into77 kirjoitti:
Sitä sitten, että pelkkä yleisestä poikkeava käyttäytyminen kentän laidalla ei tuo välttämättä lisäarvoa tekemiseen.
Pahoin pelkään, että kukaan täällä ei ole väittänytkään, että "pelkkä yleisestä poikkeava käyttäytyminen" tuo "välttämättä" lisäarvoa tekemiseen. Mietis nyt.
into77 kirjoitti:
Joko sinun sisälukutaitosi on heikko tai sitten tahallaan aina yrität halkoa hiuksia ja olla olevinaan nokkela asioista, jotka sinä ymmärrät tai ainakin pitäisi ymmärtää. Useimmat keskustelusi menevät juurikin siihen jankkaamiseen. Se on huono tapa, eikä vie keskustelua eteenpäin, päinvastoin.
Jotta tosiaan voisimme viedä keskustelua eteenpäin, sovittakoon, että minulla on sekä heikko sisälukutaito, tahallinen hiustenhalkomistaito, olevinaannokkeluustaito että ymmärtämättömyystaito. Koitan parhaani mukaan parantaa näitä heikkouksia. Pyrin ottamaan sinusta enemmän mallia.
into77 kirjoitti:
Mutta kuten sanoin, minulla on kenties jopa vähän hajua asiasta. Ja kuten olen koko ajan sanonutkin ongelmaa ei ole niin kauan kuin Kyky pelaa ykkössarjaa. Sinne se riittää aivan vallan mainiosti jos Kyky saa kasattua samantasoisen joukkueen jatkossakin kuin aiempina vuosina. En siis ymmärrä mitä yrität hakea väitteelläsi, kun itse olen sanonut aivan samaa asiaa. Minun ajatukseni onkin se, että jos Kyky nousee liigaan, valmentajanvaihdos on väistämättä edessä.
Jos haluat hakea mielipiteellesi oikeutta parempaan hajuusi perustuen, niin toki sen sinulle sallin.
En vaan oikein ymmärrä, että mistä minun väitteestä nyt puhutaan? Ehkä väitteenä voidaan pitää sitä, että minusta valmentajan toiminta sopii tässä tapauksessa nyt aika kivasti siihen ilmeeseen ja yleiseen mentaliteettiin, jolla koko joukkue (joukkue erittäin laajasti määriteltynä) operoi. Jos se nousisi liigaan, niin koko se mentaliteetti, jolla joukkue nyt operoi, muuttuu huomattavasti vakavammaksi, tavoitteellisemmaksi ja sitä kautta kenties heikommin hengittäväksi (huom! tässä on taas hyvä paikka väärinymmärtämiselle, jos sen vain haluaa siitä poimia). Olen vähän sitä mieltä, että koko toimintakulttuuri tulisi muuttumaan sellaiseen suuntaan, mihin KyKyn profiili ei minusta oikein ole valmis.
Siinä mielessä en kovinkaan mielelläni irrottaisi valmentajakysymystä erilleen koko toimintakulttuurin muuttumisen kysymyksestä, sillä se antaisi valmentamisesta vääränlaisen kuvan. Toisin sanoen kysymys "pärjäisikö X valmentajana liigassa" on minusta kysymyksenä mieletön.
into77 kirjoitti:
Ja mitä Hakalaan ja Tiilikaiseen tulee, jos he kerran pakottavat tekemään jotain noin, niin sehän olisi huonoa valmentamista. Hekö eivät mielestäsi ole saaneet porukoistaan irti kaikkea? Miten paljon paremmin heidän olisi tullut pärjätä?
Siis hetkinen? Minulla taitaa olla sisälukutaidon ja muiden puutteiden ohella vielä todella surkea kyky ilmaista haluamani asia kirjoitettuna.