Verkkovirhe

Naisten liigan pelaaja- ja valmentajasopimukset 2025-2026

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Tässä vielä Googlen konekäännös parilla omalla korjauksellamme, jotta kaikkien lukijoiden ei tarvitse sitä itse etsiä

Minä ja kanssani työskentelevät pyydämme VAIN sopimuksessa sovittua palkkaa. Kukaan ei saa liikaa palkkaa Suomessa! Totta puhuen, jos menisin töihin S Marketiin, saisin todennäköisesti enemmän rahaa. Palkkani apuvalmentajana Ranskassa oli korkeampi kuin nykyinen palkkani Suomessa. Joka tapauksessa sinun on ymmärrettävä, että monet vaihtavat joukkuetta vain siksi, että seura ei maksa niin kuin ja milloin ja kuinka paljon sovittiin ENNEN kautta. Voit vetää siitä omat johtopäätöksesi, en voi kirjoittaa muuta.

Varmaan olis kannattanut, mutta kaveri hinnoitteli itsensä ulos joukkueesta. Ei se Carasi yksin sinne Kuusamoonkaan lähde, mukaan tulee varmaan vaimoke, apuvalmentaja Bergoli, ja ehkä pari muutakin, niin kuin Hämeenlinnassakin, ja Pölkky haluaa maksaa.
Hinnoitteli? Se vaan taitaa olla niin, ettei ollut maksukykyä?
Enskauden valmentaja kuka lienerkin, on varmasti halpa, mut onko hyvä? 🤔
Veikkaan, että ulkoa, mutta ei Italiasta

yp6

Hinnoitteli? Se vaan taitaa olla niin, ettei ollut maksukykyä?
Enskauden valmentaja kuka lienerkin, on varmasti halpa, mut onko hyvä? 🤔
Veikkaan, että ulkoa, mutta ei Italiasta
Onhan toi Carasin kommentti aivan perseestä vaikka asia noin olisikin. Täysin asiatonta tuoda julkisuuteen asioita, jotka ovat hänen ja työnantajansa välisiä. Lisäksi kommentti ässän kassalla saa paremmin palkkaa jatkaa aivan samaa linjaa. Miksei sitten valmenna maissa missä päävalmentaja saa selvästi parempaa palkkaa vai olisiko syynä ettei ole kukaan tarjonnut mitään pestiä kun viime vuonnakin apuvalmentajana toimi. Ihme itkijä koko kaveri vaikka valmentaa osaakin.

Onhan toi Carasin kommentti aivan perseestä vaikka asia noin olisikin. Täysin asiatonta tuoda julkisuuteen asioita, jotka ovat hänen ja työnantajansa välisiä. Lisäksi kommentti ässän kassalla saa paremmin palkkaa jatkaa aivan samaa linjaa. Miksei sitten valmenna maissa missä päävalmentaja saa selvästi parempaa palkkaa vai olisiko syynä ettei ole kukaan tarjonnut mitään pestiä kun viime vuonnakin apuvalmentajana toimi. Ihme itkijä koko kaveri vaikka valmentaa osaakin.
Eli se on ilmeisesti ihan ok, että tällä nimimerkkien takaa spekuloidaan Carasin rahanahneutta ja muitakin hänen työhönsä liittyviä asioita. Sitten kun hän vastaa omalla nimellään (toki ei ole mitään varmuutta, että kyseessä on juuri Carasi) ja kertoo oman näkökulmansa, niin se on "aivan perseestä" ja "täysin asiatonta". Jos tällä palstalla voi kirjoitella kaikenlaisia arveluita pelaajista ja valmentajista, niin eiköhän heillä ole sitten oikeus ihan samaan sävyyn tulla kertomaan oma näkemyksensä asioista.

Just skip my comment if you don’t like it 😇 and HML is in the list of protesti, so why to blame me?

yp6

Just skip my comment if you don’t like it 😇 and HML is in the list of protesti, so why to blame me?
Your comment is not just for me to like or not but for everyone in this forum. I can understand that you are dissapointed not getting the money at promised schedule but still it not ok to tell these things out in public. It's never wise thing to accuse your employer when thinking about your future as coach.

Your comment is not just for me to like or not but for everyone in this forum. I can understand that you are dissapointed not getting the money at promised schedule but still it not ok to tell these things out in public. It's never wise thing to accuse your employer when thinking about your future as coach.
it’s neither wise to don’t pay your employees, you should try to work for free for some months.

yp6

it’s neither wise to don’t pay your employees, you should try to work for free for some months.
That is true but still better if you keep it to yourself. As I said I can understand your point when it comes to money that is not the issue here. Best of luck to your next trip to Kuusamo.

Koillissanomien jutusta: Pölkkyyn:
4 Hämeenlinnasta,
Kinnunen, Haatainen, Muukkonen, Dambrehte.
4 jenkkiä. Passarit Annie Cooke, Nive Tuileta. Kesk. Jenna Zydlo, yleisp. Alisha Carter.

Suomessa on ollut jo aika pitkään tapana jättää hoitamatta velvoitteet seuroissa molemmissa miehissä ja naisissa , ei kukaan ole uskaltanut tuoda julki . Mitenhän vaikka jääkiekko puolella jos jollekin jää palkka saamatta lakaistaako vaan matonalle . Taitaa olla valtakunnan median tiedossa heti

PÖLKKY KUUSAMO TIEDOTE 24.4.2025
Mestaruusliigassa neljänneksi sijoittunut Pölkky Kuusamon naisten joukkue on kääntänyt katseensa jo vahvasti tulevaa kohti ja joukkueen rakentaminen tulevalle kaudelle on hyvässä vauhdissa. Edellisen kauden pelaajista jatkosopimuksen ovat tehneet keskipelaaja Venla Kujala (20v, 177cm) ja libero Venla Pirinen (23v, 162cm). Uusina pelaajina joukkueeseen liittyvät kotimaisista pelaajista keskipelaaja Nelly Kinnunen (20v, 185cm), sekä yleispelaajat Nella Haatainen (18v, 176cm) ja Elisa Muukkonen (19v, 185cm). Ulkomaalaista osaamista joukkueeseen tuovat yhdysvaltalaiset passarit Annie Cooke (23v, 180cm), ja Nive Tuileta (22v, 180cm), keskipelaaja Jenna Zydlo (22v, 183cm), yleispelaaja Aliyah Carter (22v, 175cm) ja latvialainen hakkuri Megija Dambrehte (22v, 187cm). Lisäksi joukkueen harjoitusvahvuuteen nostetaan kehityspelaajana seuran oma kasvatti, yleispelaaja Sara Koramo (17v, 170cm). Kuten jo aiemmin lehdistöstä saimme lukea, uutena valmennuskaksikkona aloittavat italialaiset Andrea Carasi ja Andrea Bergoli.
ALIYAH CARTER
Olen kotoisin Sherrilistä, Iowasta. Jos en pelaa lentopalloa tai treenaa, niin nautin lukemisesta, hengailusta ystävien kanssa ja olen hiljattain löytänyt rakkauden blokkaamiseen ja ruoanlaittoon. Uusi sopimus on loistava tilaisuus minulle, enkä malta odottaa, että pääsen töihin. Odotan parantavani syöttämistä tällä kaudella ja haluan auttaa joukkuetta kaikin mahdollisin tavoin.
ANNIE COOKE
Olen kotoisin Teksasista ja valmistuin markkinoinnin maisteriksi Houstonin yliopistosta, jossa pelasin myös lentopalloa. Olen uskomattoman kiitollinen mahdollisuudesta jatkaa rakastamani lajin parissa uudessa ympäristössä ja olla osa voittavaa kulttuuria täällä Kuusamossa.
MEGIJA DAMBREHTE
Olen Latvian maajoukkuepelaaja, jolla on intohimo peliin. Pyrin aina kehittymään sekä yksilönä, että osana joukkuetta. Olen innoissani siitä, mitä urallani on edessä. Olen onnellinen ja ylpeä, että olen tehnyt sopimuksen Pölkky Kuusamon kanssa. Vaikka en ole vielä saapunutkaan, niin tunnen tuen jo nyt. Kaupunki vaikuttaa uskomattomalta, tunnelma on ainutlaatuinen ja fanit ovat intohimoisia.
NELLA HAATAINEN
Olen kotoisin Savonlinnasta ja nykyään kotini on Virossa. Lentopallossa rakastan erityisesti sen monipuolisuutta ja tiimityöskentelyä. Olen enemmän fiksu, kuin voimapelaaja. Olen todella innoissani uudesta ympäristöstä ja joukkueesta. Päätös Pölkkyyn tulosta oli helppo, koska olen kuullut siitä vain hyvää, sekä valmennus on jo todettu loistavaksi. Tavoitteet ovat korkealla.
NELLY KINNUNEN
Mä oon Nelly, pelaan keskarina ja oon kotoisin Hämeenlinnasta. Olen iloinen sopimuksesta ja todella innoissani tulevasta kaudesta Pölkyssä. Ensi kaudelta odotan ennen kaikkea ehjää kautta ja sitä, että päästään joukkueena yhdessä kehittymään ja menemään kohti yhteisiä tavoitteita. Haluan auttaa joukkuetta menestymään, ja ottaa pelaajana seuraavan askeleen eteenpäin.
SARA KORAMO
Olen kiitollinen mahdollisuudesta päästä harjoittelemaan huippupelaajien ja valmennuksen kanssa. Odotan innolla ensi kautta.
VENLA KUJALA
Olen innoissani toisesta kaudesta Pölkyn riveissä. Haluan parantaa pelaamistani ensi kaudella ja odotan uusien joukkuekavereiden tapaamista.
ELISA MUUKKONEN
Olen kotoisin Parikkalasta. Odotan innolla tulevaa kautta Pölkyn paidassa, koska olen kuullut seurasta paljon hyvää. On myös mielenkiintoista päästä asumaan täysin uuteen ympäristöön. Odotan pääseväni kehittymään lisää tutun valmennuksen, sekä tuttujen ja uusien joukkuekavereiden kanssa, sekä pelaamaan Pölkyn kannustavan kotiyleisön edessä.
VENLA PIRINEN
Olen tosi innoissani uudesta kaudesta ja sen tuomista haasteista. Kuusamoon jääminen oli helppo päätös, koska seura tarjoaa hyvän ympäristön omalle kehittymiselle ja olen viihtynyt Koillismaalla tosi hyvin. Odotan innolla paluuta takaisin, sekä yhteistyötä uuden valmennuksen ja joukkuekavereiden kanssa. Tavoitteenani on kehittyä niin yksilönä, kuin osana joukkuetta ja antaa kaikkeni joukkueen eteen.
NIVE TUILETA
Olen kotoisin Honolulusta, Havaijilta. Olen uskomattoman kiitollinen, että pääsen liittymään joukkueeseen, ja innoissani, kun pääsen tapaamaan pelaajia, valmentajia ja kakkia organisaatiossa työskenteleviä.. Olen kiitollinen menneestä neljästä vuodesta yliopistossa ja on kunnia saada jatkaa lentopallouraa menestyksekkäässä joukkueessa Kuusamossa. Pyrin tukemaan joukkuetta kaikin mahdollisin keinoin.
JENNA ZYDLO
Olen kotoisin Kansasin osavaltiosta. Päätin hiljattain yliopistollisen lentopallourani Floridassa, josta valmistuin joulukuussa antropologiasta ja studiotaiteesta. Tuleva kausi Kuusamossa on toinen kauteni ammattilaisena, ensimmäisen pelasin Albaniassa. Olen erittäin innoissani ja otettu saadessani olla osa Kuusamon 2025–2026 tiimiä. Haaveilen tulevasta kaudesta isosti ja odotukset ovat korkealla. Omien tavoitteiden lisäksi haluan olla joukkueelle vahva, luotettava ja tasaisuuteen pyrkivä pelaaja.
ANDREA CARASI
Olen valmentanut ulkomailla vuodesta 2021 lähtien ja valmentanut viime vuosien ajan kotimaani Italian lisäksi Ranskassa ja Suomessa. Pidän todella paljon Suomesta, joten oli helppo hyväksyä uusi sopimus täältä. Mennyt kausi oli hyvä ja aion tehdä kovasti töitä, jotta Kuusamossa seuraava kausi olisi vielä parempi. Nähdään pian.
MIKA MÄÄTTÄ
Kulunut kausi oli haasteellinen ja syksyllä asetetut tavoitteet jäivät tällä erää saavuttamatta. Lämpimät onnittelut kaikille mitalisteille. Suuri kiitos jälleen yhteisestä kaudesta pelaajat, valmennus, talkoolaiset, yhteistyökumppanit, katsojat ja Pölkky-fanit. Yhdessä saimme kokea jälleen mitä mainioimman, elämyksellisen lentopallokauden, vaikkakin tavoite jäi tällä erää saavuttamatta. Uutta kohti – yhdessä. Tavoitteet tullaan asettamaan jälleen korkealle. Joukkue uudistuu ja alamme rakentamaan uutta tarinaa. Tulevan kauden joukkueen rakentamisessa olemme keskittyneet totuttuun kaavaan ja hakeneet jälleen roolitusten kautta sopivaa kokonaisuutta uuden valmennuskaksikon johdolla. Uskon, että nytkin meillä on kasassa Pölkky Kuusamon näköinen taisteleva joukkue, jolla on selkeä yhteinen tavoite. Joukkue on sopiva sekoitus kokemusta ja nuoruutta, sekä kotimaisuutta ja kansainvälistä osaamista. Joukkue on nyt lähes valmis. Neuvottelut kahden pelaajan kanssa ovat loppusuoralla. Tästä tiedotamme lisää lähiaikoina. Muualle lähteville pelaajille ja uransa lopettaneille toivotamme mitä parhainta onnea ja menestystä uusissa haasteissa. Sotiris, olit päävalmentajana meille tärkeä neljän kauden ajan ja sitä tulet olemaan myös jatkossa uusissa kuvioissa. Lämpimät kiitokset teille kaikille vahvasta panoksesta Pölkky Kuusamon joukkueessa. Aurinkoista kevättä.
SOPIMUSPELAAJAT 2025 - 2026
Annie Cooke, passari USA
Nive Tuileta, passari USA
Venla Pirinen, libero
Nelly Kinnunen, keskipelaaja
Venla Kujala, keskipelaaja
Jenna Zydlo, keskipelaaja USA
Aliyah Carter, yleispelaaja USA
Nella Haatainen, yleispelaaja
Sara Koramo, yleispelaaja
Elisa Muukkonen, yleispelaaja
Megija Dambrehte, hakkuri LAT

Tässä keskustelussa on vain toisen osapuolen näkemys asioitten kulusta.
Tämä kuitenkin näyttää siltä, että HML ei tule täyttämään liigalisenssi ehtoja, jolloin liigasta tulee yksi joukkue pienempi sarja, kun tuskin halukkaita nousijoita tilalle on.

Suomessa on ollut jo aika pitkään tapana jättää hoitamatta velvoitteet seuroissa molemmissa miehissä ja naisissa , ei kukaan ole uskaltanut tuoda julki . Mitenhän vaikka jääkiekko puolella jos jollekin jää palkka saamatta lakaistaako vaan matonalle . Taitaa olla valtakunnan median tiedossa heti
Eikö Mestaruusliiga kontrolloi millään lailla, että seurat maksaa palkat?

Tässäkin asiassa on varmasti peiliin katsomisen paikka molemmilla osapuolilla.

Palkat pitäisi hoitaa ajallaan, eikä ainakaan hommata uusia pelaajia, kun on talous tiukilla.

Sitten tuohon toiseen puoleen. Valmentajalla on myös peiliin katsomisen paikka, jos samat ongelmat toistuvat jo toisessa liigaseurassa. OMIA seuran pelaajia kosiskellaan muualle jo sydäntalvella, parisuhdedraamaakin mahtuu pelaajien kanssa mukaan. Tällaiset seikat ovat inhimillisiä, mutta väistämättä vaikuttavat ilmapiiriin ja myös peluuttamiseen. Jos vaaditaan ympäristöltä ammattimaisuutta ja ehdottomuutta, niin pitää toimia siten myös itse.

Tässäkin asiassa on varmasti peiliin katsomisen paikka molemmilla osapuolilla.

Palkat pitäisi hoitaa ajallaan, eikä ainakaan hommata uusia pelaajia, kun on talous tiukilla.

Sitten tuohon toiseen puoleen. Valmentajalla on myös peiliin katsomisen paikka, jos samat ongelmat toistuvat jo toisessa liigaseurassa. OMIA seuran pelaajia kosiskellaan muualle jo sydäntalvella, parisuhdedraamaakin mahtuu pelaajien kanssa mukaan. Tällaiset seikat ovat inhimillisiä, mutta väistämättä vaikuttavat ilmapiiriin ja myös peluuttamiseen. Jos vaaditaan ympäristöltä ammattimaisuutta ja ehdottomuutta, niin pitää toimia siten myös itse.
Miten parisuhde kuuluu tähän sinun ammattimaisuuteen&ehdottomuuteen?
Pitäisikö peräkämmarin poikana olla vai?
Haloo, nyt valoja päälle.
Maailma muuttuu ja me siinä mukana.
Aina ollut näitä parisuhteita ja hyvin ovat pärjänneet 🙃

Hänellä oli myöskin oma vaimoke mukana, joten kyllähän tämmöiset asiat vaikuttaa joukkueen toimintaan.
uusia draamoja odotelllessa ensi kaudella.

Valoja päälle🙂 No, yritetään.

Aina on ollut parisuhteita ja hyvin ovat pärjänneet? No ei ole, sen verran historiassa on huonojakin esimerkkejä. Varsinkaan se yleensä melko nuori pelaaja ei ole oikein hyvässä asemassa, jos tulee ryppyjä. Mutta se siitä, se on inhimillistä, kuten totesin, edelleenkään ei ammattimaista. Jos siis tähdätään huipulle.
Onko pelaaminen ja ammattimaisuus edes tärkeää?
Se kysymys on ainakin itseä mietityttänyt viime aikoina.

Pitäisi aina muistaa, että pelaajat liigassa ovat erittäin nuoria. Eivät missään tapauksessa kovia ammattilaisia, jotka osaavat pitää puoliaan. Valmentajalla on erittäin suuri valta-asema pelaajiin. Se tahtoo usein unohtua, kun pelaajien siirtoja aletaan jo talvella kuiskimaan. Kuinka moni oikeasti ajattelee enemmän pelaajan uraa, kuin omaansa?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.