Verkkovirhe

Miesten Mestaruusliiga 2013 - 2014

KalleE kirjoitti:
Einomies Porkkakoski sanoi:
Kille sanoi:
Sami Juvosen ottelumäärä liigan tilastoissa vaan lisääntyy, vaikka herra ei ole mukana alkupallotteluissa, istuu matsit penkillä ja työntelee erätauolla varustekärryjä toiselle puolelle. Respect. Valhe, emävalhe, tilasto.
Kille osuu asian ytimeen. Minulle ei ihan aukea tämän Samin pitäminen pöytäkirjassa, varsinkin Austinin tulon jälkeen. Olisko se niin kauheeta, jos Riihimäen Aki menisi tilastoissa ohi.

Voisi tietysti myös kehittää uuden sanktion, että mikäli jättää loppukättelyt verkolla väliin, niin kumitetaan pois pöytäkirjasta ;).

No kukin taaplaa tyylillään, sano Hervannan Hanna, kun kun kompastu rotvallin reunukseen ja pipa lensi.
Ei kai tilastoihin lasketa niitä pelejä missä on ollut pöytäkirjassa, vaan ne pelit, joissa on käynyt kentällä :eek:hmy:
Tilastoihin lasketaan kaikki pelit joissa on pöytäkirjassa. Juvonen on tällä kaudella käynyt kentällä 4:ssä pelissä ja maannut asemissa Riihimäkeä vastaan lopuissa 14 ottelussa. Respect.

Ei kai joka asiassa tarvitse olla ongelmaa? On vain huomioitu, että kukin taaplaa tyylillään. :p

Luulen kuitenkin, että mikäli Mr.Porkkakosken kumitusehdotus olisi käytössä, olisi rosteriin ottelun alussa merkitty yhtä nimeä vähemmän jo pitkän aikaa, koska A.R. olisi jo tavoittamattomassa johdossa. ;)

Hilima kirjoitti: Ei kai joka asiassa tarvitse olla ongelmaa? On vain huomioitu, että kukin taaplaa tyylillään. :p

Luulen kuitenkin, että mikäli Mr.Porkkakosken kumitusehdotus olisi käytössä, olisi rosteriin ottelun alussa merkitty yhtä nimeä vähemmän jo pitkän aikaa, koska A.R. olisi jo tavoittamattomassa johdossa. ;)

Hilima arvasi oikein. Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa. Ihan vaan mielipidettäni tästä asiasta olen tuonut esiin keskustelupalstallamme. Kuten Hilima totesi, niin kukin taaplaa tyylillään.

Einomies Porkkakoski kirjoitti:
Hilima sanoi:
Ei kai joka asiassa tarvitse olla ongelmaa? On vain huomioitu, että kukin taaplaa tyylillään. :p

Hilima arvasi oikein. Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa. Ihan vaan mielipidettäni tästä asiasta olen tuonut esiin keskustelupalstallamme. Kuten Hilima totesi, niin kukin taaplaa tyylillään.
Ei aina tarvitse olla ongelmaa. Mutta aika usein aikuisilla miehillä tuollaiseen lapselliseen vikinään vaaditaan jokin ongelma. Tosin jos murheet ovat tuota tasoa, niin meillä menee hiton hyvin.

MikasaBoy87 kirjoitti:
Hilima sanoi:

Ei aina tarvitse olla ongelmaa. Mutta aika usein aikuisilla miehillä tuollaiseen lapselliseen vikinään vaaditaan jokin ongelma. Tosin jos murheet ovat tuota tasoa, niin meillä menee hiton hyvin.

En pidä itseäni lapsellisena vikisijänä :angry: . Nyt tuntuu siltä, että jossakin on jollakin ongelma ;). Ainakin jonkinlainen.

Mestaruusliigan tärkein päämäärähän on tuottaa tilastoja, joiden reliabiliteetti on mahdollisimman korkea. Tässä pitäisi Iskun nyt vähän mennä itseensä, ja ajatella kokoonpanoaan rustatessa myös yhteistä hyvää, ei pelkästään itseään.

Einomies Porkkakoski kirjoitti:
MikasaBoy87 sanoi:
Hilima sanoi:

En pidä itseäni lapsellisena vikisijänä :angry: . Nyt tuntuu siltä, että jossakin on jollakin ongelma ;). Ainakin jonkinlainen.
Ei kai kukaan ole väittänytkään, että sinä pitäisit itseäsi lapsellisena kitisijänä?

Mitäpä jos kokeilisit VSalmisen mentaalimanipulaatiota?

Kuvitellaanpa seuraavanlainen tilanne. Tämän mininovellin nimi voi olla vaikkapa Rautalanka.

Rautalanka

Isku nimeää kokoonpanoonsa 11 pelaajaa. Sami Juvonen nimetään pöytäkirjaan valmentajaksi. Iskulla on siis kokoonpanossa kaikki sopimuspelaajansa, paitsi Juvonen.

1. Chris Austin aloittaa passarina, mutta pyöräyttää heti pelin alussa nilkkansa.

2. Kakkospassari Eetu Rantanen tulee kentälle.

3. Eetu Rantanen saa kolmannessa erässä pallon ikävästi etusormeensa, eikä pysty jatkamaan.

4. Isku pelaa ottelun loppuun ilman passaria.

Vaihtoehtoisen juonen saa korvaamalla 3. kohdan vaikkapa ihan vaan sillä, että Rantanen pelaa jostain syystä todella huonosti.

Tarinan opetus: Miksi Isku ei nimeäisi pöytäkirjaan pelikykyistä pelaajaa, joka on joka tapauksessa pelissä mukana? Pöytäkirjaan kannattaisi siis jättää mieluummin yksi tyhjä paikka? Siksikö, että teidän mielestänne pöytäkirjaan pitäisi merkata vain ne pelaajat, jotka eivät työnnä pallokärryjä?

"Ei nyt Samppa tänään merkata sua pöytäkirjaan, ettei noi Mestaruusliigan tilastot vääristy."

Komppaan kyllä Porkkakoskea tässä. Jos tilastoja tehdään, niin pitäisi niiden edes jossain määrin vastata todellista tilannetta. Mitä hyötyä niistä muuten on? Mitä arvoa?

Nythän Juvonen ei edes lämmittele eikä ole peleissä sen näköinen, että olisi menossa lainkaan kentälle, mutta kerää silti merkintöjä ottelusta toiseen. Hänhän voi jatkaa tätä vaikka vuosia.

Onhan siinä nyt eroa, että Riihimäki on pelannut, käynyt kentällä tai ollut valmiina menemään kentälle koska tahansa noissa peleissä ja Juvonen toimii käytännössä kakkosvalmentajana. Eihän Juvonen osallistu normaaliin pelaajaesittelyynkään vaan jää penkille.

Kausituristi kirjoitti: Komppaan kyllä Porkkakoskea tässä. Jos tilastoja tehdään, niin pitäisi niiden edes jossain määrin vastata todellista tilannetta. Mitä hyötyä niistä muuten on? Mitä arvoa?
Ylevä tavoite. Ja tämä saadaan siis aikaan sillä tavalla, että todellisuutta koitetaan survoa tilastojen vaatimaan muottiin. Meni merkkarin novellin pointti ihan hintsusti ohi.

Kausituristi kirjoitti: Komppaan kyllä Porkkakoskea tässä. Jos tilastoja tehdään, niin pitäisi niiden edes jossain määrin vastata todellista tilannetta. Mitä hyötyä niistä muuten on? Mitä arvoa?

Nythän Juvonen ei edes lämmittele eikä ole peleissä sen näköinen, että olisi menossa lainkaan kentälle, mutta kerää silti merkintöjä ottelusta toiseen. Hänhän voi jatkaa tätä vaikka vuosia.

Onhan siinä nyt eroa, että Riihilahti on pelannut, käynyt kentällä tai ollut valmiina menemään kentälle koska tahansa noissa peleissä ja Juvonen toimii käytännössä kakkosvalmentajana. Eihän Juvonen osallistu normaaliin pelaajaesittelyynkään vaan jää penkille.
Tuossa tummenetussahan sen sinä itse sanoit.

Sinun mielestäsi Isku ei siis saisi laittaa Juvosta kokoonpanoon, että tilastot eivät vääristy?

Aki Riihilahti teki kyllä komean uran Englannissa. Monessa ottelussa Crystal Palacessa oli tosin epätodennäköistä, että hän olisi päässyt vaihdosta kentälle, joten otteluita on merkitty tilastoihin ainakin sata liikaa. Olisi pitänyt merkata huoltajaksi.

Tämä on juuri se syy, miksi lentopallon tilastoihin ja sen "kehittämiseen" on syytä suhtautua kriittisesti. Ne tuntuvat sekoittavan pään sillä tavalla, että alunperin ihmisen apuvälineiksi tarkoitetuista asoista tulee itsetarkoituksia, joiden apuvälineinä ihmisten pitää alkaa toimia. Tähän kun yhdistetään perisuomalainen kateus, niin liikutaan vaarallisilla vesillä.

Olen jo aiemminkin maininnut analogiasta Prokrusteen vuoteeseen. Mutta ihan muistutuksena taas linkki wikipediaan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Prokrustes

Minä en kai nyt oikein tajua mistä Hyvin Tärkeästä Asiasta on kysmys, mutta minusta jokaisella joukkuella on oikeus ja melkeinpä velvollisuuskin (seuraa kohtaan) merkitä pöytäkirjaan kaikki paikalla olevat ja pelikykyiset pelaajat, joiden pelaajalisenssi on maksettu.

Tuossa on kyllä pointti, kyllähän passareita pitäisi se kolme olla. Ihan vaan varuilta, kuin nunnalla nännit. Samoin liberoita ja hakkureita. Yypeetä ja sentteriä pitäs löytyä 5-6kpl. Vaan entäs jos nekään ei riitä? Täytyy joka tapauksessa ehdottaa, että Sampo alkaisi kirjata Sergein varapassariksi, tehköön vaikka tilastoja ellei kentälle käsketä. Kyllä Sergeiltä vielä passi lähtee, torjunnassa tosin lienee lähinnä peittämistarkoituksessa. Mutta entäs valmennus? Jos peli ei kulje parilla koutsilla, ne voitaneen heittää syrjään ja ottaa joku vaikka katsomosta, siellähän on tunnetusti päteviä joka paikkakunnalla. Sama pätee myös tuomareihin.

Ja ne tuikitärkeät tilastot. Jos kotijoukkueen tilasto näyttää parin erän jälkeen huonolta, on ehdottomasti vaihdettava tilastoijaa.

Ja lopuksi, ennen kuin kukaan luulee tämän olevan turhaa kitinää, totean ettei kaikkea pidä ottaa aina kauhean vakavasti. Jokaisen olisi hyvä osata joskus nauraa asioille ja vaikka itselleen. Olkoonkin, että kyse on niinkin elintärkeästä asiasta kuin lentopallo.

Aurinkoista talven jatkoa palstalaisille!

Kova vääntö varmaankin tänään edessä Pyynikillä. Tihinen ja Sinkkonen kummasti piristyneet Austinin tarjoilusta. Tämä oli jo nähtävillä Lumossa, vaikka sieltä ei Tampesteriin mukaan tarttunut kuin yksi sarjapiste. Lumon reissun erityisohjelmana oli vielä ADT:n järjestämät kansalliset pissakokeet, joka pidätti Iskun bussin paluumatkaa muutamalla tunnilla. VaLePa liikkeellä eilisen rasituksen jälkeen ja Hoggis poissa rivistä. Isku myös janoaa kevään piristymisensä merkeissä lisää pisteitä.

Einomies Porkkakoski kirjoitti: Kova vääntö varmaankin tänään edessä Pyynikillä. Tihinen ja Sinkkonen kummasti piristyneet Austinin tarjoilusta. Tämä oli jo nähtävillä Lumossa, vaikka sieltä ei Tampesteriin mukaan tarttunut kuin yksi sarjapiste. Lumon reissun erityisohjelmana oli vielä ADT:n järjestämät kansalliset pissakokeet, joka pidätti Iskun bussin paluumatkaa muutamalla tunnilla. VaLePa liikkeellä eilisen rasituksen jälkeen ja Hoggis poissa rivistä. Isku myös janoaa kevään piristymisensä merkeissä lisää pisteitä.
Iskulla voisi olla iskun paikka ;) Mitenkähän VAlepan liberon terveystilanne eli jatkaako Karinen Korhosen tilalla tänäänkin. Harmillinen juttu Valepan hakkurin loukkaantuminen :(

Lipsahti Koven viestiketjuun aluksi..

Saimaa Volley lainannut lentopalloliiton sivujen mukaan Kyyjärveltä Pasi Hyvärisen ajalle 23.1.2014-28.1.2014.

Mitä tapahtuu. Vesanen, Jussi, Ikoni Rantaperkiön Isku/Tampereen Isku-Volley ja Anssi saavuttanut menestystä ja opetettu Iskusn henkeen.
Tänään A. Vesanen upottamassa Iskua yhä syvemmälle.
Onko Iskun manageri ajantasalla ja onko valmentajalla vain ajatus, että saa jossain valmentaa.

jouni5 kirjoitti: Mitä tapahtuu. Vesanen, Jussi, Ikoni Rantaperkiön Isku/Tampereen Isku-Volley ja Anssi saavuttanut menestystä ja opetettu Iskusn henkeen.
Tänään A. Vesanen upottamassa Iskua yhä syvemmälle.
Onko Iskun manageri ajantasalla ja onko valmentajalla vain ajatus, että saa jossain valmentaa.
En nyt oikein ymmärrä Jouni5:n edelliselle vuosituhannelle jäänyttä ajattelua. Ei kait isä voi määrätä aikuisten lastensa tekemisiä.

Onhan Vesasen Anssi jo pari vuotta aiemmin pelannut menestyksellisesti Valepassa. Miksi ei seura voisi joukkueelle tuttua pelaajaa lainata tarvitessaan yhteisellä sopimuksella.

Nimimerkin Jouni5:n heitot Iskun valmentajan ja managerin suuntaan voi jättää omaan arvoonsa, kun tietää millaista pitkäjänteistä työtä seurassa tehdään joukkueen kanssa. Kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Ei Roomaakaan rakennettu vuodessa. Annettakoon joukkueelle, johdolle ja valmennukselle täysi tuki. Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.