Verkkovirhe

Miesten maajoukkue 2016 -

mikko laurell kirjoitti: Sohaisenpa minäkin tuohon kokosoppaan. Muutamia lukuja:

Suomen maajoukkueen keskipituus Egypti-ottelussa 191,8 cm
Suomen maajoukkueen keskipituus EM 1977 189,4 cm

Puola WL 2016 keskipituus 198,2 cm
Puola EM 1977 keskipituus 191,4 cm

Ranska WL 2016 keskipituus 196,8 cm
Ranska EM 1977 keskipituus 187,9 cm

Pelaajien pituudet ovat maailmanliigan sivuilta:
http://worldleague.2016.fivb.com/en/group2/teams/fin-finland/team_roster
ja EM 1977 käsiohjelmasta

En tiedä riittääkö tämä otos mihinkään tieteelliseen lopputulokseen, mutta näyttää kuitenkin siltä, että menestyvien joukkueiden keskipituus kasvaa huimasti!

ps. Yli 200 cm pelaajia oli EM1977-kisoissa:
Jugoslvia 1, Unkari 1, Hollanti 1, Tsekkoslovakia 1.
Kolmen maan tietoja ei ole.

Näihin ilmoitettuihin mittoihin ei kyllä kannata luottaa yhtään. Monesti olen ihmetellyt kun pelaajille on ilmoitettu mitaksi 197-201cm ja silti ne on lyhyempiä kuin minä ja minulla pituutta on 195cm. Puolan MM-kisoissa oli helppo vertailla kun pelaajat liikkuivat kaupungilla.

Olisipa mielenkiintoista kuulla/lukea jonkun tahon raportti tuosta Turkki-pelin punainen/keltainen kortti hässäkästä. Jos tuomari mussutuksesta nuo kortit näyttää, niiin ei kai hän voi mielipidettään muuttaa protestoinnin vuoksi ???

Eikös vastaava tilanne olisi se, että tuomari viheltää epäpuhtaan kosketuksen, mutta joukkueen älämölön takia muuttaisi tuomionsa ???

Onneksi paikalla näkyi olevan jämäkkä suomalainen tuomaritarkkailija :whistle:

Niin paitsi että jos olen ymmärtänyt noita materiaaleja ja esittelyjä oikein niin maailmanliigassa ei ole erotuomaritarkkailijaa... Salosen rooli ko. turnauksessa lienee täysin toinen...?

Erikoista tässä uudistuneessa Suomen porukassa on, että erien alut lähtevät pääsääntöisesti Suomen tahdissa.

Turkki oli parhaimmillaan tikari kurkulla. Saa nähdä millaisen harakirihyökkäyksen Japani tekee.. Pystyyn pitää lyödä, etteivät puolusta takaisin peliin.

rautakanki kirjoitti:
mikko laurell sanoi:
Sohaisenpa minäkin tuohon kokosoppaan. Muutamia lukuja:

Suomen maajoukkueen keskipituus Egypti-ottelussa 191,8 cm
Suomen maajoukkueen keskipituus EM 1977 189,4 cm

Puola WL 2016 keskipituus 198,2 cm
Puola EM 1977 keskipituus 191,4 cm

Ranska WL 2016 keskipituus 196,8 cm
Ranska EM 1977 keskipituus 187,9 cm

Pelaajien pituudet ovat maailmanliigan sivuilta:
http://worldleague.2016.fivb.com/en/group2/teams/fin-finland/team_roster
ja EM 1977 käsiohjelmasta

En tiedä riittääkö tämä otos mihinkään tieteelliseen lopputulokseen, mutta näyttää kuitenkin siltä, että menestyvien joukkueiden keskipituus kasvaa huimasti!

ps. Yli 200 cm pelaajia oli EM1977-kisoissa:
Jugoslvia 1, Unkari 1, Hollanti 1, Tsekkoslovakia 1.
Kolmen maan tietoja ei ole.

Näihin ilmoitettuihin mittoihin ei kyllä kannata luottaa yhtään. Monesti olen ihmetellyt kun pelaajille on ilmoitettu mitaksi 197-201cm ja silti ne on lyhyempiä kuin minä ja minulla pituutta on 195cm. Puolan MM-kisoissa oli helppo vertailla kun pelaajat liikkuivat kaupungilla.
Samanlaisia havaintoja meikäläisellä. Seisoskelin suomalaisen mj pelaajan vierellä Berliinin olympiakarsinnoissa. Oma, tarkistettu, pituus 191 cm. Tälle mj pelaajalle ilmoitettu pituus 193 cm. Lyhyempi tää peluri oli meikäläistä.

Samoin taitaa noissa pelaajien "mainoksissa" olla. Agentit lisäävät surutta varmaan viisi senttiä kauppaamansa pelaajan pituuteen.

Ryynäsen Topi

Hieno voitto. Viimeisestä Japanin voitosta on vierähtänyt 35 vuotta.

Nyt on hyvä lähteä Hakametsään ensi viikonvaihteessa.

Koko joukkueen voitto. Tommi Siirilä on ottanut ison harppauksen kansaivälisillä kentillä. B)

Ryynäsen Topi kirjoitti: Hieno voitto. Viimeisestä Japanin voitosta on vierähtänyt 35 vuotta.

Koko joukkueen voitto. Tommi Siirilä on ottanut ison harppauksen kansaivälisillä kentillä. B)
Hienoa oli myös Antti Ropposen pääsy kentälle ja hyvät otteet :)

Jussi Juonio kirjoitti:
Ryynäsen Topi sanoi:
Hieno voitto. Viimeisestä Japanin voitosta on vierähtänyt 35 vuotta.

Hienoa oli myös Antti Ropposen pääsy kentälle ja hyvät otteet :)
Ilman muuta Ropponen yksi hienoista pelaajista.
Tällä kertaa - taas - Siirilä ja Seppänen naulanlyöjiä Japanin arkkuun !
Pisteistä en tässä vaiheessa tiedä, mutta miehillä mahtavat plus-saldot varmaankin.

Tommi on noin 1-2 vuodessa tullut yhdeksi tärkeimmistä ratkaisijoista. Niklaksen Ranskan oppivuodet ovat tuoneet lähes kypsän, kylmäverisen pallontappajan kentälle.
Hyvä Köpi et staffi! :p

No en minä tiedä mikä on delegaatin / supervisorin rooli muuta kuin arvaamalla että FIVB:n joku puolueeton ottelutapahtumaan liittyvä viskaali. Sen verran kuitenkin jutellut ihmisten kanssa että tuomaritoiminta ei kuulemma tuohon positioon kuulu...

Tuotahan voi kysyä Tampereella jos sinne sattuu ehtimään ensi viikonloppuna...

Siitä vielä iso käsi Suomelle, että keskittyi eksoottisissa olosuhteissa omaan peliinsä ja voitti hienosti joukkueena väsymyksensä.

jouman kirjoitti: No en minä tiedä mikä on delegaatin / supervisorin rooli muuta kuin arvaamalla että FIVB:n joku puolueeton ottelutapahtumaan liittyvä viskaali. Sen verran kuitenkin jutellut ihmisten kanssa että tuomaritoiminta ei kuulemma tuohon positioon kuulu...

Tuotahan voi kysyä Tampereella jos sinne sattuu ehtimään ensi viikonloppuna...
Siis aivan turha palkkio(?)matka

Eipä olisi kyllä arvannut että Japani jäisi viime viikonlopun turnauksessa viimeiseksi ilman yhtään voittoa. Turkkikin vielä hävisi Egyptille... Näin siinä sitten käy kun otetaan kokematonta tusinaporukkaa joukkue täyteen - menevät häviämään kaksi ottelua kuudesta ja säkällä turnausvoiton ottavat. :dry: Yhtä suuri tarve taitaisi olla miehistön uusiutua kommentoivassa yleisössä kuin kentällä. :evil:

Mikäs idea muuten näissä keskiyöpeleissä oli? Pitikö odottaa lämpötilan laskua auringon myötä vai piiloutua jumalan vihalta pimeydessä? Saattoi japanilaisten vireydelle tehdä höpöä pelata kolme peliä biologisen kellon mukaan aamuyöllä.

Suomi voitti kovia maita. Pelasko nää vastustajat kakkosporukoillaan olympialaisia tai jotain muuta varten säästellen.

Vai oliko Suomen uudistunut joukkue vaan niin hyvä :)

No voihan sen kai noinkin ajatella että huippu-urheilussa pulueettomat lajiliittojen edustajat jotka valvovat joukkueiden kannalta olosuhteita / tasapuolista kohtelua / FIVB protokollan ja säädöksien toteutumista ovatkin vain palkkiomatkoilla ;) (kyselin hiukan tuossa tutuilta mikä noiden supervisoreiden rooli oikein on).

Hyvähän siellä on olla joku FIVB:n puolella katsomassa perään että esim. suomen joukkueella on oikeudenmukainen kohtelu kaikkien asioiden osalta - eikös?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.