Serie A1, hieno homma kuukkeli kääntää näin:
Julkaisupäivä: 15.5.2025
CBF Balducci HR:n ensimmäinen uusi kasvo kaudelle 2025/26 Serie A1:ssä: Macerata-seura ilmoittaa tehneensä sopimuksen suomalaisen, vuonna 2000 syntyneen ja 182 senttimetriä pitkän Suvi Kokkosen kanssa. Kyseessä on Orange and Blacksin ensimmäinen siirto siirtomarkkinoilla, ja itse asiassa Marcheen saapuu laadukas urheilija, jolla on kokemusta myös kansainväliseltä tasolta. Suomalainen maajoukkuepelaaja Kokkonen on ensimmäistä kertaa Italiassa pelattuaan Romanian, Saksan, Ranskan ja Suomen pääsarjoissa.
Seuratasolla Suvi Kokkonen pelasi viime kaudella CSO Voluntarissa Romaniassa, voitti Romanian supercupin, sijoittui toiseksi mestaruussarjassa ja pelasi myös Mestarien liigassa. Aiemmin (vuosina 2020–2024) hän pelasi SC Potsdamin ja Rote Rabenin pelipaidoissa Saksan mestaruussarjassa ja Volley-Ball Nantesin pelipaidoissa Ranskan mestaruussarjassa jakaen aikansa Mestarien liigan ja CEV Cupin välillä Euroopan tasolla. Ennen ulkomailla pelaamistaan uusi oranssi-musta släppur siirtyi kentälle kotimaassaan Suomessa Kuortaneen Urheiluopistossa ja sitten Hämeenlinnan joukkueessa voittaen kansallisen mestaruuden ja Suomen Cupin vuonna 2018.
”Tavoitteenani on näyttää taitoni, kasvaa pelaajana ja tietenkin antaa paras mahdollinen panokseni joukkueen tavoitteiden saavuttamiseksi” – sanoo Suvi Kokkonen ensimmäisinä sanoinaan oranssimustana. – Valitsin Maceratan, koska se tarjoaa erinomaisen tilaisuuden kasvaa erittäin kilpailukykyisessä mestaruussarjassa. Olen vakuuttunut siitä, että harjoittelu on korkeimmalla tasolla, myös siksi, että tässä mestaruussarjassa jokainen ottelu on todellinen haaste. Olen todella innoissani: Serie A1:ssä pelaaminen oli unelmani lapsesta asti, ja nyt olen valmis antamaan kaikkeni tämän joukkueen eteen. Vahvuuteni on hyökkäys, ja se on varmasti tärkein panokseni kentällä. Ihmisenä annan aina parhaani joka päivä auttaakseni joukkuetta kehittymään. Olen myös erittäin tavoitettavissa ja etsin aina parasta ympärilläni oleville. Haluan osallistua ryhmän kasvuun ja kannustaa kaikkia kehittymään yhdessä.”