Eihän se nyt hyvältä näytä Akaassakaan, uusi halli mutta missä yleisö?Ei ole liigapeleissäkään ollut tunkua...
Uusi halli ja uudet puitteet kyllä usein nostavat yleisömääriä, kuten nyt vaikka Tampereen uusi areena.
Kaiken kaikkiaan koronan jälkeen, yleisötapahtumat ovat olleet haasteiden edessä, niin urheilussa kuin muissakin kulttuuritapahtumissa. Suosittujen konserttitapahtumienkin lipunmyynti on siirtynyt lähemmäs itse tapahtumaa.
Se tuo haasteita tapahtumajärjestäjille, sillä kulut tulevat ensin ja lipputulot aivan viimehetkillä. Se samalla lisää epävarmuutta koko tapahtuman taloudelliseen ympäristöön, sillä lipunmyynnin ennakointi vaikeutuu.
Urheiluseurojen on otettava tämä kehitys huomioon esim. ottelutapahtumien markkinoinniossa. Esimerkiksi viikkoa ennen tapahtumaa ostettu lippu on oltava edullisempi kuin ovelta ostettu tms.
Koronan jälkeen ihmisten "liikkeellelähtö" on ollut toivottua hitaampaa. Joillain toimialoilla valitetaan sitä, että työntekijöitä on vaikea saada jopa välttämättömille työmatkalle. Kiihtyvä inflaatio, talouden syöksy taantumaan vie lähitulevaisuudessa seuroilta sponsori ja yleisötuloja. Kyllä ruudun TV sopimuksesta on saatava enemmän tuloja, joko itse sopimuksesta tai hyödyntäen itse sen näkyvyyttä. ihmisten käytettävissä olevat tulot ja käytettävissä oleva vapaa-aika tuntuvat vaan vähenevän.