Puijon Veera Help sai kasaan 27:stä runkosarjan pelistä 21 PRO Libero -mainintaa, joka oli yhden enemmän kuin kisan kakkosella, kaksinkertaisella voittajalla Hämeenlinnan Lentopallokerhon Netta Laaksosella (20). Muut kärkinimet olivat LP Kangasala Laura Penttilä (14), Pölkky Kuusamon Sanna Häkkinen (13) ja Arctic Volley Neea Luodes.
Kenelle Veera haluat lahjoittaa puolet voittosummasta?
- Mikkelin Passareiden C-tyttöjoukkueelle. Haluan lahjoituksellani tukea lahjakkaita ja potentiaalisia tulevaisuuden tähtiä, joista yksi on serkkuni Eveliina Väänänen. Joukkue on mukana SM-lopputurnauksessa ja harjoittelee ahkerasti päivittäin tavoitteidensa eteen. Joukkueessa on monia tyttöjä, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä junnunavuosinani ja sen takia haluan antaa tukeni tälle tyttöjuniorijoukkueelle.
Ammattiurheilun ohella Veera opiskelee parhaillaan lukiossa ja valmistuu nyt keväällä.
- Urheilijan elämän ja opiskelun yhdistäminen vaatii paljon tasapainottamista arjessa. Pelejä on kaudella paljon, samoin kun opiskelua ja kokeita. Jotta jaksaa yhdistää opiskelun ja ammattiurheilijan arjen, täytyy päiviin saada tarpeeksi jaksamista tasapainottavia tekijöitä, näitä minulle on ajanvietto kavereiden ja poikaystäväni kanssa, ruuanlaitto, ulkoilu ja elokuvien katselu.
Liberon roolista muutama sana?
- Liberona roolini joukkueessa on luoda taisteluhenkeä kentälle ja ottaa vastuuta takakentällä vastaanotossa, puolustamisessa ja isojen pallojen passaamisessa. Olen kentällä voitontahtoinen, mutta tsemppaava omia joukkuekavereita kohtaan. Mielestäni tärkeintä kentällä on se, että on hauskaa ja siten rento fiilis pelata.
Mikä siinä on parasta?
- Parasta liberona on, että voi ratkaista joitakin pelin hetkiä tekemällä laadukkaita suorituksia ja edesauttaa siten omia hyökkääjiä tekemään pisteitä. Ja liberona tietenkin voin tehdä kaikkeni, että estän vastustajan pisteiden teon hyvällä puolustamisella. Huonointa liberon roolissa on se, ettei voi itse tehdä pisteitä.
Mikä on ollut kauden mieleenpainuvin hetki tähän mennessä (ennen pudotuspelien alkua):
- Kauden mieleenpainuvin hetki oli Pölkky Kuusamon voittaminen Suomen Cupin toisella kierroksella. Uskon, että kauden mieleenpainuvimpia hetkiä on myös tulossa, koska pleijarit eli kauden parhaimmat pelit ovat vasta käynnissä.