Verkkovirhe

Vantaa Ducks Mestaruusliigassa

Joo, vielä tuosta Savolaisten laulusta:

"Täss' Savon joukko tappeli,
ja joka kynsi kylmeni
edestä Suomenmaan!"

Laulu, josta tuossa on osa, esitettiin ensi kerran jo vuonna 1852.
Liekö jo silloin Savo Volleyn arveltu kylmentävän niitä vastustajiaan lentopallossa joskus 2010-2020 -luvuilla? :D:D(y)
Savolaiset kylmentävät varpaansa. :cool:

Savolaiset kylmentävät varpaansa. :cool:

Esa heräsi jälleen näihin maakuntalauluihin.
Varpaankynnet voi vähän kylmetä kun ei vaan palellu ja varsinkin lyömäkäden kynnet on kunnossa.
Savolaisten laulussahan vastustajan kynnet kylmeni...joka kynsi, mutta ei ollut niin kurjaa kun kurjassa karjalassamme.
Tämä minulta riittää kauniista maakuntalauluista.😊

Sponsori

Harjotuspeleistä huonosti tietoa. Eilen tuli kuokkaan Hurrikaneilta, ei kannata tietty paljon uutisoida, mutta mitä
pelejä ankat pelaa vielä ennen kauden alkua ? Mistä saa tietoa ?

Harjotuspeleistä huonosti tietoa. Eilen tuli kuokkaan Hurrikaneilta, ei kannata tietty paljon uutisoida, mutta mitä
pelejä ankat pelaa vielä ennen kauden alkua ? Mistä saa tietoa ?

Kysyvä ei tieltä eksy. Nettiin tykästynyt sai eilen nopeimmin tietoa Hurrikaanin omilta sivuilta.

Hurrikaani aloitti harjoituspelit voitolla

Sosiaaliseen mediaan vihkiytynyt, joita on Vantaa Ducksilla tuhansia saivat eilen tietoa eräkohtaisesti Instagramin tarinoista. Heti ottelun jälkeen ilmestyi Ducksin Facebookiin päivitys, jossa kerrottiin ottelun tulos ja seuraava viikonloppuna oleva turnaus.

Nettiin vetoa tunteva lukija on varmaan lukenut pelaajauutisia, joissa on ollut myös tietoa harjoitusotteluista. Seuraava turnaus on Akaalla Toijalan Monarilla pidettävä Hunaja-turnaus, joka pelataan 6. - 8.9.2019.

Sen verran eilisestä ottelusta voi mainita, että Loimaalla oli mukana Israelin maajoukkueesta tuttu passari Wilstein, joka oli eilen aamulla saapunut Suomeen. Passarin tehtävät eilen hoiti Joona Väänänen.

Nettiin tykästyneenä kävin joukkueen kotisivuilla kun rosteri vähän kiinnostaa. Viidellä pelaajalla on kyllä kova homma selvitä liiga läpi.

Sponsori

Ducksin sivuilta koitin joo hakea tietoa asioista mutta joko en osaa oikeesta paikasta etsiä tai sitten tietoa ei ole siellä olemassa. En ole niin nettiin rakastunut että kaiken maailman someasioissa olisin mukana. Oletan että seuran sivuilla on viimesin tieto. Oon kai sit vanhanaikainen kun ei kaikissa mahdollisissa somejutuissa jaksa notkua, elämässä kun on muutakin. Onneksi 👍

Sponsori

Sen verran vielä kysäisisin, että onko muidenkin seurojen pääasiallisin tiedotuskanava nykyään instagram, facebook etc. Eikö seurojen viralliset nettisivut ole enää kellään se ensisijainen asioista tiedottamisen paikka. Miksi muuten ylläpitää seuran nettisivuja jos siellä ei mitään ajantasaista tietoa ole? Kertokaahan miten muissa seuroissa asianlaita on

Ryynäsen Topi

Sen verran vielä kysäisisin, että onko muidenkin seurojen pääasiallisin tiedotuskanava nykyään instagram, facebook etc. Eikö seurojen viralliset nettisivut ole enää kellään se ensisijainen asioista tiedottamisen paikka. Miksi muuten ylläpitää seuran nettisivuja jos siellä ei mitään ajantasaista tietoa ole? Kertokaahan miten muissa seuroissa asianlaita on

Näyttäisi, että meillä on Sponsorin kanssa samansuuntainen ajatuksenkulku.

Käyn (lähes) jatkuvasti keskustelua oman seurani kotisivujen ylläpitäjien kanssa. Olen kysynyt nytkin syksyä kohti mentäessä, miksi asioista tiedotetaan niin huonosti seurojen kotisivuilla. Seurojen kotisivut ovat tehty juuri tiedottamista varten.

Veikkanpa, että useat Verkkovirheen keskustelupalstalaisista ovat Sponsorin ja meikäläisen kanssa samalla aaltopituudella sen suhteen, että ei jakseta koko ajan seurata näitä nykyajan hömpötyksiä, kuten instagram, fasebook, ym, ym.

Mestaruusliigaseurojen kotisivuilla voisi olla paljon enemmän ajankohtaisia tiedotteita. Esim. viime kaudella muutama Liigaseura ei vaivaantunut kertomaan vierasotteluiden tapahtumia. Varsinkaan, jos niissä oli hävitty.

Sponsori

Einomiehen kirjoituksen mukaan Ducksilla on tuhansia sosiaalisen median seuraajia. Ilmeisesti se on sit jokin tavoite saada sinne seuraajia koska joukkueen katsojamäärä kotisalissa on yksi liigan alhaisimpia vaikka pelaa pääkaupunkiseudun talousalueella. Tavoite saavutettu kun somessa paljon seuraajia. Melko pöljää tuo ajattelu. Jää lipunmyyntitulot heikoksi kun panostetaan someen eikä siihen että katsojat tulis paikan päälle kannustamaan, ostais lipun ja pullakahveet. Seurassa ollaan ilmeisen ylpeitä että joukkieen kotipelien aikana hurrataan somessa. Katsomo täynmä tyhjiä istuimia.

Sponsori

Yrityksiäkään ei kiinnosta mainostaminen. Kun noin 300 katsojaa kotipeleissä niin eipä jiuri kannata kenttämainoksiin rahaa laittaa ellei muuten halua tukea. Paree olis tuhat katsojaa Lumossa ja 300 somessa.

Instassa Ducksilla 761 seuraajaa ja fb 1823, en nyt leijaillis luvuilla kun esim Savolla ig 2879, fb 3977 ja Valepalla ig 2739 ja fb 4747.
Aika kaukana Ducks tulee näissä, kuten muutenkin..

Sponsori

Hieman tuosta Einomiehen kirjoituksesta paistoi läpi piiloviesti että sellanen henkilö on hieman pöljä joka ei älyä olla facebookissa tai instagrammissa. Niin se varmasn sit onkin. Ducksin sivut vois vaikka lopettaa ja siirtyä vallan sinne someen. Kun Lumossa katselen paikalle tulleita lentopallon ystäviä, en jotenkaan näe heitä aktiivisena somekansana. Keski-ikä on korkea. Todennäköisesti minun kanssa väkeä joka käy seuran sivuilla uutisointia katsomassa, ei niinkään somessa. Heihin ei kuitenkaan kannata panostaa vaan tuohon someväkeen joka ei raahaudu paikalle. Seuran taustahenkilöt on mukavaa väkeä, jollain tasolla heitä tunnen ja olen tavannut. Muutamia ihan konkreettisia ja toteuttamiskelpoisia ideoita katsojamäärän lisäämiseksi olen heille kertonut. Mutta kaiketi meikäläistä pidetään pöljänä ukkona, en ymmärrä nykyaikaa. Mitään ideoistani ei ole toteutettu. Kai se vene kulkee paremmin kun on yks soutaja vähemmän... Ja joo olen ollut, kuten nimimerkistä voi päätellä, Ducksin sponsori. Siis ollut.

Einomiehelle tulee pyyhkeitä tiedottamisesta, ei visiin tiedottaja saa tietodella omasta päästään, jostain aina saatava lupa niihin.
Harjoituspelit jo rullaa niistä aikahyvin selviää jo joukkueiden koostumus, Tiikerit piti vielä muttamaa pelajaa pois kokoonpanosta kyllä.
Savolla pari pelaajaa maajoukueen mukana.

Minä olen nähnyt sekä Facebookissa että Instagramissa julkaisuja pelaajasopimuksista. Olisin vaan mielelläni nähnyt koko pelaajalistan yhdellä silmäyksellä. Eikä siihen listaan tarvittaisi edes valokuvia pelaajista, nimi ja perustiedot riittäisi.
Ei muuta kuin herneenpalkoa vaan nokkaan.

On hyvä muistaa ehdotuksia heittäessään, että monissa seuroissa tiedotus hoidetaan talkootyöllä. Talkootyötä tekevät ihmiset, joilla on päätyö ja muu elämä. Talkootyöhön sitten otetaan aika vapaa-ajasta. Välillä talkoolaiset joutuvat tekemään talkootyötä, vaikka päätyö vaatisi muuta. Talkootyö on vapaaehtoistyötä, josta ei saa mitään palkkaa. Eli työtä jota tehdään korvauksetta.

On seuroja kuten Savo Volley ja Valepa, joissa on ihmisiä töissä, josta he saavat palkkaa tai laskuttavat työstään.

Lisäksi olen pitkään vapaaehtoistyötä tehneenä huomannut, että työtä arvostellaan rajusti, mutta suomalaista sanaa kiitos ei juurikaan kuule koskaan. Voi toki johtua siitä, että vapaaehtoistyötä tekevät ovat mukavia ihmisiä, mutta eivät osaa tehdä mitään. Ei ainakaan oikein tai edes sinne päin. Vantaa Ducksin takana oleva Korson Veto täyttää tänä vuonna 85 vuotta. Se on mielestäni yllättävän hyvä saavutus mukavilta ihmisiltä. Saas nähdä millaiset ovat esim. Savo Volleyn 85- vee juhlat.

Ymmärrän hyvin mitä Einomies tarkoittaa talkootyöllä, en tiedä ketkä kaikki ankoissa saavat palkaa työssään mutta tuskin kovin moni.
Olen tehnyt kahdessa seurassa nyt yhtä aikaa talkootyötä toisessa paljon ymräri vuoden toisessa vähän.
Minusta niissä on hauskaa käydä ja tavata ihmisiä, tietenkin niin kauan kun terveyttä riittää, onhan niissä helpompiakin hommia joissa voi käydä vähän heikompi kuntoisetkin.
Minä kun olen jo pitkään ollut eläkkeellä se on helpompaa, työssäkäyvien on huomattavasti vaikeampaa saada aikaa talkoo hommiin.
No aika iäkästä tämän meidänkin talkooväki on.
Yksikään seura ei ilman palkatonta talkooväkeä pärjää.
Tuli nyt ankkojen palstalle tämä " vuodatus" ei ole minkäänlaista tarkoitusta arvostella Einomiehen tai ankkojen talkooväen toimintaa.

Sponsori

Talkootyötä on melkoisesti tullu itekkin tehtyä, lienee Einomiehellä tiedossa. Tosin minulla ei ole ollut tarvetta koskaan sitä näin julkisesti tuoda esille ja korostaa. Rakkaudesta lajiin, ei oman itsensä pönkittämiseksi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.