Verkkovirhe

Särkät Volley

Viestejä
27
On eri asia olla pelaajalähtöinen, rento ja hieman erilainen valmentaja (hyvinä esimerkkeinä esim. Tiilikainen ja Hakala) kuin, että jos tekee vaan jotain asioita kentän laidalla mitä muut valmentajat eivät tee. Jos tosiaan pelkästään se, että käyttäydyt eri tavalla, otat kuvia kesken pelin jne on hyvä juttu pelkästään muista poikkeavuuden vuoksi, olen selvästi itse tosi kujalla. Minun mielipiteeni ja mielikuvani tähän asiaan on muodostunut juurikin asioista mitä olen kuullut muilta ihmisiltä ja nähnyt itse. En ole itsekkään todellakaan Ramdoon valmennuslinjan tai entisen Neuvostoliiton kovan kurin kannattaja. Päinvastoin.
 
Viestejä
398
into77 kirjoitti: On eri asia olla pelaajalähtöinen, rento ja hieman erilainen valmentaja (hyvinä esimerkkeinä esim. Tiilikainen ja Hakala) kuin, että jos tekee vaan jotain asioita kentän laidalla mitä muut valmentajat eivät tee.
Niin on. Mitä sitten?

into77 kirjoitti:
Jos tosiaan pelkästään se, että käyttäydyt eri tavalla, otat kuvia kesken pelin jne on hyvä juttu pelkästään muista poikkeavuuden vuoksi, olen selvästi itse tosi kujalla.
Teet nyt päätelmiä omista oletuksistasi ikään kuin ne olisivat joidenkin muiden oletuksia.

into77 kirjoitti:
Minun mielipiteeni ja mielikuvani tähän asiaan on muodostunut juurikin asioista mitä olen kuullut muilta ihmisiltä ja nähnyt itse. En ole itsekkään todellakaan Ramdoon valmennuslinjan tai entisen Neuvostoliiton kovan kurin kannattaja. Päinvastoin.
Minulla ei ole mitään hajua ko. valmentajan kyvyistä, treeneistä tai taktisesta osaamisesta, mutta ehkäpä tuollainen tyyli sopii hyvin KyKyn kokonaispakettiin, kun joka vuosi kärkikamppailuissa pyörivät. Pidän arvostettavana ominaisuutena jo pelkästään sitä, että osaa toimia valmentajana tavalla, joka saa joukkueen pelaamaan hyvin. Edellä mainittujen vaihtoehtovalmentajien ongelma lienee lähinnä se, että he ovat niin kovia ammattilaisia, että pakottavat joukkueen olemaan ja pelaamaan tavalla, joka ei sille ryhmälle ole luontaisesti sopivaa.
 
Viestejä
27
Niin on. Mitä sitten?
Teet nyt päätelmiä omista oletuksistasi ikään kuin ne olisivat joidenkin muiden oletuksia.
Sitä sitten, että pelkkä yleisestä poikkeava käyttäytyminen kentän laidalla ei tuo välttämättä lisäarvoa tekemiseen. Joko sinun sisälukutaitosi on heikko tai sitten tahallaan aina yrität halkoa hiuksia ja olla olevinaan nokkela asioista, jotka sinä ymmärrät tai ainakin pitäisi ymmärtää. Useimmat keskustelusi menevät juurikin siihen jankkaamiseen. Se on huono tapa, eikä vie keskustelua eteenpäin, päinvastoin.

Minulla ei ole mitään hajua ko. valmentajan kyvyistä, treeneistä tai taktisesta osaamisesta, mutta ehkäpä tuollainen tyyli sopii hyvin KyKyn kokonaispakettiin, kun joka vuosi kärkikamppailuissa pyörivät. Pidän arvostettavana ominaisuutena jo pelkästään sitä, että osaa toimia valmentajana tavalla, joka saa joukkueen pelaamaan hyvin. Edellä mainittujen vaihtoehtovalmentajien ongelma lienee lähinnä se, että he ovat niin kovia ammattilaisia, että pakottavat joukkueen olemaan ja pelaamaan tavalla, joka ei sille ryhmälle ole luontaisesti sopivaa.
Mutta kuten sanoin, minulla on kenties jopa vähän hajua asiasta. Ja kuten olen koko ajan sanonutkin ongelmaa ei ole niin kauan kuin Kyky pelaa ykkössarjaa. Sinne se riittää aivan vallan mainiosti jos Kyky saa kasattua samantasoisen joukkueen jatkossakin kuin aiempina vuosina. En siis ymmärrä mitä yrität hakea väitteelläsi, kun itse olen sanonut aivan samaa asiaa. Minun ajatukseni onkin se, että jos Kyky nousee liigaan, valmentajanvaihdos on väistämättä edessä.

Ja mitä Hakalaan ja Tiilikaiseen tulee, jos he kerran pakottavat tekemään jotain noin, niin sehän olisi huonoa valmentamista. Hekö eivät mielestäsi ole saaneet porukoistaan irti kaikkea? Miten paljon paremmin heidän olisi tullut pärjätä?
 
Viestejä
4,823
Tää Särkkien topiikki ei välttämättä ole oikea paikka Kyyjärven asioiden ruotimiseen. Tai sitten on. On ainakin mukava kontrasti kahden valkun välillä. Toisella ei ole ihmissuhdetaitoja. Toisella on.

Mutta siis. Meissä kaikissa on vikoja. Kuten yksi paikallinen valkku on sanonut: Jos olisi syntynyt täydellinen valmentaja, tai täydellinen pelaaja, niin hänet täytyisi palsamoida ja pistää näytille. Siis sitten kun aika koittaa. No pohjois-koreassahan semmoinen täydellisyys taisi kupsahtaa muutama vuosi sitten.

Faktoja kyselin ja tuohan riittää, että pelaajat ei tykkää. Vaan miksi hemmetissä nuo sällit ajelee Jykylästä Kyyjärvelle, kun olisi omakin ykkösarjajoukkue, HuKi, siinä ihan vieressä?

Kukin taaplaa tyylillään ja kenttä on vapaa temuta, sääntöjen puitteissa, kuinka haluaa. Jos homma skulaa ja joukkue on liikakarsinnoissa, niin se nyt on vaan niin, että aikaansaannos on vain ja ainoastaan kyseisen henkilön mahdollistama. Oli taktiset osaamiset ihan mitä tahansa. On nimittäin niin, että pitää olla silmää ja älliä siinä joukkueen kasaamisessakin. On yksi osa valmentajaa se.

Ja kuitekin on niin, että hieman epäilen KyKyn mahdollisuuksia Särkkien kanssa. Jos tää rambo vaan pitää mölyt äänihuultensa takana ja nyrkit kurissa.
 
Viestejä
398
into77 kirjoitti:
Sitä sitten, että pelkkä yleisestä poikkeava käyttäytyminen kentän laidalla ei tuo välttämättä lisäarvoa tekemiseen.
Pahoin pelkään, että kukaan täällä ei ole väittänytkään, että "pelkkä yleisestä poikkeava käyttäytyminen" tuo "välttämättä" lisäarvoa tekemiseen. Mietis nyt.

into77 kirjoitti:
Joko sinun sisälukutaitosi on heikko tai sitten tahallaan aina yrität halkoa hiuksia ja olla olevinaan nokkela asioista, jotka sinä ymmärrät tai ainakin pitäisi ymmärtää. Useimmat keskustelusi menevät juurikin siihen jankkaamiseen. Se on huono tapa, eikä vie keskustelua eteenpäin, päinvastoin.
Jotta tosiaan voisimme viedä keskustelua eteenpäin, sovittakoon, että minulla on sekä heikko sisälukutaito, tahallinen hiustenhalkomistaito, olevinaannokkeluustaito että ymmärtämättömyystaito. Koitan parhaani mukaan parantaa näitä heikkouksia. Pyrin ottamaan sinusta enemmän mallia.

into77 kirjoitti:
Mutta kuten sanoin, minulla on kenties jopa vähän hajua asiasta. Ja kuten olen koko ajan sanonutkin ongelmaa ei ole niin kauan kuin Kyky pelaa ykkössarjaa. Sinne se riittää aivan vallan mainiosti jos Kyky saa kasattua samantasoisen joukkueen jatkossakin kuin aiempina vuosina. En siis ymmärrä mitä yrität hakea väitteelläsi, kun itse olen sanonut aivan samaa asiaa. Minun ajatukseni onkin se, että jos Kyky nousee liigaan, valmentajanvaihdos on väistämättä edessä.
Jos haluat hakea mielipiteellesi oikeutta parempaan hajuusi perustuen, niin toki sen sinulle sallin.

En vaan oikein ymmärrä, että mistä minun väitteestä nyt puhutaan? Ehkä väitteenä voidaan pitää sitä, että minusta valmentajan toiminta sopii tässä tapauksessa nyt aika kivasti siihen ilmeeseen ja yleiseen mentaliteettiin, jolla koko joukkue (joukkue erittäin laajasti määriteltynä) operoi. Jos se nousisi liigaan, niin koko se mentaliteetti, jolla joukkue nyt operoi, muuttuu huomattavasti vakavammaksi, tavoitteellisemmaksi ja sitä kautta kenties heikommin hengittäväksi (huom! tässä on taas hyvä paikka väärinymmärtämiselle, jos sen vain haluaa siitä poimia). Olen vähän sitä mieltä, että koko toimintakulttuuri tulisi muuttumaan sellaiseen suuntaan, mihin KyKyn profiili ei minusta oikein ole valmis.

Siinä mielessä en kovinkaan mielelläni irrottaisi valmentajakysymystä erilleen koko toimintakulttuurin muuttumisen kysymyksestä, sillä se antaisi valmentamisesta vääränlaisen kuvan. Toisin sanoen kysymys "pärjäisikö X valmentajana liigassa" on minusta kysymyksenä mieletön.

into77 kirjoitti:
Ja mitä Hakalaan ja Tiilikaiseen tulee, jos he kerran pakottavat tekemään jotain noin, niin sehän olisi huonoa valmentamista. Hekö eivät mielestäsi ole saaneet porukoistaan irti kaikkea? Miten paljon paremmin heidän olisi tullut pärjätä?
Siis hetkinen? Minulla taitaa olla sisälukutaidon ja muiden puutteiden ohella vielä todella surkea kyky ilmaista haluamani asia kirjoitettuna.
 
Viestejä
1,801
Sanokaas ny viisaat paljonko valmentajan työstä on ottelun aikaista toimintaa ja paljonko muuta.

Käsittääkseni about 95 % valmentajan työstä on treenien vetämistä, taktiikan laatimista jms otteluiden ulkopuolella. Se kuinka valkku käyttäytyy matsin aikana; hyppii seinille, ottaa valokuvia, kaivelee napanöyhtäänsä tai kääntää selkänsä joukkueelle vaikuttaa sen 5 % joukkueen menestykseen. Tai vieläkin vähemmän.
 
Viestejä
398
waltsu kirjoitti: Sanokaas ny viisaat paljonko valmentajan työstä on ottelun aikaista toimintaa ja paljonko muuta.

Käsittääkseni about 95 % valmentajan työstä on treenien vetämistä, taktiikan laatimista jms otteluiden ulkopuolella. Se kuinka valkku käyttäytyy matsin aikana; hyppii seinille, ottaa valokuvia, kaivelee napanöyhtäänsä tai kääntää selkänsä joukkueelle vaikuttaa sen 5 % joukkueen menestykseen. Tai vieläkin vähemmän.
Jos HPK:n, Särkkien tai Orpon tapauksista voi jotain päätellä, niin mahdollisuus joukkueen pelin täydelliselle jumittamiselle on aika suuri. En millään jaksa uskoa, että esimerkiksi HPK:n harjoitukset olisivat yhtäkkiä jotenkin poikkeuksellisesti huonontuneet.

Onneksi lentopallokaan ei toimi niin lineaarisesti, että valmentajan merkitys joukkueen otteisiin määräytyisi sen mukaan, miten paljon hänen työaikansa jakautuu eri tehtäviin.
 
Viestejä
27
Tää Särkkien topiikki ei välttämättä ole oikea paikka Kyyjärven asioiden ruotimiseen. Tai sitten on. On ainakin mukava kontrasti kahden valkun välillä. Toisella ei ole ihmissuhdetaitoja. Toisella on.
Totta. Väärään topikkiinhan tämä keskustelu on vähän tullut. Samaa mieltä myös noista ihmissuhdetaidoista. Ramdoolla niitä ei ole ja siksi hän on yksinkertaisesti huono valmentaja, vaikka taktinen osaaminen onkin hyvällä tasolla. Pelkästään se ei millään riitä. Hannulla taas on hyvät ihmissuhdetaidot ja hän on todella tykätty persoona.

Faktoja kyselin ja tuohan riittää, että pelaajat ei tykkää. Vaan miksi hemmetissä nuo sällit ajelee Jykylästä Kyyjärvelle, kun olisi omakin ykkösarjajoukkue, HuKi, siinä ihan vieressä?
Siis tässä on nyt juuri väärinymmärrys. Pelaajat ovat nimenomaan tykänneet hänestä henkilönä erittäin paljon. Ja heille varmasti sopii ihan hyvin juuri se, että on vapaata ja hauskaa ja rentoa. Siksihän moni on ykkössarjaan siirtynyt. Plus toki Kyky pystyy myös tarjoamaan osalle pelaajista sellaista korvausta mitä Huki ei todellakaan pysty. Se on iso syy.

Valmennustaidoista onkin koko ajan ollut kyse. Ja tähän varmaan toteatte, että jos kaikki tykkää ja menestystä tulee niin eikö kyseessä ole loistava valmentaja ja ideaali tilanne? Edelleen, ykkössarjaan tämä riittää aivan loistavasti ja sopii siis kuin rukkanen käteen. Liigassa yksistään sillä ikävä kyllä ei pärjää mitenkään. On hirveän paljon asioita, joita liigavalmentajan tulee jo osata ja tietää. Tämä ei siis ole mielestäni mikään loukkaus Hannua kohtaan, koska todella harvasta on korkean tason valmentajaksi. Ja Suomen liigan on nykyään jo niin hyvätasoinen, että voidaan todellakin puhua korkean tason liigasta.

Kukin taaplaa tyylillään ja kenttä on vapaa temuta, sääntöjen puitteissa, kuinka haluaa. Jos homma skulaa ja joukkue on liikakarsinnoissa, niin se nyt on vaan niin, että aikaansaannos on vain ja ainoastaan kyseisen henkilön mahdollistama. Oli taktiset osaamiset ihan mitä tahansa. On nimittäin niin, että pitää olla silmää ja älliä siinä joukkueen kasaamisessakin. On yksi osa valmentajaa se.
Totta kai.
 
Viestejä
777
waltsu kirjoitti: Sanokaas ny viisaat paljonko valmentajan työstä on ottelun aikaista toimintaa ja paljonko muuta.

Käsittääkseni about 95 % valmentajan työstä on treenien vetämistä, taktiikan laatimista jms otteluiden ulkopuolella. Se kuinka valkku käyttäytyy matsin aikana; hyppii seinille, ottaa valokuvia, kaivelee napanöyhtäänsä tai kääntää selkänsä joukkueelle vaikuttaa sen 5 % joukkueen menestykseen. Tai vieläkin vähemmän.
kyllä jos ei millään muulla niin pelin aikana se peli juuri sekoitetaan, jos ei mitenkään muuten niin vaihtaa vaikka itsensä kentälle.
 
Viestejä
149
Kyky ja liika särkät aloittavat karsintapelinsä Lauantaina kyyjärvellä

1)ottelu 21.03 klo 18.00 Kyyjärvellä
2) " 22.03 klo 17.30 Kalajoella (merenojan koulu)
3) " 28.03 klo 18.00 Kyyjärvellä

Kolmella voitolla liikapaikkaa voi anoa seuraavalle kaudelle
 
Viestejä
5,822
koukkupolvi kirjoitti: Kyky ja liika särkät aloittavat karsintapelinsä Lauantaina kyyjärvellä

1)ottelu 21.03 klo 18.00 Kyyjärvellä
2) " 22.03 klo 17.30 Kalajoella (merenojan koulu)
3) " 28.03 klo 18.00 Kyyjärvellä

Kolmella voitolla liikapaikkaa voi anoa seuraavalle kaudelle
Pelataanko Kykyn kotiottelut muka ihan Kyyjärvellä?
 
Viestejä
19
Taitaa olla tosi kutkutteleva peli tulossa huomenna. Saapa nähdä saako SenioriPassari unta ollenkaan ensi yönä. Toivottavasti pelin ratkaiseen itse pelaajat eikä valmentajat. Mielenkiinnolla yritän päästä paikalle. Mutta jos ei vanhat luut päästä perille seurataan kotona.
 
Viestejä
10,947
SenioriPassari kirjoitti: Taitaa olla tosi kutkutteleva peli tulossa huomenna. Saapa nähdä saako SenioriPassari unta ollenkaan ensi yönä. Toivottavasti pelin ratkaiseen itse pelaajat eikä valmentajat. Mielenkiinnolla yritän päästä paikalle. Mutta jos ei vanhat luut päästä perille seurataan kotona.
Pappa-Peltokangas pääsee jälleen Vimpelin liikuntahalliin. Viimeksi Janne oli siellä liigakarsinnan merkeissä Korson Vetoa vastaan.
 
Viestejä
19
Vihdoinkin pääsin paikalle, mutta taisi olla liigasärkkien kehnoin peli tänään. Mutta onneksi ykkösen ja mestaruusliigan välillä on selkeä ero ja särkät vei voiton.
Olisi mukava kuulla miten eilen kulki papalla ja muilla Vimpelissä vaikka voitto napsahti sieltäkin plakkariin.
 
Viestejä
5,822
Veikkaan kyllä, että ei mene 3-0 tämä ottelusarja. Kyky nappaa seuraavasta ottelusta voiton. Vaatii tosin sen, että kaikki miehet saadaan lauantaihin mennessä kuntoon.
 
Viestejä
149
Onnittelut sinne Kalajoen suuntaa,sillä 3-0 voitto karsinnoissa osoittaa liikan peräpään ja 1-sarjan voittajan välillä on tasoero ,ei muuta kuin rosteri kasaan ja anomuksia etelän suuntaan,jos talous jää ekakauden jälkeen + merkkiseksi niin se on positiivinen sinnaali,että jotain on tehty oikeinkin.
 
Viestejä
19
koukkupolvi kirjoitti: Onnittelut sinne Kalajoen suuntaa,sillä 3-0 voitto karsinnoissa osoittaa liikan peräpään ja 1-sarjan voittajan välillä on tasoero ,ei muuta kuin rosteri kasaan ja anomuksia etelän suuntaan,jos talous jää ekakauden jälkeen + merkkiseksi niin se on positiivinen sinnaali,että jotain on tehty oikeinkin.
Juurikin näin. Onnea koko syrämmestä joukkueelle. Nyt pieni hengähystauko ja sen jälkeen uudet tuulet puhaltamaan Kalajoen purjeisiin. Eka vuonna on käyty joukkueen synnytystuskat läpi joten niistä viisastuneena valmennusjohto kuntoon ja nokka metaruusliigassa ylöspäin. Toivottavasti joukkue saadaan ajoissa kasaan ja uusi kausi alkaa paljon paremmin kuin vuosi sitten. Kiitos ja kumarrus. :p
 

Ana

Juurikin näin. Valmennusjohto kuntoon niin joukkueen kannattajakunta kasvaa varmasti. Ja sarjasijoius... Ja pelintaso jne.
 
Viestejä
10,947
Onko jollain tietoa millainen on joukkueen sopimustilanne? Kuinka innokkaasti esimerkiksi nykyiset pelaajat ovat jo sainanneet ensin vuoden pahvit huippuvalmentaja Ramdoon pelillistä ajattelua toteuttamaan. Osakeyhtiöpohjainen yhtiö on varmasti myös valmistumassa reiluun osingonjakoon omistajilleen. Ties vaikka edessä olisi listautuminen pörssiin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös