Verkkovirhe

Naisten Mestaruusliigan pudotuspelit 2025

Kyllä paras paikka seurata peliä on ainakin omasta mielestäni paikan päällä. Jos katsoo pelin myöhemmin Ruudulta se näyttää eri peliltä. Ainakin itsellä tulee seurattua Ruudulta liikaa pallon perässä kun paikan päällä pystyy näkemään tilanteita ihan eri tavalla. ja pelaajien reaktioita myös. Kova lyönti näkyy ja kuuluu kovana lyöntinä. Vieläkö tulsopalvelu on tekstitv:llä? Se oli aikaa joskus yli 15 vuotta sitten kun tuli seurattua sieltä.
Ja päädystä vielä paremmin näkee paljon asioita.
Lentis on parasta paikanpäällä

Oma huomioni Hämeenlinna -Kangasala pelistä oli että, Kangasalan passit tulevat lähemmä verkkoa kun taas Hämeenlinna pelaa enemmän irti olevista passeista. Toki syöttö H-linnalla oli painavampaa läpi ottelun. Varmaan seuraava ottelu on taas erinäköinen, sillä kyllähän tuollaisessa ottelusarjassa opitaan toisen joukkueen tekemiset.

Pelipäivä! Kuusamo vastaan muu maailma. Eiku Kuopio. Ymmärrettävästi iso osa lentopalloväestä kannattaa Puijoa. Tämä ei suinkaan johdu siitä, että kaikki vihaisivat Kuusamoa tai Pölkkyä tai edes kärkkäästi ja omahyväisesti kommentoivaa kannattajaa. Ilmiö on yleinen muissakin lajeissa. Kun yksi menestyy useampana vuonna peräkkäin, halutaan vaihtelua. Itse en edes oikein tiedä kenen puolella olen.

Ehkä eniten olen Veera Helpin puolella. Odotan tämänkin illan pelissä näitä mahtavia puolustuksia, joita Veera on esittänyt. Ihan mahtava pelaaja.

Pölkky lähtee mielestäni näihinkin peleihin ennakkosuosikkina, vaikka se ei Kuusamossa vakuuttanut. Materiaalin leveys on Pölkyn puolella. Henneman-Dallape on myös alkanut löytää aika mahtavaa kevätvirettä. Toki Puijolla on tässä sanasa sanottavana. Tänään saadaan suurella todennäköisyydellä nauttia viihdyttävästä lentopallosta. Kevät ❤️

Pelipäivä! Kuusamo vastaan muu maailma. Eiku Kuopio. Ymmärrettävästi iso osa lentopalloväestä kannattaa Puijoa. Tämä ei suinkaan johdu siitä, että kaikki vihaisivat Kuusamoa tai Pölkkyä tai edes kärkkäästi ja omahyväisesti kommentoivaa kannattajaa. Ilmiö on yleinen muissakin lajeissa. Kun yksi menestyy useampana vuonna peräkkäin, halutaan vaihtelua. Itse en edes oikein tiedä kenen puolella olen.

Ehkä eniten olen Veera Helpin puolella. Odotan tämänkin illan pelissä näitä mahtavia puolustuksia, joita Veera on esittänyt. Ihan mahtava pelaaja.

Pölkky lähtee mielestäni näihinkin peleihin ennakkosuosikkina, vaikka se ei Kuusamossa vakuuttanut. Materiaalin leveys on Pölkyn puolella. Henneman-Dallape on myös alkanut löytää aika mahtavaa kevätvirettä. Toki Puijolla on tässä sanasa sanottavana. Tänään saadaan suurella todennäköisyydellä nauttia viihdyttävästä lentopallosta. Kevät ❤️
Miksi kirjoittaa mielipiteitä, jota seuraa selitysosa perään joka vesittää asian. Eikö voi sanoa mitä mieltä on suoraselkäisesti. Itse ajattelen, kun kilpaillaan paras voittakoon ja toiminta tapahtuu sääntöjen mukaan. Joku kadehtii ulkolaisia pelaajia, voidaan kysyä minkä edun he saavat syntyessään maahansa. Geneettisellä perimällä voi olla jotain vaikutusta, mutta se ei riitä mihinkään ilman kovaa intohimoista harjoittelua. Itse sarjaan, ennustin mielessäni Puijon vievän eka pelin hyvän pelituntuman ja kovan itseluottamuksen avulla. Toisessa pelissä uskoin Pölkyn mahdollisuuksiin, kun he näkevät mitä voittaminen vaatii. Vieraskiertueella pidän mahdollisena, että Pölkky vie toisen pelin, mikäli pelaaminen menee eteenpäin niinkuin sen pitääkin mennä playoffseissa.

Ai siinä jäi epäselväksi jotain. Ihan tulkintana keskusteluista täällä ja muualla olen tulkinnut Puijon voiton olevan toivottu. Itse toivon laadukasta lentopalloa. Usein alan kesken ottelun toivoa toisen joukkueen voittoa. Ennakkoon en osaa sanoa, mitä tästä toivon. Vai mitä mielipidettä tarkoitit? En pyri selkä suorassa tai kierossa olemaan piilossa mielipiteiden kanssa.

Taitaa kiekkokeväässäkin monen suomalaisen sympatiat olla tällä kertaa Ilveksen puolella tamperelaiskaksikosta: 40 vuotta ilman mestaruutta vastaan katkeamaton kultajuna. Tapparan ja Pölkyn mestaruusputket ovat muuten yhtä pitkät. Tapparan ketju näyttäisi ainakin nyt katkeavan. Pölkyn ratkeaa lähipäivinä: Jos häviää molemmat pelit Kuopiossa, on sekin lähellä mennä poikki. Jos voittaa toisen, epäilen Pölkyn kairaavan tiensä finaaleihin ja vievän sen selkeämmin kuin välierän.
Vähemmälle huomiolle jäänyt avaintekijä tänään Kuopiossa on löytääkö yleisö vihdoin paikalle? Luola on osoittautunut surkeaksi pyhätöksi Puijolle ja Savolle. Seitsemännestä pelaajasta puhuminen ei olisi enää edes sarkasmia, vaan vi..uilua. Joku puhuu parkkijärjestelyistä, minä puhun Kuopion ikärakenteesta. Itä-Suomen keskus on nuorten ja perheiden kasvava kaupunki ja lentopallo ei ole tavallisesti sen ikäryhmän ykköslaji. Kalpa pelaa hyvää lätkää, Kupsi potkii kultaa. Siellä nuoriso ja lapsiperheet kuluttavat vapaa-aikaansa. Toki jos Puijo tai Savo selviävät finaaleihin, löytävät kunnianmetsästäjätkin autoilleen parkkipaikan Luolan läheisyydestä.

Onhan tuo Kuopion katsojamäärä pieni. Varsinkin kun ottaa huomioon, että joukkue menestyy hyvin. Muut lajit näyttävät kiinnostavan kaupungissa enemmän. Pölkky on edelleen ottelusarjan suosikki. Kuusamolle respectit, että pystyy kaudesta toiseen kasaamaan kovan joukkueen, vaikka kotimainen kärki pakkaantuu eteläisen Suomen joukkueisiin ja Puijoon.

Ei Kupsin ja Kalpan runkosarjan peleissä ole tungosta kuin väläyksittäin. Jääkiekon ymmärrän
liiga on pöhöttänyt itsensä pelimäärillä vaikeaan tilanteeseen. Kups ei vedä kuin syksyn mitaliotteluissa ( sellaiseen on nyt totuttu ). Tämä on satunnaisen katsojan kannalta puhtaasti
" gloryhunter"- hommaa eli venyminen pelipaikalle edellyttää suunnilleen kultajuhlia. Nämä palstoilla jauhavat hardcore- fanit ovat eri asia. Pisara meressä. Lentopallo ei vaan vedä väkeä katsomoihin, nuoret loistavat poissaolollaan. Tuosta katsomomeiningistä vielä. Kalpassa pelasi pari vuotta ranskalainen pelaaja. Yhdessä pelissä oli hänen kavereitaan Ranskasta, olikohan 3 tai 4 nuorta miestä. Sitä meininkiä...enemmän ääntä lähti kuin noin 3000 muusta katsojasta. Vähän väriä toivoisi lentiskatsomoihinkin, täytynee tyytyä ämpäreihin.

Ei Kupsin ja Kalpan runkosarjan peleissä ole tungosta kuin väläyksittäin. Jääkiekon ymmärrän
liiga on pöhöttänyt itsensä pelimäärillä vaikeaan tilanteeseen. Kups ei vedä kuin syksyn mitaliotteluissa ( sellaiseen on nyt totuttu ). Tämä on satunnaisen katsojan kannalta puhtaasti
" gloryhunter"- hommaa eli venyminen pelipaikalle edellyttää suunnilleen kultajuhlia. Nämä palstoilla jauhavat hardcore- fanit ovat eri asia. Pisara meressä. Lentopallo ei vaan vedä väkeä katsomoihin, nuoret loistavat poissaolollaan. Tuosta katsomomeiningistä vielä. Kalpassa pelasi pari vuotta ranskalainen pelaaja. Yhdessä pelissä oli hänen kavereitaan Ranskasta, olikohan 3 tai 4 nuorta miestä. Sitä meininkiä...enemmän ääntä lähti kuin noin 3000 muusta katsojasta. Vähän väriä toivoisi lentiskatsomoihinkin, täytynee tyytyä ämpäreihin.
Taisi olla tänään Hesarissa juttua, että suomalaiset ovat Euroopan häntäpäätä tervehtimään toisiaan. Samaa tunteiden panttaamista se on urheilukatsomoissakin. Jos sarkastinen olisi, niin jalkapallohuligaanien voisi sanoa olevan tässä asiassa eri maata - jopa Suomessa. Heillä vaikuttaisi olevan sangen vähän tunnepidäkkeitä "kannustamisessa".

Olihan se naislentopallon upeeta propagandanäytöstä Puijolta lauantaina Pölkyn vieraana! Kaikilla osa-alueilla homma toimi. Kauden parasta ja tehokkainta touhua mestaruus- sarjassa. Very fine.
Pyhänä. Niin, syntiähän se kyllä on Lestatiolaisessa Kuusamossa tehdä työtä, tanssia tai pelata pallia sunnuntaina!
Kuitenkin, Olivia Henneman- Dallapeen pisteet, Kyndal Paynen otteet ja Sotiriksen pitkä tauko ilahduttivat. Van Lief ja Payne, heillä on pelisilmää minun kiikarissa.
Saas nähärä, paneeko Puijo Wolley haisemaan oikein kunnolla kotiluolassaan ehtoolla!

"Kuusamo bababa baa ba baa
bababa ba ba baa ba baa
baa ba baa ba bababa baa
Kuusamo
bababa baa baa ba baa
baa babaa ba baba baa

Kuusamo...
Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta
en tahtoisi olla yksi heistä
tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua
täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon"

Dannyn lisäksi Verkkovirheellä on samoin ajattelevia, jotka syventyvät pohtimaan tuon hitin sanomaa. Symppaan Puijo Volleyta, joka taistelee Goljatin kokoista jättiä vastaan. Kuusamo on tottunut kullitettuihin kevätkarkeloihin. Joskushan tuo naisten Mestaruusliigan hallinta päättyy. Kuusamolla on nimivahva rosteri, mutta viekö se joukkueena Pölkyn päätyyn asti. Nykäsen viisautta lainaten, sen on fiftysixty. Ehkä se vei tai sitten ei vienytkään.

Puijo kyllä jäätyi Pölkyn torjunnan edessä.

Huomenna uusi päivä, mutta ensimmäiset kaksi peliä taisivat tämän päivän perusteella lupailla liikoja.

PuWo voitti Kuusamossa 1.pelin, toisessa tuli takkiin, tänään aika pahasti pataan. Valitettavasti Pölkyn vaihtopenkki laajempi kuin PuWolla, kyllä mestaruusjuna taas jyskyttää kohti Päätalon seutukuntia.
Sympatia PuWoa kohtaan, mutta tämä yleispelaajien epätasaisuus ratkaisee sarjan Pölkylle.
Torjuntapeli Pölkyllä jäätävää, Help tekee minkä voi, mutta ei hänkään ole sateentekijä.

Kangasala meinasi paskoa viidennen erän. Taisivat johtaa 14-9. Olisi toivonut, että Hämeenlinna olisi saanut kiinni ja mennyt ohi. Pyhäjärvellä ja Laukkasella tuntui, että tossu ei noussut oikein. Väsyä? Pöllänen piti Kangasalaa hengissä. Kilpisen tulo kentälle piristi hyvin lentiskerhoa. Aronen oli kyllä kova!

Kilpinen vaeltanut monta peliä varjojen mailla, pudonnut avauskokoonpanosta yhden sysimustan pelin jälkeen. Otteista näkee, miten jännittää. Nyt onnistuneita suorituksia, jospa saisi vastuuta aloituksessa. Potentiaalia kuitenkin löytyy, vastaanotossa ongelmia

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.