Verkkovirhe

Beach volley

Viestejä
5
Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että lopulta hyvin harvan pelaajan on järkevää siirtyä liigarinkiin edes harjoittelemaan 15-vuotiaana, tai edes 16-17-vuotiaana. Joillekin toki sopii ja voi olla erittäin hyväkin asia, mutta jos 22-vuotiaana on jo 5-6 kautta liigauraa takana ja rahkeet ei riitä kv-tasolle, niin ura loppuu vähän turhan nopeasti. Jos ei lopu jo sitä ennen loukkeihin.

Eli kyllä, samaa mieltä, biitsiä pitäisi saada paljon enemmän kuin hauskaksi kesäpuuhasteluksi tai ainakin tarjota mahdollisuus "oikeasti" pelata sitäkin.
Pääkaupunkiseudulla on pyörinyt noin vuoden verran ainakin tyttöjen puolella valmennusryhmä, jonka tuloksena itse odotin menestystä Futures- tasolla. Tätä menestystä ei ainakaan vielä ole tullut, vaan parit ovat toisinaan päässeet karsintoihin, mutta pääsääntöisesti tippuneet siellä. Ainoat pääsarjoihin selviytyjät ovat edelleen Taru Lahti-Liukkonen, Niina Ahtiainen, Anniina Parkkinen ja uutena Vilhelmiina Prihti, joka treenaa talvet Yhdysvalloissa.

Viime vuosina on kuplintaa pinnan alla kuitenkin ollut ja talvienkin aikana on pyörinyt erinäisiä treeniporukoita, joiden ansiosta naisten SM-kiertueen taso on laajentunut, mutta kärjen osalta mielestäni ollaan aika lailla samalla tasolla, kuin vaikka 10 vuotta sitten.

Jotta lahjakkaimmat palloilijat suuntautuisivat ympärivuotisesti beach volleyn pariin lentopallon sijasta, tulee lajin pystyä tarjoamaan laadukasta valmennusta ja hyvät treeniolosuhteet. Hallikapasiteetin kasvun myötä tähän alkaa olla mahdollisuuksia ja uusia innokkaita valmennuspalvelujen tarjoajia ilmaantuu koko ajan lisää. Yksi ongelma olisi vielä kuitenkin ratkaistavana, ja se on raha: Hallit maksaa, valmennus maksaa ja kisareissut, jotka suuntautuu pääosin ulkomaille, maksaa.

Jos 15- vuotias lahjakas palloilija pohtii, että valitseeko lentopallon vai biitsin ja toiseen lajiin heitetään heti kättelyssä päälle n. 500e/kk kustannus+pelireissut lentoineen ja majoittumisineen päälle, kummankohan lajin hän valitsee?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös