Vai niin
No millainen se minun kantani nuorempien pelaajien peluuttamiseen on, jos se sinulle niin selväksi tuosta viestistä tuli?
Oletan, että tarkoitit tuolla 'kuitillasi' että suosin kokeneempien pelaajien peluuttamista läpi harmaan kiven tai vastaavaa ?
Se on ehkä hieman omituista, sillä itse tuossa kirjoitin siitäkin, että olisin esimerkiksi Sivulan tilalle ottanut ehdottomasti Sundbergia tai Suihkosta. Tuo minun viestinihän käsitteli suurimmalta osin tosin aivan eri asiaa kuin peluutusta.
Hienoa toki, että suhtaudutaan tunteella peliin, mutta ei kannata sen antaa sumentaa liikaa asioista keskustellessa. Monella on tuttuja/sukulaisia/kavereita joukkueissa mukana, minkä puolia pitää 'puolustaa'. Tämä näkyy toki myös väistämättä sitten kommentoinnissa.
Mutta otetaan nyt Suihkonen tikun nokkaan esimerkiksi, kun siitä niin paljon on poristu hyvien kisojen jälkeen ja ihmiset ovat tosi suivaantuneita kun hän ei pelaamaan ole juuri päässyt.
Hänen aikansa tulee vielä varmasti. Valepan valmentajan peluutusta voi täysin oikeuksin kyseenalaistaa, jos Suihkonen ei peliaikaa saa jo tällä kaudella. Mutta hän on vielä älyttömän nuori. Ehtii taatusti pelata monta kautta Suomen huipulla niin halutessaan.
Mutta ei kannata unohtaa, että kehitys ei edelleenkään aina ole suoraa. Toivottavasti se on Suihkosenkin kohdalla silti pitkässä juoksussa koko ajan eteenpäin vievää. Kuoppia varmasti tulee, toivottavasti ne ei ole hirveän isoja. Ei hyvät mm-kisat, jotka kestävät tosi lyhyen aikaa, ja joissa pelaaja saa hurmoksen päälle, takaa vielä mitään. Ei edes sitä, että Suihkonen kuuluisi Valepan avauskuusikkoon. Toivottavasti saa kuitenkin paikkansa näyttää tasonsa muihin pelaajiin nähden myös pelitilanteissa. Valmentajaa en tunne, enkä siten tiedä miten urautunut hän on tiettyihin tapoihin tai pelaajiin.