Mikähän idea tässä suomalaisessa valmentajassa on?Tähän mennessä valmentajat on valittu pätevyyden mukaan. Tälläkin palstalla on jankutettu kyllästymiseen saakka miten kansainvälinen laji lentopallo on. Meillä naisten liiga pyörii täysin ulkomaalaisten pelaajien varassa, miesten liigassakin vahvoja tuontipelaajia ja samaan aikaan joku julistaa että valmentaja ei voi olla ulkomailta?
Pitäisköhän tämän Kuoksan käydä oppimassa vähän ulkomailta kansainvälisiä trendejä , vai onko niin että tehdään niinkun minulle parhaiten sopii?
No mites esim Huuhkajissa on nyt tehty? Siellähän oli jos jonkinmoista ulkomaalaista valmentajaa ja tulosta ei tullut. Nyt otettiinkin vaan suomalainen valmentaja, ja kappas ollaan kisoissa. Kotimainen valmentajahan ei ole mikään automaattinen juttu menestykseen tietenkään, mutta itse lähtisin kyllä myös kotimaisin voimin rakentamaan suomalaista peli-identiteettiä, jolla menestyä.
Olihan Kuoksa vähän kärkkäästi sitäkin mieltä, että mestaruusliiga ei oo kehittnyt viimeiseen 25 vuoteen mihinkään. Edelleen pelataan jumppasaleissa jne. Myöskin kertoi, että olisi voinut päästä valmentamaan kotimaassa seuraan, jonka kanssa olisi mahdollisuus ollut menestyä Euroopassa, mutta itse seurat eivät tunnu olevan valmiita tähän Euroopassa menestymiseen. Ulkomaillekkin on tullut kyselyitä, mutta paikat on ollu kuulemma sellaisia ettei oo kannattanu lähteä.