Verkkovirhe

Naisten Mestaruusliiga 2024-2025

Oliskohan kuitenkin ensimmäinen steppi Kangasalan pelaajille ylöspäin päästä Kuusamoon harjoittelemaan ja pelaamaan ammattimaisesti.
Sieltähän se polku menee sitten ulkomaille.
Onhan tuossa ihan järkeenkin käyvää. Pois "äidin" pullapöydän äärestä, itsenäistymään erilaiseen ympäristöön. Kestämään pitkiä pelireissuja, pelata tuplapelejä, kestämään henkisesti väsymystä. Ja nimenomaan laadukasta valmennusta hyvissä puitteissa ja kansainvälistymään, pääsemään kielikylpyyn.

Oliskohan kuitenkin ensimmäinen steppi Kangasalan pelaajille ylöspäin päästä Kuusamoon harjoittelemaan ja pelaamaan ammattimaisesti.
Ei taida pystyä laittaan nauruemojeita tällä foorumilla, mutta tässä ois sen paikka. Ehkä useammallekin ois…

Mikä tekee Kuusamon harjoittelusta ammattimaisempaa kuin esimerkiksi Salossa. Hämeenlinnassa tai Kangasalla? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn?
Vain Kuusamossa kuulemma harjoitellaan ja pelataan kunnolla,ammattimaisesti, jopa ns. jumppanurkan vaihtopelaajat.

Kovat harjoitukset tekevät valmiita pelaajia, vaikkei peliaikaa tulisikaan. No, viime vuosina sitä on tullut yllättävien loukkien vuoksi. Ja tulokset on nähty keväisin, ja taas muutaman kuukauden kuluttua.

Muualla,isojen kasvukaupunkien liepeillä, vähän opiskellaan, pelaillaan ja hengaillaan kaupunkien loistavissa valossa.
Näin olen ymmärtänyt palstan luotettavimpien asiantuntijoiden kirjoituksista. Ehkä olen herkkäuskoinen.

Meinasi purskahtaa kahvit suusta:) Kuusamossa on varmasti ihan kiva pelaajien olla, mutta ei se mikään taikakylä ole vaikka nyt muutama mestaruus sinne on matkannut.

Ammattimaista valmentamista varmasti helpottaa, kun rosteriin saadaan rajaton määrä kovia ulkolaisvahvistuksia. Jos tulee huti, niin otetaan uusi tilalle. Työkalut on parasta laatua.
Eipä tuo valmentaja Orivedellä ollessaan saanut ihmeitä aikaan.

Onhan tuossa ihan järkeenkin käyvää. Pois "äidin" pullapöydän äärestä, itsenäistymään erilaiseen ympäristöön. Kestämään pitkiä pelireissuja, pelata tuplapelejä, kestämään henkisesti väsymystä. Ja nimenomaan laadukasta valmennusta hyvissä puitteissa ja kansainvälistymään, pääsemään kielikylpyyn.
Siis ei mitään mitä ei ole muualla.. jos ei nyt lasketa Kainuun murretta. On totta että pohjoisesta tulee matkakilometrejä, mutta ei se nyt niin kehittävää ole, että siitä pelaajille olisi merkittävä hyötyä.

Orivedellähän lentiskulttuuri on vielä niin nuorta ja alkutekijöissään.
Ehkä sinnekin vielä joskus huippukausi ja menestystä osuu, kunhan jonkin aikaa jaksetaan pitää lajiperinteitä yllä.

Pohjoisen väärteillä erinomaisia nostoja Kuusamon ainutlaatuisuudesta lentopallon Klondykena. Se on juuri noin. Tilan ja ajan puutteen vuoksi väärteillä jäänyt ehkä tarkoituksella mainitsematta muutama muukin koillismaalainen herkkupala:
-Kuusamon Neste
-Virallinen metrimitta (siirretty tänä syksynä Pariisista Kuusamotalolle)
-Kuusamon St1
-Nusbaumin taideateneum
-Kaksi itseironiaan kykenevää kannattajaa (Kauko ja roki). Kolmas ehkä kuoriutumassa.
-Vekkuli ja kekkuli selostajakaksikko
-Ronkaisten ja Määttien klaanit
-Toisessa maailmansodassa kadonnut saksalaisten kultajuna

Oho, että minut on oikein ylennetty Kuusamon kannattajaksi !
Olisi kyllä liian suuri kunnia tällaiselle mistään tietämättömälle, amatöörimäiselle puuhastelijalle.
Ja joutuisin varmaan luopumaan minä-pronominin käytöstä.

Itse asiassa minä tunnustan tosiasiat ja arvostan hyvää lentopalloa. En varsinaisesti kannata mitään joukkuetta.
Mutta kunnioitan monia joukkueita, joiden toiminnassa on hienoja piirteitä.

Esim. Kuusamossa on ammattimainen ote.
Salossa hieno pelaajapolku akatemian kautta,
Kangasalla on vetovoimaa, joka varmaan vaan kasvaisi mestaruuden myötä, Nurmon juniorityö jo päiväkoti-ikäisten power-joukkueineen,
Vampula on se sympaattinen joukkue, josta moni tykkää kuin Kuusamo alkuaikoina,
Puijossa on hienoja tulevaisuuden ja nykyisyyden huippuja
Onneksi Hämeenlinnakin alkaa toipua, saadaan taas nauttia klassikkopeleistä
Pihtipudas on sitkeästi pelannut liigaa ilmeisesti talouden realiteetit tunnustaen, mutta Imago on varmaan alueelle tosi tärkeä.
Ja onhan Orivesi perinteikäs seura, vaikka edellä vähän trollailinkin
Ja Rovaniemellä on aina paikka sydämessäni, toivottavasti selviävät.

Jäiköhän joku pois kuten syksyn runkosarjan veikkauksessa.
Nyt alkaa olla kinkku paistunut....

Siispä komento takaisin. Koillismaalaiseksi luultu rokin itseironia olikin pelkkää kollikissan kanssa kirjoitettua ironiaa, eikä Kuusamossa asu edelleenkään kuin yksi Sergelin torin kirjastossakin kultivoitunut maailmankansalainen Kauko.
Väärin meni metrin mittakin. Kangasalta se löytyy. Kuusamossa tykätään tuumata tuumista.

Keskusteluhan on ihan mukavaa luettavaa. Kolme perättäistä mestaruutta Kuusamoon on pitkän ajan jatkumo. Kahdet treenit päivässä on ollut itsestään selvyys, nyt myös junnuilla C-ikäisistä lähtien. Toivottavasti junnupuoli lähtee kehuttymään hyvään suuntaan.

Viime vuosien Pölkyn passareita on tullut seurattua. Kolmisen vuotta sitten tuli Kallinen passariksi Kylmäahon kanssa. Se oli Kalliselta huimaa kehittymistä ja hän onnistui kääntämään monta tiukkaa tilannetta erävoitoiksi. Kylmäaho oli keväällä huippukunnossa. Sen jälkeen Kallisen kehitys taantui jostakin syystä. Hän oli parhaimmillaan reilu pari vuotta sitten.

Sitten tuli Lehto Kallisen kaveriksi. Ei Lehtokaan ollut syksyllä hyvä. Luultavasi hän tuli ensimmäisen kerran ammattimaiseen harjoitteluun. Teippaukset oli vahvoja, mutta kevät oli hänellä huikea.

Tänä syksynä tulivat Luntamo ja Rautio. Rautio on ollut parempi kuin osasi odottaa alkukaudesta. Ja hänen kehittyminen on ollut nopeaa. Rautio itse ei ole säästellyt kehujaan Pölkyssä pelaamisesta.

Yksi asia on varmaa. Passarin ja koko joukkueen pitää olla parhaimmillaan keväällä. Kauden pitää olla nousujohteinen. Keväällä marginaalit ovat pienet. Joukkueen tulee olla henkisesti vahva ratkaisupaikoissa. Se ratkaisee kuka vie mestaruuden. Runkosarjan osalta kaikki on vielä auki.

Pölkky hiipi takaa sarjakakkoseksi erittäin haasteellisen syyskauden lopuksi.

Viimeksi muokattu:
C-ikäisillä kahdet treenit päivässä? No ei kai siinä.
Tässä nyt tuskin tarkoitetaan seitsemänä päivänä viikossa koko ajan. Jos C-ikäinen harjoittelisi vaikkapa arkisin aamuisin 5 x 1,5h ja iltaisin 5 x 2h, niin hyvä homma. Ja jos vaikka ymmärrettäisiin, että esimerkiksi kevyt aerobinen ja kehonhuolto ovat myös harjoittelua niin olisihan se hienoa. Varsinkin kun tietää kuinka "paljon" nykynuoret liikkuvat omalla ajallaan.

Onhan tuo ihan mahtavaa, että teillä on siellä vahva usko omaan tekemiseen @Bongaaja siellä Kuusamon suunnassa. Ylpeys omasta tekemisestä on tärkeää.

Mutta samaan hengenvetoon sitä toivoisi , että faktat voisivat olla edes jotensakin oikeaan suuntaan. Sofia Lehto on tehnyt hurjan määrän töitä ammattimaisesti jo hyvin nuoresta asti ja hänellä on ollut aina todellinen huippu-urheilijan asenne ja sitoutuminen aina ihan junnusta. Siksi hän onkin siellä missä on ja tulevaisuus saa näyttää mihin asti vielä yltää.

Kuusamon vuosi oli vain yksi vuosi varsin pitkässä kehityksessä, hyvä sellainen toki. Nostamalla omaa häntää tulee dissattua helposti muiden ja erityisesti kaikkea urheilijan itse tekemää työtä - ja itse ainakin olen vähän allerginen moiselle. Hyvää joulua!

Onhan tuo ihan mahtavaa, että teillä on siellä vahva usko omaan tekemiseen @Bongaaja siellä Kuusamon suunnassa. Ylpeys omasta tekemisestä on tärkeää.

Mutta samaan hengenvetoon sitä toivoisi , että faktat voisivat olla edes jotensakin oikeaan suuntaan. Sofia Lehto on tehnyt hurjan määrän töitä ammattimaisesti jo hyvin nuoresta asti ja hänellä on ollut aina todellinen huippu-urheilijan asenne ja sitoutuminen aina ihan junnusta. Siksi hän onkin siellä missä on ja tulevaisuus saa näyttää mihin asti vielä yltää.

Kuusamon vuosi oli vain yksi vuosi varsin pitkässä kehityksessä, hyvä sellainen toki. Nostamalla omaa häntää tulee dissattua helposti muiden ja erityisesti kaikkea urheilijan itse tekemää työtä - ja itse ainakin olen vähän allerginen moiselle. Hyvää joulua!
Tätä pohdin aikaisemmin kanssa kun luin bongaajan viestin. Olen kanssa ymmärtänyt, että hän on todella määrätietoisesti harjoitellut jo ennen kuusamoa.

Ja kuten aikaisemmin sanoin. Kuusamo on varmasti ihan kiva paikka. Mutta miten siitä leivotaan täällä jotain hemmetin taikamaata joidenkin toimesta? En tajua. Ehkä Kuusamossa on todellakin vähän sitten lopulta asioita. Helppo takertua yhteen köyhyydessä. Kuusamon lentopallojoukkueeseen.

Tätä pohdin aikaisemmin kanssa kun luin bongaajan viestin. Olen kanssa ymmärtänyt, että hän on todella määrätietoisesti harjoitellut jo ennen kuusamoa.

Ja kuten aikaisemmin sanoin. Kuusamo on varmasti ihan kiva paikka. Mutta miten siitä leivotaan täällä jotain hemmetin taikamaata joidenkin toimesta? En tajua. Ehkä Kuusamossa on todellakin vähän sitten lopulta asioita. Helppo takertua yhteen köyhyydessä. Kuusamon lentopallojoukkueeseen.
Jotenkin ymmärtäisin jonkun yksittäisen ihmisen keulimisen, jos seura olisi historiassa profiloitunut mestaruuksien ohella nuorten pelaajien kehittäjäksi ja kasvattajaksi. Mutta mestaruuksissa erittäin suuressa osassa on ollut +6 laadukasta tuontipelaajaa jokaisella kaudella.
En ota siihen kantaa, onko se hyvä vai huono juttu, mutta ei sitä millään joulun taikapölyllä käännetä nuorten pelaajien ylivertaiseksi tai edes kärkipään kehittymispaikaksi.

Yksittäisten pelaajien kautta oman hännän nostaminen ja muiden seurojen mollaaminen ei myöskään auta yhtään saamaan nuoria pelaajia Kuusamoon. Kaikkein vähiten se auttaa nykyisiä junnutoimijoita seurassa, kun saavat täältä lukea treenaavansa jo C-junnuissa 2 kertaa päivässä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.