Verkkovirhe

Miesten mestaruusliiga 2014-2015

Nemo kirjoitti: Pitääkö junioriseuran olla liigajoukkueen kanssa samassa?
Minun mielestäni ilman muuta pitää olla. Hölmöä hommaa luottaa siihen,että kyllä ne muut seurat kasvattavat juniorit. Samalla saadaan myös siihen seuraan ja sen toimintaan kinnitettyä ihmisä. Junnuja ja vanhempia.

Minusta tätä asiaa pahempi asia on aikuiset jotka lietsoo täällä pahaa ja tätä pahaa juniorit lukee. Ei ihme,että ei ole junioreita kun nyt jo lyödään hanskat tiskiin. Per.... ihmiset miettikää nyt vähän tätä asiaa. Nyt lopetetaan pahan lietsominen ja mennään kouluttaan junioreita. Ei niitä tolla asenteella saa yhtään lisää, kun niille heti hoetaan ei kannata kun ulkkarit on jo valmiita. Nyt vaan seura-aktiivit perseet liikkeelle ja tekemään niitä junioreita. Ja tämä jatkuva valitus ja negatiivisyys ei tuo lajille yhtään uutta harrastajaa.

ihmettelijä kirjoitti: Minusta tätä asiaa pahempi asia on aikuiset jotka lietsoo täällä pahaa ja tätä pahaa juniorit lukee. Ei ihme,että ei ole junioreita kun nyt jo lyödään hanskat tiskiin. Per.... ihmiset miettikää nyt vähän tätä asiaa. Nyt lopetetaan pahan lietsominen ja mennään kouluttaan junioreita. Ei niitä tolla asenteella saa yhtään lisää, kun niille heti hoetaan ei kannata kun ulkkarit on jo valmiita. Nyt vaan seura-aktiivit perseet liikkeelle ja tekemään niitä junioreita. Ja tämä jatkuva valitus ja negatiivisyys ei tuo lajille yhtään uutta harrastajaa.

Kannattaa myös muistaa, että näiden pienten, negatiivistenkin purkausten takana olevat asiat saattavat jopa viedä harrastajia ja kannattajia lajilta, joten yhä vain enempi pitää silloin saada niitä uusia harrastajia lajin piiriin. On kuitenkin parempi, että keskustellaan asioista puolesta ja vastaan, kun lakaistaan kaikki asiat Mestaruusliigan toimiston neuvotteluhuoneen ison räsymaton alle ja jätetään ne oivallisen herrasmiesmäisesti ja kaukokatseisesti käsittelemättä.

haloo kirjoitti: Jos liigajoukkueet nyt hankkivat rosterit täyteen ulkomaalaisia, se tietää vaikeuksia maajoukkueen tulevaisuudelle. Ei ole enää nykyisessäkään määrin nuoria odottamassa pelipaikkaa. Tosin niiden muutamien nuorten taso nousee päästessään pelaamaan kovia pelaajia vastaan, mutta onko heitä riittävästi. Rikkaille seurajoukkueille tämä tietää kulta-aikaa CEV:ssä ja
Mestarien liigassa ulkomaan apujen turvin. Vertailukohdaksi käyvät mm. Sveitsi ja Romania. Joukkueita Mestarien liigassa, mutta huonot maajoukkeet. Tätäkö me haluamme juuri kun maajoukkue ja fanit ovat
tehneet suuria urotöitä?
Kerro minulle yksi rikas suomalainen lentopalloseura?
Edit. Ah, turha kommentti oli jo tuo.

Puolesta ja vastaan: riippuu keneltä kysyy ja mistä suunnasta asiaa katsoo. EMPK tuossa totesi, ettei asioita parane lakaista maton alle ja niinhän se on. Keskustelu varmasti velloo vielä aikansa, mutta niinkin taitaa olla, että tämän (ulkomaalaispelaajakiintiö whatever) päätöksen kanssa on elettävä, kunnes toisin päätetään. On jokaisen henkilökohtainen valinta, juuttuuko puimaan asiaa "loppuiäkseen" vai yrittääkö mennä eteenpäin ja saada jotain järkevää ja oikeaa tehtyä lentopallon hyväksi.
Edelleenkin (ihan sivuhuomautuksena) ihmettelen, että onko todellakin niin, että vain yhden henkilön intressien mukaan tanssii koko liigahallitus, liiton sääntövaliokunta jne. Jos näin on, niin eiköhän siinä silloin ole muidenkin peiliin katsottava eikä ainoastaan tämä yksittäiseen taustavaikuttajan?

rautakanki kirjoitti: Minun mielestäni Kuoksan Olli oli oikeassa kommentoidessaan Perpon 4 ulkomaalaista. Kommentti meni jotenkin näin , että Suomessa on tällä hetkellä niin kova taso, ettei niitä ulkomaalaisia jotka ovat joukkueelle vahvistuksia ei saa mailmalta siihen hintaan, että niitä kannattaa ottaa. Samoin Olli kommentoi, että vaikka Etta olisi hävinnyt Perpolle pelin, niin Etta ei olisi valittanut asiasta.
Totta, ei taida olla olemassa yhtälöä: suomalainen lentopalloseura, jolla olisi varaa ostaa niin kovia eu-pelaajia ja niin monta, että niillä voitettaisiin Suomen mestaruus ja mentäisiin hillumaan eurokentille.
Kyllähän nämä halvat pelaajat tulevat verotuksellisista syistä Eu:n ulkopuolelta.

marttaku kirjoitti: Puolesta ja vastaan: riippuu keneltä kysyy ja mistä suunnasta asiaa katsoo. EMPK tuossa totesi, ettei asioita parane lakaista maton alle ja niinhän se on. Keskustelu varmasti velloo vielä aikansa, mutta niinkin taitaa olla, että tämän (ulkomaalaispelaajakiintiö whatever) päätöksen kanssa on elettävä, kunnes toisin päätetään. On jokaisen henkilökohtainen valinta, juuttuuko puimaan asiaa "loppuiäkseen" vai yrittääkö mennä eteenpäin ja saada jotain järkevää ja oikeaa tehtyä lentopallon hyväksi.
Edelleenkin (ihan sivuhuomautuksena) ihmettelen, että onko todellakin niin, että vain yhden henkilön intressien mukaan tanssii koko liigahallitus, liiton sääntövaliokunta jne. Jos näin on, niin eiköhän siinä silloin ole muidenkin peiliin katsottava eikä ainoastaan tämä yksittäiseen taustavaikuttajan?
Hyvä kommentti Marttakulta. Tuo tanssi jota liigahallitus tanssii yhden henkilön opastuksella, joka ei varmaankaan ole Åke Blomqvist -vainaan tasoinen virtuoosi parketilla, ei ole mitään iloista rovaniemeläisen Rimpparemmin kansantanssia vaan pikemmin oudon näköistä piirileikkiä, jossa vaihtoaskeleet ja erinäiset hyppelyt seuraavat välillä apokalyptisesti toisiaan.

Tämän koko roskan (siis korostan, koko roskan) vaikutuksista saamme nauttia ainakin siihen saakka, kunnes ongelmaa aletaan johtamaan luottamusongelmana. Teknisen tai juridisen tuen ja lausuntojen hakemisella ei ole mitään muuta kuin epäselventävää vaikutusta, vaikka lausunnon antaisi itse Schwarzenegger.

Eilen tehty "päätös" oli teknisesti ottaen varmaankin ainoa oikea temppu. Tätä temppua ei vain olisi tarvinnut tehdä alkujaankaan, mikäli olisi löytänyt johtajuutta hoitamaan ongelmaa sen luonteen edellyttämällä tavalla. Ja aivan turha olettaa, että tämä eilinen "päätös" lopettaisi kiukuttelut ja palauttaisi toimijoiden välisen luottamuksen. Tähän liittyen haluaisin vain kysyä, että kuinkahan paljon liigassakin tapahtuu asioita vain siksi, että osapuolet luottavat toisiinsa ja näkevät yhteisvastuullisuuden tuottavan positiivisia seurauksia.

Palstallakin on paljon kritisoitu sitä, että joku ressukka näkee tässä asiassa jotain hyvää. Mielestäni jotain hyvää tässä asiassa on se, että tämä roska toi järjestelmän rakenteellisia vikoja paremmin näkyväksi. Tosin näitä vikoja paljastui jo kauan ennen tämän nimenomaisen roskan syntymistä, mutta aiemmin rakennevioille on viitattu kintaalla.

Junioritoimintaan keskittyminen on oikein hyvä ja kannatettava asia. Kannatettavaa ihan jo juniorijatkuvuudenkin kannalta lienee myös se, että lajin korkein sarjataso olisi eettisten perustusten varassa. Jos joskus teen lapsia, haluan ohjata heitä harrastuksiin, joissa "oikean ja väärän" väliseen suhteeseen suhtaudutaan vastuullisesti. Toivon mukaan se laji olisi lentopallo.

Jos liigahallitus olisi tanssinut sen yhden henkilön pillin mukaan keväällä niin herrasmiessopimuksen rikkojat ois saaneet jonku kunnon rangaistuksen toiminnastaan.
Nythän ainoa rangaistus oli SUOMENMESTARUUS?
Jokuhan tämän eu-kortin ois ottanu käyttöön kummiski,parempi ottaa siis heti kauden aluksi.

katsomotuomari kirjoitti: Jos liigahallitus olisi tanssinut sen yhden henkilön pillin mukaan keväällä niin herrasmiessopimuksen rikkojat ois saaneet jonku kunnon rangaistuksen toiminnastaan.
Nythän ainoa rangaistus oli SUOMENMESTARUUS?
Jokuhan tämän eu-kortin ois ottanu käyttöön kummiski,parempi ottaa siis heti kauden aluksi.
Kyllä. Tuo toimii juuri peloitteena mikäli olisi mielessä rikkoa sopimuksia.

Ymmärtääkseni Loimaalla on ikäkausijoukkueet aika vahvasti edustettuna. Hurrikaanin nimellä pelaa liigajoukkue ja A-pojat. Emoseuran ja "lippulaivan" välille on tehty strateginen pesäero, jolloin molemmat hallinnoivat omaa rahavirtaansa. Näin pystytään estämään napina siitä, että liigajoukkue vie junnuseuran rahat. Luultavasti monessa muussakin seurassa on näin tehty.

Onkohan liikahallituksen pomot seuranneet nykyisen hallituksemme toimintaa,kun myötäilevät sitä.

Tässähän on kyse suomalaisuudesta? eli otan esimerkin FennovOiman omistuksesta,jonka Elinkeinoministerimme määritteli silleen,että ne kaikki eu-maista tulevat omistajat jotka omistavat vennovoiman osakkeita ovat SUOMALAISTA omistusta,eli näin määritellään kotimaisuus nykyisin.Tarkoittaa suomeksi sitä ,että kaikki eu:n kuuluvat ovat suomalaisia.

Ollilta kysyttiin taas tämän päivän Kalevassa mielipidettä ulkomaalaispelaajiin. Ollin mukaan ulkomaalaispelaajat eivät vie kotimaisilta pelaajilta pelipaikkoja vaan heidän avullaan voi seurat, joissa ei riitä kotimaisia pelaajia esim. opiskelupaikkojen puutteen takia nostaa tasoaan. Ja silloin koko Liigan taso nousee ja silloin lajiin voidaan saada uusia junioreita. Ainoa pelko asiasta oli ettei seuroilla mene talous kuralle hommatessaan pelaajia ulkomailta.

Minä olen itse sitä mieltä siitä että Liigajoukkueella itsellään ei tarvitse olla junnutoimintaa. Itse olen nähnyt parhaaksi junioreiden kehittymisen kannalta sen, että juniorit ainakin aloittaisivat yleisseurassa. Missä he voivat lentopallon lisäksi harrastaa vaikka yleisurheilua, voimistelua tai vaikka painia.
Kunhan liigajoukkueet huolehtivat että junnujen "idolit" käyvät joskus näyttäytymässä, osallistuvat treenien vetämiseen ja että junnuille löytyy "tie" aikuisten sarjoihin ja sieltä liigaan.

Minä olen itse sitä mieltä siitä että Liigajoukkueella itsellään ei tarvitse olla junnutoimintaa.

oli rautakanki mieltä ja sitä olen minäkin, mutta syy on se että ettei vaan menisi puurot ja vellit sekaisin talouspuolella :evil:

Eikös nyt ole aika yhdentekevää painia sellaisen kahtiajaon kanssa, että onko tuo ulkomaalaispelaaja-asia huono vai hyvä asia lentopalloilulle. Kun se on varmaan sekä että. Ja seuraukset jollain tapaa näyttäytyvät sitten tulevaisuudessa. Toisille tuo tarkoittaa vähän erilaista tilannetta kuin toisille. Toisin sanoen, ei varmaankaan kannata maalailla pelkästään mustia pilviä suomalaisen lentopalloilun ylle, joskaan tuskin tästä mitään ihmelääkettäkään muodostuu. Sanoisin tätä "strategiseksi valinnaksi", ellei se olisi ollut pakon sanelema.

Onko liigajoukkueilla PAKKO olla juniorijoukkue? Tuollaisella pakkoasetelmalla kerjätään vain hankaluuksia ihan jokaiselle. Jos Liiga haluaa huolehtia junioreiden riittävyydestä tulevaisuudessa, on varmaan muitakin keinoja, joilla liigaseurat voivat tuoda oman kontrubuutionsa tuohon kehitykseen kuin ko. pakko.

rautakanki kirjoitti: Ollilta kysyttiin taas tämän päivän Kalevassa mielipidettä ulkomaalaispelaajiin. Ollin mukaan ulkomaalaispelaajat eivät vie kotimaisilta pelaajilta pelipaikkoja vaan heidän avullaan voi seurat, joissa ei riitä kotimaisia pelaajia esim. opiskelupaikkojen puutteen takia nostaa tasoaan. Ja silloin koko Liigan taso nousee ja silloin lajiin voidaan saada uusia junioreita. Ainoa pelko asiasta oli ettei seuroilla mene talous kuralle hommatessaan pelaajia ulkomailta.

Minä olen itse sitä mieltä siitä että Liigajoukkueella itsellään ei tarvitse olla junnutoimintaa. Itse olen nähnyt parhaaksi junioreiden kehittymisen kannalta sen, että juniorit ainakin aloittaisivat yleisseurassa. Missä he voivat lentopallon lisäksi harrastaa vaikka yleisurheilua, voimistelua tai vaikka painia.
Kunhan liigajoukkueet huolehtivat että junnujen "idolit" käyvät joskus näyttäytymässä, osallistuvat treenien vetämiseen ja että junnuille löytyy "tie" aikuisten sarjoihin ja sieltä liigaan.
Ollilta tulee harvoin, jos koskaan, tyhmiä vastauksia. Mies tietää mistä puhuu, älkää missatko Ollin plokeja.

Ei kai mitään joukkuetta voi pakottaa pitämään junioritointaa yllä. Minusta se vaan on erinomaisen typerää ettei korkeimmalla tasolla olevat seurat olisi kiinnostuneita pelaajatuotannon jatkuvuudesta. Ellen ole ihan väärässä niin lentopalloa isommissa lajeissa, mm. jalkapallo ja jääkiekko, pääsarjaseuroilla on systemaattinen junioritoiminta. Sieltä niitä uusia pelaajia tulee. Tällä hetkellä poikajuniorien määrä on melkoisen vähäinen ja onkohan kaikissa seuroissa toiminta tarpeeksi laadukasta. Liigaseurojen tulisi olla junioritoiminnan alueellisia vetureita ja tiennäyttäjiä muille laadukkaassa juniorivalmennuksessa. Mutta ainahan voi luottaa siihen, että joku muu kasvattaa hyviä pelimiehiä joita siten voisi mahdollisesti saada omaan joukkueeseen tai sitten voi käydä ostoksilla ympäri maailmaa.

Sellaisen Suomessa täysin merkityksettömän ja pienen lajin kuin jääkiekon, pääsarjassa, Liigassa lisenssiehtoihin kuuluu joukkueet A, B ja C -juniorien SM-sarjassa.

Johan ovat idiootteja :woohoo:

Voi olla Kerttula huomenna turvoksissa, kun Upilla on ensi-ilta. Kuoksan Olli saa keksiä kaikki keinot heinäsirkkaparvia myöten, jos mielii, että Etta kellistää Loimun

Verkkovirhe kirjoitti: Ellen ole ihan väärässä niin lentopalloa isommissa lajeissa, mm. jalkapallo ja jääkiekko, pääsarjaseuroilla on systemaattinen junioritoiminta.

"Pakko" puuttua Verkkovirheen kommenttiin muka isommista lajeista. Vähän ehkä offtopiccia, mutta silti...
En tiedä, miten Verkkovirhe on päässyt sellaiseen tulemaan, että jalkapallo ja jääkiekko olisivat lentopalloa isompi laji. Eihän se näin ole.

Jäsenliittojen mukaan suurimmat lajit ovat:

1. Lentopallo 220 jäsenmaata
2. Koripallo 213 "
3. Yleisurheilu 212 "
4. Jalkapallo 208 "

Jääkiekko löytyy sijalta 53, jolla ainoastaan 68 jäsenmaata, eli marginaalilaji.
Jääkiekon edellä ovat mm. sellaiset lajit kuin... Taekwondo, Biljardi, Softball, Wushu, Rugby, Boules, Racquestball, Tanssiurheilu, Sumopaini....

Ei kannata ainakaan verrata lentopalloa jääkiekkoon, mitä lajin suuruuteen tulee.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.