lajille näkyvyyttä, sitä myöten kiinnostavuutta ja uusia junnuja lajiin mukaan. Ei sitä myydä tarvii vaan näkyvyyttä ja tietoisuutta koko valtakuntaan. Jos ne näkyy vaan Tampereella niin ei silloin lajin kiinnostus nouse juurikaan valtakunnallisesti.
Juuri näin näen myös asian, kuten kerroit.
Lajin kiinnostus kasvaa junioripuolella (kuten aikuisillakin/juniorivalmentajilla...) kun näkevät idoleitaan pelaamassa. Ja kun lajia tuodaan koko maan leveydeltä ja pituudelta tunnetuksi.
Kun suomalaiset keihäänheittäjät ovat menestyneet arvokisoissa jo vuosikymmenien ajan, niin joka Olympia, MM ja EM-kisojen jälkeen on nuoria keihäänheittäjäalkuja urheilukentillä heittämässä keppiä. Olen nähnyt tämän innostuksen, kun olen varsinkin takavuosina ollut paljon mukana urheilukentillä (valmentajana/vetäjänä). Kun keihäänheitosta puhutaan turuilla ja toreilla ja idolit ovat paljon esillä, vie se asiaa eteenpäin.
Vaikka esimerkki oli yleisurheilun puolelta, niin se sopii myös lentopalloon.
Otetaan esimerkki koripallosta: Kun koripallon EM-kisat (yksi lohkoista) pelattiin viimeksi Suomessa, niin ennen kisoja ja kisojen aikana kaikki tiedotustuutit olivat täynnä koripalloa.