merkkari kirjoitti:
Jani Nieminen sanoi:
Miksei seurakin voisi otteluihin liittyviä asioita puida? Eikö Twitterit ja muut nimenomaan ole sitä varten? Mutta minun tietääkseni Loimun Twitter-tilillä ei asiaa ole juuri edes puitu. Tässä twiitit parin viime päivän ajalta:
Raision Loimu @RaisionLoimu 1h
Paikallislehden toimittajan mietteitä Isku-ottelun jälkeen: http://www.rannikkoseutu.fi/Urheilu/1194859600297/artikkeli/kolumni+selkarankaa+juvonen+.html … #Mestaruusliiga
Raision Loimu @RaisionLoimu 21h
Tässä eilisen Isku-ottelun matsikooste jälkipyykkeineen. #Mestaruusliiga http://youtu.be/ptHjVQkM4dk
Raision Loimu @RaisionLoimu 9 Dec
Raporttia eilisestä #Mestaruusliiga'n Isku-ottelusta: http://www.kaupunkiuutiset.fi/index.php/2011-08-04-18-06-26/lentopallo2/item/67317-loimulle-puhdas-voitto-pitk%C3%A4n-kaavan-mukaan …
Raision Loimu @RaisionLoimu 8 Dec
Ottelun viimeinen pallo aiheutti myrskyn vesilasissa. Perästä ilmeisesti kuuluu.. #Mestaruusliiga
Yksi selvä erä ja kaksi pitkää taisteluerää - Loimu parempi kaikkien aikojen kärkikaksikon kohtaamisessa! #Mestaruusliiga
@HannesMattila @toniflink @mestaruusliiga Daniel täytti paikkansa hyvin. Takana oli ainoastaan pelipäivän aamutreeni liigajoukkueen mukana.
Loimu ja Isku sekoittavat livescoren. DataVolley ei hyväksy kaimoja samaan peliin - nimiksi siis Eetu Rantanen ja Rantanen Eetu.
Minun mielestäni tuon kolumnin linkittäminen osoittaa, että Raision Loimu haluaa näkyvyyttä tekstille, jossa käsitellään vastustajajoukkueen epäurheilijamaisuutta. Tulkitsinko väärin?
Peleihin liittyviä asioita toki saa Twitterissä puida, mutta ovatko pelaajien väliset henkilökemiat sellaisia peliin liittyviä asioita, joiden läpikäyminen osoittaa seuran puolelta kunnioitusta? Minun mielestäni tämän asian puiminen vielä päiviä ottelun jälkeen seuran virallisten kanavien kautta tuo lajille enemmän negatiivista näkyvyyttä, kuin yhden pelaajan jääminen pois kättelystä. Edelleen toivon, että Mestaruusliiga tai liitto olisi se taho, joka näihin puuttuu - eivät seurat itse.
Päävalmentaja Tuomi ilmaisi huolensa mm. Loimun juniorien puolesta. Ymmärrän tämän, ja olen tottakai samoilla linjoilla hänen kanssaan siitä, että junnuille tulisi näyttää oikeanlaista esimerkkiä. Olen törmännyt tilanteeseen, jossa Loimun oman junioritoiminnan sisältä annettiin eräässä junnuturnauksessa sellaisia kasvatuksellisia esimerkkejä, joita ei voi edes samana päivänä verrata kättelyn skippaamiseen. Loimussa tuskin arvostettaisi sitä, jos vaikka mainitsemaani junnuturnauksessa sattunutta ikävää episodia olisi pidetty pinnalla esimerkiksi järjestävän seuran Twitter-tilin kautta. Epäkohtiin tietysti pitää puuttua, olivat ne suuria tai pieniä, mutta toivoisin sen tapahtuvan asianmukaisten ja yhtenäisten päätöksentekoprosessien kautta - ei oman käden oikeudella. Oli kyse sitten mistä tahansa koetusta vääryydestä.
Pyrin nyt tarkastelemaan tilannetta objektiivisesti, enkä halua puolustella Juvosta. Hän toimi hölmösti. Mutta niin toimii nyt Raision Loimukin.