Ei tietenkään ole. Mä en vaan millään ymmärrä sun logiikkaa.
Tuolla sun logiikalla Suomessa ei ole näyttelijöitä, ei tanssijoita, eikä myöskään viihdeartisteja, sisustussuunnittelijatkin ovat harrastelijoita. Koska jenkeissä on samoilla aloilla vastaavissa hommissa ihmisiä, jotka tienaavat miljoonia.
Mun käsittääkseni olet yrittäjä, kuten minäkin. Olemmeko harrastelijoita, koska jossain isommilla markkinoilla tehdään samoja hommia isommin? Vaikka mekin tienaamme leipämme täällä pienemmillä markkinoilla?
No avaanpa vähän tätä logiikkaa. Olen ollut näissä seuratalkoissa jo 80-luvun lopulta lähtien ja silloin kaikki tehtiin talkoilla. Ihan kaikki koska muuta mahdollisuutta ei ollut.Pankista vekseli ja sillä ostettiin pelaajat ,valmentajat , nimi vaan paperiin.Eli tiedän kyllä talkootöistä ihan kaiken tietämisen arvoisen; kovaa hommaa maksaa pankkivelkoja.
No näillä hommilla saatiin yks pronssimitali ja kaikki näki että tällä systeemillä ei voi menestyä.Aika paljon olen täällä kritisoinut talkootyötä juuri tästä syystä; jos sen varaan liikaa lasketaan, käy väärin.
Tänä päivänä Valepalla hyvät yhteistyökumppanit mikä mahdollistaa pelaajille palkanmaksun ilman talkootöitä, niitä tehdään kyllä mutta oikeissa kohdin.
90-luvun alun näkyvä vetovoimainen Ain Pork veti katsomoihin hyvin porukkaa,mies maksoi itse palkkansa lipputuloilla.
Samalla logiikalla toimii kaikki sarjapelit. Hyviä, vetovoimaisia pelaajia pitää joukkueissa olla, räiskyviä persoonia mennään mielellään katsomaan, Lelu, Silli, jne.
Seurojen ja joukkueiden pitää kehittyä ja kehittää tuotteensa vastaamaan kysyntää,myös lentopallossa, siitähän tässä on kyse.