Verkkovirhe

VaLePa 2022-2023

Viestejä
5,891
Edelleen kysyn; mikä on se ansaintalogiikka? Seurat ja joukkueet ei pelkillä"seuraajilla " elä. Bisnesaikana kun maksat ihan kaikesta alkaen salimaksuista kiinnostaa tietenkin mitä saat vastineeksi muuta kuin kuluja.
Täällä mainitut Tiikerit ,Perpo, Hurmos tuottaa lähetyksiä: velkarahallako? Onko tässä nyt mitään järkeä?

Niin en tiedä siitä mitään paljonko tulee rahaa tai paljonko rahaa menee. Jos kuitenkaan ei ole seuraajia, jotka lajia katsoo, niin sitten ei ainakaan rahaa tule.

Voidaan me tietysti ikuisesti lähettää pelit suttuisena fanikamerana tai vaikka olla ollenkaan näyttämättä pelejä ruudusta tai mistään muualtakaan. Mestaruusliigalla toki on paljon tekemistä, että saavat neuvoteltua paremmat tv-sopimukset ja kaikki mahdolliset, mitä kautta rahaa tulee lisää seuroille jne.
 
Viestejä
1,326
Edelleen kysyn; mikä on se ansaintalogiikka? Seurat ja joukkueet ei pelkillä"seuraajilla " elä. Bisnesaikana kun maksat ihan kaikesta alkaen salimaksuista kiinnostaa tietenkin mitä saat vastineeksi muuta kuin kuluja.
Täällä mainitut Tiikerit ,Perpo, Hurmos tuottaa lähetyksiä: velkarahallako? Onko tässä nyt mitään järkeä?
Olepa nyt rehellinen Etupenkki. Fanitus sokaisee taas sinun järjen.

Jos tilanne olisi toisin päin, VaLePa tekisi laadukasta liveä ja muut ei, haukkuisit kaikki muut tuotannot muinaisjäänteiksi. Ei nykypäivää.

Ansaintalogiikka on hyvin yksinkertainen, saadaan näkyvyyttä mainostaville yrityksille ja myös seuralle. Eiköhän seurallekin olisi tärkeä olla mahdollisimman monessa mukana ja saada vahva brändi koko Suomessa.

Seuran homma on myydä se laadukas lähetys ja näkyvyys tukijoille. Eihän mikään hetkessä synny. Tarjotaan laatua ja viihdettä, katsojamäärät lisääntyvät sitä kautta.

Laadukas tuotanto selostajineen on ylivoimaisesti tärkein keino saada pelaajia ja seuraa tunnetuksi. Se on kaikille lajeille elinehto ja nimenomaan tukee paikalle tulevien katsojien määrää. Jos selostaja ja asiatuntija ovat kartalla ja pystyvät luomaan pelaajista jonkinlaisia tarinoita, niin lentopalloa seuraavien penkkiurheilijoiden ja fanien määrä kasvaa.
 
Viestejä
85
Edelleen kysyn; mikä on se ansaintalogiikka? Seurat ja joukkueet ei pelkillä"seuraajilla " elä. Bisnesaikana kun maksat ihan kaikesta alkaen salimaksuista kiinnostaa tietenkin mitä saat vastineeksi muuta kuin kuluja.
Täällä mainitut Tiikerit ,Perpo, Hurmos tuottaa lähetyksiä: velkarahallako? Onko tässä nyt mitään järkeä?
Osaiskohan ne näin bisnesaikana vaikka siellä kiakkopuolella kertoa mikä se ansaintalogiikka on?
 
Viestejä
5,891
Osaiskohan ne näin bisnesaikana vaikka siellä kiakkopuolella kertoa mikä se ansaintalogiikka on?

Kyllähän tässä rehellisesti sanottuna kannattaa ottaa yhteys Kalervo Kummolaan ja kysyä, että miten sinä nostit jääkiekon Suomen ykköslajiksi? Toki siihen vaikutti 95 vuoden maailmanmestaruus jne myös.
 
Viestejä
1,346
Paljo olisi mainosmyynnissäkin kehitettävää. Aika paljon pyörii pitkällä tauolla pelkät ottelukoosteet. Ainoat jonka olen bongannut tekevän pidempiä tuokioita tukijoiden kanssa on SaVo ja Hurrikaani.
Ei ihan jenkkityyliin tarvi mennä missä pistelaskurinkin on joku sponsoroinut, mutta ehkä "aikalisän tarjoaa Matin Grilli" olisi vielä ihan OK. Nuohan ne ovat arvokkaita sekunteja, jotka saadaan pelin keskelle myytyä.
Voisiko ajatella jopa keskitettyä mainosten myyntiä lähetyksiin? Varmaan suurimmalla osalla seuroista on niin paljon resurssipulaa, että ei haittaisi vaikka joku vetäisi vaikka 30% välistä, kunhan tyhjään ruutuaikaan saataisiin mainoksia. Se on kumminkin ns. "ilmaista" rahaa. Lisäarvoa siihen, että lähetyksiä tehdään.
Näidenhän ei tarvitse olla seuran perinteisiä sponsoreita. Ihan hyvin siinä voisi pyöriä vaikka ruokakaupan mainos pitkällä tauolla.
 
Viestejä
1,158
Ei varmaan ainakaan vaikeuta perinteisten laitamainosten/valomainosten myyntiä jos tapahtumasta tulee laadukasta kuvaa hidastuksineen suhruisen fanikamerakuvan sijaan. 😉
 
Viestejä
3,703
Ei varmaan ainakaan vaikeuta perinteisten laitamainosten/valomainosten myyntiä jos tapahtumasta tulee laadukasta kuvaa hidastuksineen suhruisen fanikamerakuvan sijaan. 😉
ja ennenkaikkea pelikentän lattiamainokset luulis kiinnostavan kumppaneita, esim Savolla tänä vuonna taitaa olla nelisen uutta lattiamainosta pelikentässä ja uskoisin että juurikin lähetysten laadun parantumisen ansiosta.
 
Viestejä
599
Ruutu lähetys vie minimissään sen 150 katsojaa katsomosta. Eli vähintään 2000 euroa jää pelin tulosta puuttumaan. Jos ruutu maksais kotijoukkueelle vaikka euron joka katsojalta niin sillä se kuittaantuis. Nykytekniikalla on helppo laskea katsojat. Voishan siihen jonku ylärajan laittaa niin ei ruutu konkurssia tekis. Toinen vaihtoehto ois että näitä katsoi niin suuri määrä ihmisiä että mainostajatkin ostais mainostilaa otteluihin. Nykyään katsojia on ruudussakin niin vähän että ei seurat saa niihin Tv mainoksia myydyksi.
 
Viestejä
5,891
Ruutu lähetys vie minimissään sen 150 katsojaa katsomosta. Eli vähintään 2000 euroa jää pelin tulosta puuttumaan. Jos ruutu maksais kotijoukkueelle vaikka euron joka katsojalta niin sillä se kuittaantuis. Nykytekniikalla on helppo laskea katsojat. Voishan siihen jonku ylärajan laittaa niin ei ruutu konkurssia tekis. Toinen vaihtoehto ois että näitä katsoi niin suuri määrä ihmisiä että mainostajatkin ostais mainostilaa otteluihin. Nykyään katsojia on ruudussakin niin vähän että ei seurat saa niihin Tv mainoksia myydyksi.
Millä tämä on pystytty laskemaan, että vaikka 150 Valepan peleissä muuten käyvää jää fanikameran takia kotiin? Ruudun katsojista ei voi suoraan tätä päätellä, koska pitäisi tietää missä kukakin peliä katsoo. Ei se Kokkolalainen katsoja olisi muutenkaan Valepan pelissä paikalla, jos ruutua ei olisi. Sama koskee vaikka Lahtelaista katsojaa.
 
Viestejä
3,703
Ruutu lähetys vie minimissään sen 150 katsojaa katsomosta. Eli vähintään 2000 euroa jää pelin tulosta puuttumaan. Jos ruutu maksais kotijoukkueelle vaikka euron joka katsojalta niin sillä se kuittaantuis. Nykytekniikalla on helppo laskea katsojat. Voishan siihen jonku ylärajan laittaa niin ei ruutu konkurssia tekis. Toinen vaihtoehto ois että näitä katsoi niin suuri määrä ihmisiä että mainostajatkin ostais mainostilaa otteluihin. Nykyään katsojia on ruudussakin niin vähän että ei seurat saa niihin Tv mainoksia myydyksi.
Molemmat pelaavat joukkueet vaikuttaa paljon minkä verran jäädään kotisohvaan vai lähdetäänkö salille katsomaan..
 
Viestejä
1,326
Ruutu lähetys vie minimissään sen 150 katsojaa katsomosta. Eli vähintään 2000 euroa jää pelin tulosta puuttumaan. Jos ruutu maksais kotijoukkueelle vaikka euron joka katsojalta niin sillä se kuittaantuis. Nykytekniikalla on helppo laskea katsojat. Voishan siihen jonku ylärajan laittaa niin ei ruutu konkurssia tekis. Toinen vaihtoehto ois että näitä katsoi niin suuri määrä ihmisiä että mainostajatkin ostais mainostilaa otteluihin. Nykyään katsojia on ruudussakin niin vähän että ei seurat saa niihin Tv mainoksia myydyksi.
Mihin tuo 150 katsojaa perustuu?
Entä vieraspelin näyttäminen laadukkaasti? Samalla mutulla voisin väittää, että se tuo 300 katsojaa lisää.
Tuo määrä ei tosin perustu mihinkään.
Noita suoria tuloja on aivan mahdoton laskea tarkasti.
Miksi noita lukuja edes mietitään täällä? Kertokaapa yksi esimerkki suositusta yleisölajista tai -tapahtumasta, josta tehdään tarkoituksella paskaa lähetystä nettiin, jotta yleisö tulisi paikalle?
Tuo logiikka ei aukea minulle millään.
Miten tämä asia on edelleen niin vaikea ymmärtää?

Jotenkin kuvitellaan, että katsojia tulee yht'äkkiä ja Ruutu tai CMore tarjoavat huimia rahasummia seuroille. Sen jälkeen aletaan kehittämään tuotetta. Kyllä se tuote pitää olla ensin.
Studioon haastatteluja ennen peliä ( ei maksa juuri mitään ). Jos vielä jokaista peliä ennen avattaisiin joukkueiden heikkouksia, vahvuuksia, pelitapaa, avainpelaajia ym., niin yleisöllekin aukeaisi koko homma paremmin. Ihan perusjuttuja lajista riippumatta.
 
Viestejä
1,626
Kyllähän tässä rehellisesti sanottuna kannattaa ottaa yhteys Kalervo Kummolaan ja kysyä, että miten sinä nostit jääkiekon Suomen ykköslajiksi? Toki siihen vaikutti 95 vuoden maailmanmestaruus jne myös.
Huh huh, onhan taas juttuja...🤣🤣
 
Viestejä
5,891
Huh huh, onhan taas juttuja...🤣🤣
No Kummola on aika kova tekijä tuolla saralla. Ei tietenkään yksinään ole jääkiekkoa nostanut Suomen ykköslajiksi. Jääkiekko ei kuitenkaan aina ole ollut täällä ykköslaji, vaan jotain siinä on tehty oikein, että se sitä nykyään on pitkään ollut.
 
Viestejä
389
Vanha viisaus edustamisesta yritysmaailman puolella: edusta kunnolla tai et ollenkaan. Samoja elementtejä tuossa Ruutu -tuotannossa. Tee kunnolla jos kerran teet. Ei kuitenkaan tarkoita , että pitäisi olla viimeisen päälle tuotettua, mutta nykyaikana pitää pystyä parempaan, kuin kännykkäkameraan tärisevässä katsomossa. Näillä tuotannoilla voidaan houkutella niitä uusia katsojia myös paikanpäälle. Mutta jos annat kovin halvan vaikutelman huonolla kuvanlaadulla, vaihtuu lähetys johonkin toiseen nopeasti eikä pelin viehätys ehdi muotoutua.
Kuten edellä mainittu, muutama seura on jo löytänyt mahdollisuuksia.
Mutta isommasta kokonaisuudesta on kyse ja tässäkin on seurojen yhteistyön paikka. Kentällä pitää olla vastapuolilla, muuten yhteistyössä.
 
Viestejä
1,626
Olepa nyt rehellinen Etupenkki. Fanitus sokaisee taas sinun järjen.

Jos tilanne olisi toisin päin, VaLePa tekisi laadukasta liveä ja muut ei, haukkuisit kaikki muut tuotannot muinaisjäänteiksi. Ei nykypäivää.

Ansaintalogiikka on hyvin yksinkertainen, saadaan näkyvyyttä mainostaville yrityksille ja myös seuralle. Eiköhän seurallekin olisi tärkeä olla mahdollisimman monessa mukana ja saada vahva brändi koko Suomessa.

Seuran homma on myydä se laadukas lähetys ja näkyvyys tukijoille. Eihän mikään hetkessä synny. Tarjotaan laatua ja viihdettä, katsojamäärät lisääntyvät sitä kautta.

Laadukas tuotanto selostajineen on ylivoimaisesti tärkein keino saada pelaajia ja seuraa tunnetuksi. Se on kaikille lajeille elinehto ja nimenomaan tukee paikalle tulevien katsojien määrää. Jos selostaja ja asiatuntija ovat kartalla ja pystyvät luomaan pelaajista jonkinlaisia tarinoita, niin lentopalloa seuraavien penkkiurheilijoiden ja fanien määrä kasvaa.
Toimii teoriassa, ei käytännössä , eikä ole minun fanituksillani osaa tässä.Sen vähän mitä olen kuullut näistä " livemarkkinoista" sieltä on kovin vähän saatavissa. Markkinoinnin ammattilaiset kyllä ymmärtävät mihin kannattaa panostaa.
Hommahan menee niin että ensin pitää saada porukkaa katsomoihin, lentopallo on marginaalilaji koko euroopassa eikä Suomi tee siitä poikkeusta.Livejutut edellyttää että on olemassa vahva pohja mihin voidaan kohdistaa markkinointia, näin ei nyt ole.
Onko mitään tehtävissä on hyvä kysymys. Varmaan harrastajamäärän kasvulla voitaisiin hieman kasvattaa näkyvyyttä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös