluu pelata mahdollisimman kaukana täältä peräpohjolasta katsottuna. Olisihan se mukavaa vaihtelua, jos Cupin lopputurnaukset pelattaisiin joku vuosi vaikkapa Rovaniemellä SantaSportilla. Tottuisivat etelän joukkueetkin hieman matkustamiseen :D
Harrastukset maksavat, sille ei voi mitään.
Maantieteelliseen sijoitteluun cupin lopputurnauksissa ei oikein voi ottaa muuta kantaa kuin: tasapuolisesti pitkin maata. Santasportilla pitäisi järjestää niitä yhtä lailla kuten muuallakin. Hienot puitteet, ja vielä tuoreessa muistissa huikea powercup. Järjestelyt olivat huippuluokkaa, mielellään soisi lisää tapahtumia tuonne :)
 
Viestejä
1,446
Bongaajaa lähinnä hymyilyttää monenmoiset hyvien puolien perustelut sille, että jotkut liigajoukkueet pelaavat cupin toisella kierroksella 2-sarjajoukkueita vastaan. Ja jos pelimatkaa kertyy yhteen suuntaan 800 km, se on vain huonoa arpaonnea. Ja jos Cup-pelin voi yhdistää liigapelien yhteyteen, niin siitäkin saa nätisti aikamoiset lisäkulut hotelli- ja ruokailukustannuksineen. Mutta tokihan sitä saa esittää omat mielipiteensä ja mukavahan niitä on lueskella :D.

Pölkky sai miljoonia kuljetustukea lautakuormiensa kuskaamiseen tänne etelämmäksi takavuosina. Olisko sieltä jäänyt joku euro näitten "sivuvirtojenkin" kuljettamiseen.... 😁 😁
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
2,178
Suomen Cup tuntuu hakevan monenlaista muotoa. Viime kaudella se pelattiin muiden otteluiden sivupanoksena ja oli ihan ok systeemi. Mitään ylimääräisiä kuluja ei syntynyt. Tänä vuonna mukaan pääsivät kaikki jotka halusivat ja ainoa mitä itse olen kritisoinut on se, että liigajoukkueet pelaavat 2-sarjajoukkueita vastaan, toki kustannuksistakin. Ja monenkin mielestä se tässä onkin se hyvä asia. Aika pitkä aika taitaa olla siitä kun näin olisi pelattu edellisen kerran ja pianhan nähdään, että kannattaako pelata kovin pian seuraavaakaan kertaa? Ja sitten ne vastaukset ja niiden perustelut, joita olen saanut ilokseni lukea. Kiitos niistä, sillä some on parasta viihdettä :D
 
Viestejä
178
Suomen Cup tuntuu hakevan monenlaista muotoa. Viime kaudella se pelattiin muiden otteluiden sivupanoksena ja oli ihan ok systeemi. Mitään ylimääräisiä kuluja ei syntynyt. Tänä vuonna mukaan pääsivät kaikki jotka halusivat ja ainoa mitä itse olen kritisoinut on se, että liigajoukkueet pelaavat 2-sarjajoukkueita vastaan, toki kustannuksistakin. Ja monenkin mielestä se tässä onkin se hyvä asia. Aika pitkä aika taitaa olla siitä kun näin olisi pelattu edellisen kerran ja pianhan nähdään, että kannattaako pelata kovin pian seuraavaakaan kertaa? Ja sitten ne vastaukset ja niiden perustelut, joita olen saanut ilokseni lukea. Kiitos niistä, sillä some on parasta viihdettä :D
Viime vuosien cup ei ollut enään Suomen Cup, vaan enemmänkin liigacup. Menetti täysin arvostuksen. Suomen Cup tarkottaa, että kaikki sarjatasosta riippumatta voi osallistua. Perusteluita on jo aiemmin tullut, niin en niitä toistele.
 
Viestejä
102
Vielä sananen tästä Cupista. Jotku ovat sitä mieltä, että naisten liigajoukkueet tuovat maamme huipputason tuleville nuorille pelaajille näkösälle. Tämä on aivan oikea tavoite. Jotkin toiset taas haluavat, että liigajoukkueet pelaisivat ns. kakkosketjulla, jolloin pelit tasoittuisivat, ts. tavoite vesittyisi. Ei kai tämä voi olla tavoite, nähdään vaatimattoman tasoista peliä. Näitä harjoituspelejähän voivat pelata 1- ja 2- sarjalaiset keskenään, ei siihen tarvita mitään Cuppia. Yleensäkin tässä liigassa on ihmetyttänyt monenkin toiveena, että sarja olisi tasainen. Mitä se tarkoittaa, Suomi on rankingissa Euroopassa 23 ja maailman sija 41, kertoo sen, että maamme kärki on masentavan heikko. Ehkä se onkin joidenkin tavoite.
 
Viestejä
1,478
On kyllä vähän surullinen ajatus että muutaman kauden Suomen mestari ja liigan kärkijoukkue faneineen pitäisi cupia rahanmenona. Voisi toivoa, että liigan paras joukkue nimenomaan haluaisi esittää korkealla moraalilla parastaan, vaikka vastus olisi "vain" 2-sarjajoukkue. Kokonaisvaltainen tasonnosto alasarjoista liigaan soisi olevan ihan jokaisen lajihenkilön tavoite, ja vähiten kaipaa sitten ylenkatsovaa asennetta alasarjalaisia kohtaan. Jokainen pallo ja ottelu on kuitenkin voitettava ja jokainen peli alkaa 0-0 tilanteesta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös