Nyt näkee,miten suuri merkitys on esim. Oiva Tapion kaltaisilla henkilöillä.
Olen alemmilla sarjatasoilla tullut monta kertaa tilanteeseen,jossa tausta henkilöt valittaa,kun ei sponsoreita löydy tai saa.
Ollut aina osittain paskapuhetta, SE VAAN RIIPPUU SIITÄ,KUKA KYSYY JA KENELTÄ.
Kun asiakkaina on sopivia firmoja olen aina saanut tukijoita,vaikka lajina lentopallo.
Osittain ymmärrän hyvin,että ns.tavallinen tallaaja menee paikalliseen K-Rautaan kyselemään sponsori tukea...Voi hyvinkin olla,ettei irtoa tai jotain pientä,kun ostokset on muutamia satasia/tonneja vuodessa,eikä tunne kauppiasta.
Kun itse menen suoraan kauppiaan puheille,ostot vuodessa luokkaa 250000 eur+ asiakkaiden ostot puhuttu samaan paikkaan.Tilanne on täysin toinen.
Ja kyseessä pieni yritys...joten isommat tekijät saa aivan varmasti tukijoita.
Mutta tietenkin se edellyttää firmoissa kiertämistä,ei ne tule useinkaan tarjoamaan mitään,toki niitäkin löytyy.
Puhelin ja netti on helppo ja nopea toiminto,mutta väitän,että tukirahoja saadakseen paras tapa on mennä paikalle itse.Sähköpostiin on helppo vastata,että tukirahat on nyt sijoitettu sinne ja tänne,kokemusta on.
Eli vaatii aikaa,halua ja työtä,josta seura hyötyy...tukimarkkojen hakija ei ehkä hyödy muuta kuin hyvän mielen seuran puolesta,kun on onnistunut asiassa.