Naispelaajista täytyy yksi huomioida. Aika hyvä oli aikanaan. Nykyinen nimi on Jutta Larm. Pelas Pieksämäellä ja Orivedellä. Nykyisin pelaa noissa lehtilööpeissä. 😁Näin minäkin olen ymmärtänyt. 😊👍
Naispelaajista täytyy yksi huomioida. Aika hyvä oli aikanaan. Nykyinen nimi on Jutta Larm. Pelas Pieksämäellä ja Orivedellä. Nykyisin pelaa noissa lehtilööpeissä. 😁Näin minäkin olen ymmärtänyt. 😊👍
Eilisen Jymy-Kuortane -liigapelin tauolla Kuortaneen valmennuskeskuksen haastattelussa sanottiin että lentopallotoiminta jatkuu Kuortaneella - liitto aiemmin tiedottanut että siirtyy Tampereelle tänä vuonna?
Ja kertokaapa viisaammat ja asiaan enemmän perehtyneet, että miksi Kuortaneen lentopallovalmennukseen yläkouluun ja lukioon ei voi hakea, vaan sinne kutsutaan, ja valinnan kutsuttavista tekee valmennuskeskusvalmentaja (vai kuka...)? Uskoisin että tässä maassa olisi tukuttain junnupelaajia jotka hyötyisivät huippuvalmennuksesta ja laji saisi uutta nostetta.
A-C -ikäisten valtakunnaliset pelit keskeytetty 20.3. asti
Kilpailuryhmä päätti keskeyttää A-C-ikäisten valtakunnallisen poolipelaamisen aina maaliskuun 20.päivään saakka. Päätös perustuu tämän hetkisen harjoittelu- ja kilpailurajoitusten merkittävään eriarvoisuuteen valtakunnan tasolla. Seurojen harjoittelumahdollisuudet vaihtelevat suuresti tällä...www.lentopalloliitto.fi
Miksi niin pitäisi vielä tehdä?Ihan järkevä päätös. Olisi tietenkin kova päätös toisen kerran keskeyttää/päättää sarjat, mutta olisiko se silti järkevää?
Tuntuu vähän erikoiselta nämä erilaiset rajoitukset eri lajeissa sm-tasolla. Kiekon puolella pelaillaan A- C ikäluokkien sm-sarjoja koko ajan, miksi ei onnistu lentopallossa?Tälleen periferiatasolla tuntuisi kurjalta, etteivät junnut saisi sarjojaan päätökseen. Varsinkin kun sattuu olemaan A- ja C-pojat ihan kärkikahinoissa. Hyvin ovat jaksaneet kuitenkin reenata, vaikka kilpapelejä ei ole ollutkaan.
Pääkaupunkiseudulla karkeasti tytöt aloittaa joko E/F -iässä tai C-iässä enemmän harrastusmeinigillä. Pojat taas aloittaa tosi usein D-iässä kun takana on muutama vuosi muita lajeja. Noihin ikäryhmiin ainakin kaupunkiseuduilla kannattaisi panostaa, varmistaa että aloittaminen on helppoa ja valmennus on laadukastaTuossa on konkreettisia toimenpiteitä. Nostan yhtenä seikkana vielä yhteisöllisyyden. Tekemisen pitää olla porukalla hauskaa. Ainakin omasta pojasta aistii sen futiksen yhteydessä, että yhtä paljon kuin itse treenejä odotetaan, halutaan nähdä kavereita. Sen takia meillä treenit ovatkin esim 16-17 (tai miten milloinkin) mutta kokoonnutaan 15 vaille hieman yhdessä lämmittelemään ja vaihtamaan kuulumiset.
Sitten on tietysti se seikka, että kyllähän se ainakin noissa 10-vuotiaissa pojissa se peli on se juttu. Lentopallossa sitä ei kovin nopeasti saada aikaiseksi, vaikkakin konsteja on erilaisia.
Yleisesti halu kokeilla erilaisia juttuja vaihtelee kovin. Kyllä tässäkin porukassa muutamia kävi vain kokeilemassa ja lähtivät sen jälkeen kokeilemaan jotakin muuta lajia. Jollakin tapaa se lentopallo vain osuu aina vain harvemmin edes sinne kokeiltavien lajien kirjoon. Itse pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja siellä oli talvella oikeastaan kaksi lajia, hiihto ja lentopallo.
Nyt täällä PKS-seudulla ei ole pulaa tarjonnasta.
No, pääasia että lapset liikkuu.
En tiedä onko tätä muut kokeillut. Itse testasin reilu 10 vuotta sitten ja joukkuehan siitä muodostui. Eli kokosin poikaporukan, 10-11 vee, kahden päivän kesäretkelle poveriin. Olimme pelipaikalla sopivasti ruokailun aikoihin. Sitten kierreltiin katsomassa pelejä. Periferian joukkueiden ja vähän muidenkin. Illansuussa käytiin hamppareilla ja sitten majoitukseen ihmettelemään iltamenoa. Iltabileet käytiin ihmettelemässä. Yö oman seuran kanssa. Seuraavana päivänä ruokailuun saakka pelien seurailua ja sitten kotimatkalle. Tuosta porukasta muutama pelaa edelleen, eli ei mennyt reissu ihan hukkaan.